.

Beantwoord

Internet werkt niet

  • 10 March 2014
  • 8 reacties
  • 412 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 17 reacties
Heb een internetbundel, stop mijn Sim kaart in mijn aaipet, maar geen internet. Zoals bij een appeltje moet je echt ALLES zelf uitzoeken, maar er is vast wel iemand die dat al lang gedaan heeft. Wat moet ik doen om te kunnen internetten?
icon

Beste antwoord door Scotsman 10 March 2014, 16:50

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Kijk eens op Mijn Simyo om te zien of Internet op je mobiel AAN staat.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Minky,

Welkom op het forum!

Je hebt vorig jaar op 18-04-2013 de optie 'internet op je mobiel' uitgezet op Mijn Simyo. Je kunt nu met je simkaart geen toegang krijgen tot het 3G netwerk. Als je de optie aanzet en je telefoon even uit zet en weer aan, kun je daarna gebruik maken van internet.

Wel wil ik je nog graag meegeven dat onze simkaarten bedoeld zijn voor mobiele telefoons en niet voor tablets of andere apparaten.

@Scotsman, dankjewel voor je antwoord 🙂
Badge
Probleem opgelost. Hartelijk dank mannen. Misschien is het handig dat wanneer je (voor het eerst) een internetbundel koopt je er op gewezen wordt dat je op mijn Simyo 'internet aan moet zetten'. Misschien (waarschijnlijker...) is dat IK wat handiger moet woden.
Dat ik het ooit uit heb gezet was ik al lang vergeten, heb ook nog nooit nobile internet gehad.

Toch nog een vraag: wat is het 'probleem' als je je simkaart in een I-pad gebruikt?
Badge +6
Hoi Minky,

Fijn dat de mannen je hebben kunnen helpen! :)

Dat is zeker een handige tip trouwens om die tekst te vermelden wanneer er een internetbundel wordt aangeschaft, die ga ik ophangen als suggestie op de "Wall of Change" :)

Het is niet zozeer trouwens een probleem om de simkaart in een iPad te gebruiken, dat werkt, echter kan je bij ons alleen een simkaart aanschaffen met daarbij ook de mogelijkheid om te bellen/smsen, we hebben geen "Data Only"-variant.
Badge
Dank Kim,

Dat het technisch geen probleem is om een (simyo) SIM kaart in een I pad te gebruiken (erin stoppen is een ander verhaal :D) had ik dus al ontdekt. Dat Simyo geen "Data Only" heeft ook. Sterker: volgens mij heeft geen enkele provider dat en dat is niet alleen vreemd, maar ook irritant: ik ben toch niet de eerste/enige in Nederland die een I-pad met Simkaart houder heeft? Hang maar op aan de Wall of Suggestions:p.
Badge +8
Hoi Minky,

We hebben die mogelijkheid wel een tijdje gehad, dat heette Web To Go, maar er was toch weinig vraag naar, dus we bieden dat niet meer aan voor nieuwe klanten.
Onze simkaarten zijn ook bedoeld voor het gebruik in een telefoontoestel. Ze kunnen prima werken in een tablet, maar werkt het niet, dan hebben we daar niet altijd de juiste ondersteuning voor. De iPad is nog redelijk simpel omdat die hetzelfde besturingssysteem heeft als een iPhone. Daar zullen we je dus wel mee kunnen helpen, mocht je nog ergens tegenaan lopen. :)

Veel plezier met je tablet!

Groetjes, Charlene
Badge
Een I pad redelijk simpel? ik ga mij steeds simpeler voelen.:mad: Ook jij dank voor je reactie!
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Minky,

Gewoon simpel, daar staan wij bij Simyo voor! ;)

Het enige wat wij aangeven is dat onze simkaarten bedoeld zijn voor telefoons. Werkt het in een ander apparaat niet helemaal goed, dan kunnen we daar niet altijd service voor bieden. De iPad heeft iOS besturing, net als iPhones. Daar hebben we nog wel een klein beetje verstand van ;)

Fijn dat het allemaal werkt! Goed weekend! 😃

Reageer