.

Beantwoord

Internet verbruik ondanks wifi

  • 27 November 2012
  • 50 reacties
  • 5513 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik ben sinds kort klant bij Simyo en merk dat dataverbruik voor internet wordt afgetrokken van mijn prepaid bel tegoed. Ik gebruik internet en whatsapp alleen thuis waar mijn telefoon (samsung y) wifi overneemt. Ik begrijp niet waarom er dan toch dagelijks geld wordt afgeschreven. Graag uitleg hoe dit mogelijk is en advies.
icon

Beste antwoord door Arie 3 December 2012, 11:06

Bekijk originele reactie

50 reacties

Badge
Beste Raionline,

Dit is een sms-bericht die automatisch wordt verstuurd door een applicatie op je iPhone genaamd 'Facetime'. Wanneer je dit nummer op je verbruik ziet staan dan is er vanuit jou toestel een acitvatiesms verstuurd. Je hebt in dit geval Facetime geactiveerd. Elke keer als je bijvoorbeeld een iPhone herstelt naar originele instellingen wordt door Facetime deze activatie sms verstuurd, tenzij je dit in de instellingen hebt uitgevinkt. Dus om dit in de toekomst te voorkomen kun je dit het beste in je instellingen uitschakelen.


Groeten,

Sandertju
Ik heb hetzelfde gehad en heb daardoor ook opeens kosten gemaakt terwijl ik via de wifi op internet was. 
Badge +2
Beste Nic en JoyceIphone,

Veel toestellen schakelen op het moment dat het Wifi signaal te zwak is automatisch over op het 3G netwerk. Wellicht is dit in jullie geval gebeurd. Om dit te voorkomen adviseren wij de optie mobiel internet via het toestel ui te schakelen op het moment dat jullue gebruik maken van Wifi.

Groetjes,

Arie
Bij mij is er ook contact gezocht op het internet, terwijl ik in mijn Simyo het internetgebruik had uitgezet.
Ik zag dat ik op mijn mobiel Wifi had aangezet. Dat is dus al voldoende om toch internet op te gaan.
Je instellingen op "mijn Simyo" zijn dus niets waard. De kosten worden gewoon in rekening gebracht terwijl
het fout is van KPN die het internet toch open heeft staan.
Ik was in 1 dag 80 Euro lichter, terwijl ik niet eens bewust het internet op ben geweest.
Simyo geeft niet thuis en zegt dat je de instelling op je mobiel moet aanpassen.

Ik heb de limiet moeten verhogen. Om mijn rekening te betalen maak ik gebruik van de service van mijn bank
dat ik een code ontvang via mijn mobiele nummer. Die doet het dus niet.
Afijn Wifi heb ik uitgezet. Nu maar hopen dat dat voldoende is.

Dit stukje zal wel niet worden geplaatst, omdat hier ware opmerkingen in staan die men bij Simyo niet wil weten.
Maar toch maar proberen. Misschien kan ik hier mensen mee waarschuwen.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum simpelsiem,

Dit forum is bedoeld om vragen, problemen en fouten kenbaar te maken. Ook is dit forum bedoeld om te discussiëren. We hebben er bewust voor gekozen om een forum op te zetten zodat anderen ook mee kunnen lezen. We zullen nooit een bericht verwijderen tenzij er ongepast taalgebruik wordt gebruikt. Ik vind het daarom jammer dat je denkt dat we jouw reactie niet zullen plaatsen.

Door jouw reactie heb ik kunnen zien dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit hebt gezet op 23/7/12. Er zijn toch verbruikskosten voor internet berekend. Deze kosten zijn onterecht in rekening gebracht en zullen binnen 2 weken worden teruggestort. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik heb sinds gisteren een app van AVG aan staan die mijn verbruik bijhoudt. Ik ben sinds gisteren niet meer het huis uitgeweest en dus alleen geinternet op WiFi. AVG app zegt ook dat er geen mobiel internet is geweest en dus geen verbruik. Maar wat schetst mijn verbazing? Bij simyo is er inmiddels weer 4mb af sinds gisteren!! Hoe kan dit in hemelsnaam? Ik heb al eerder mijn twijfels gehad bij mijn internet abonnement en deze zijn dus wederom bevestigd. Ben benieuwd wat simyo hier aan gaat doen of wat voor verklaring zij hebben. Ik ga het vanaf nu in ieder geval dagelijks bij houden.
Welkom op het forum simpelsiem,

Dit forum is bedoeld om vragen, problemen en fouten kenbaar te maken. Ook is dit forum bedoeld om te discussiëren. We hebben er bewust voor gekozen om een forum op te zetten zodat anderen ook mee kunnen lezen. We zullen nooit een bericht verwijderen tenzij er ongepast taalgebruik wordt gebruikt. Ik vind het daarom jammer dat je denkt dat we jouw reactie niet zullen plaatsen.

Door jouw reactie heb ik kunnen zien dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit hebt gezet op 23/7/12. Er zijn toch verbruikskosten voor internet berekend. Deze kosten zijn onterecht in rekening gebracht en zullen binnen 2 weken worden teruggestort. Onze excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex


Hallo Alex,

Excuses als ik wat negatief overkwam, maar ik had niet verwacht dat jullie zo coulant zouden zijn.
Klasse opgelost. Zodra het geld op mijn rekening is teruggestort zal ik hier via deze weg melding van maken.

Gr, Simon
Mijn dank hiervoor.
Reputatie 7
Badge +9
tmw: geef simyo niet de schuld. Geeft de fabrikant van je toestel de schuld. Zoals ik en andere al vele malen hebben gepost: smartphones gebruiken ook in bereik van wifi wel eens 3g,

Bijvoorbeeld omdat sommige toestellen om energie te besparen wifi uitzetten in standby(email en andere push diensten gaan dan via 3g)
of omdat toestellen bij problemen met het wifi netwerk om gaan naar 3g.

En om dat weer terug te komen op die app: Meet die app ALTIJD al het verbruikt? Ook als je toestel standby staat? En hoe weet je dat?
tmw: geef simyo niet de schuld. Geeft de fabrikant van je toestel de schuld. Zoals ik en andere al vele malen hebben gepost: smartphones gebruiken ook in bereik van wifi wel eens 3g,

Bijvoorbeeld omdat sommige toestellen om energie te besparen wifi uitzetten in standby(email en andere push diensten gaan dan via 3g)
of omdat toestellen bij problemen met het wifi netwerk om gaan naar 3g.

En om dat weer terug te komen op die app: Meet die app ALTIJD al het verbruikt? Ook als je toestel standby staat? En hoe weet je dat?


Ja, dat weet ik heel zeker. Ik zit de hele dag zo goed als naast mijn WiFi ontvanger. Hoe ik dat weet? Omdat ik ziek ben. Op draadloos internet gaan hoeft niet, ik heb namelijk vol WiFi bereik. Die App meet altijd het gebruik omdat hij alles meet wat de telefoon doet. Programma's die gebruik maken worden allemaal specifiek genoemd. Verder staat draadloos internet in huis uit. Dus hoe gaat Simyo dit toch verklaren? Pushdiensten staan overigens uit.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum tmw,

Ik raad je aan om je mobiele data verbinding volledig uit te zetten als je gebruik maakt van wifi. Als je het helemaal goed wilt dubbelchecken zou je ook de optie 'internet op je mobiel/mms' uit kunnen zetten via je persoonlijke pagina. Als je dan internet via je wifi netwerk, zal je zien dat er geen verbruik wordt geregistreerd.

Groetjes,

Alex
Ik heb hetzelfde gehad en heb daardoor ook opeens kosten gemaakt terwijl ik via de wifi op internet was. 


Mijn zoon heeft het ook gehad 410 euro aan kosten en geen blokkering terwijl dat wel zou moeten. Hij heeft dit bedrag opgebouwd op twee verschillende dagen. HIj zat al twee jaar bij Simyo nooit problemen en we zijn verhuisd en kennelijk zwak Wifi signaal en in zijn onwetendheid 2 maal naar radio geluisterd en nu hoge kosten. 
Provider dagen geprobeerd te bellen maar constant was het te druk.
Nu krijg ik een betalingsherrinering terwijl het altijd automatisch werd afgeschreven. Help wie kan me helpen
Reputatie 5
Badge +10
Hoi ThomasLaura,

Streaming van muziek of video kost veel data. Radio luisteren is een vorm van streaming. Vandaar dat het dataverbruik snel is opgelopen. Ik zie dat de betaling via Ideal is gedaan. Ik heb de financiële afdeling verzocht dit te verwerken.

Groetjes,

Alex
Je zou eventueel ook de gratis app, als deze aanwezig is op de market van jouw telefoon ''3G Watchdog'' kunnen installeren, hiermee zie je gelijk wanneer er gebruik word gemaakt van het 3G netwerk. 
Hallo Alex,

Ik heb het bedrag terugontvangen van het internetgebruik dat ten onrechte in rekening is gebracht.
Ik wil je via deze weg bedanken voor de goede service.

Daarnaast zit ik en een ieder in mijn omgeving nog met de vraag hoe het kan dat als in "MIJN SIMYO" de optie 'internet op je mobiel/mms' uit is gezet, hoe het toch kan dat er gebruik kan worden gemaakt van het internet? Kan het zijn dat naast mij hier nog meer mensen last van hebben?
Met vr.gr.
Simon
Hallo, ik heb op dit moment precies hetzelfde met mijn kaartje in de telefoon van mijn dochter.
Ik heb vanmorgen meteen internet uitgezet in mijn simyo, toch zijn er weer kosten gemaakt.
Net contact gehad met mijn meisje en haar de simkaart uit de telefoon laten halen.
Ik hoop dat simyo voor mij ook een oplossing heeft.
Groetjes 
Harry
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Alex,

Ik heb het bedrag terugontvangen van het internetgebruik dat ten onrechte in rekening is gebracht.
Ik wil je via deze weg bedanken voor de goede service.

Daarnaast zit ik en een ieder in mijn omgeving nog met de vraag hoe het kan dat als in "MIJN SIMYO" de optie 'internet op je mobiel/mms' uit is gezet, hoe het toch kan dat er gebruik kan worden gemaakt van het internet? Kan het zijn dat naast mij hier nog meer mensen last van hebben?
Met vr.gr.
Simon

  

Netjes dat je het even komt melden, simpelsiem.
Ik ben ook wel even benieuwd hoe dat kan trouwens. 
Verder kan ik iedereen, die NIET WIL INTERNETTEN VIA 3G, aanraden om 3G en dataverkeer uit te zetten op hun smartphone.
Internetten via WiFi blijft wel gewoon mogelijk. 
  

Netjes dat je het even komt melden, simpelsiem.
Ik ben ook wel even benieuwd hoe dat kan trouwens. 
Verder kan ik iedereen, die NIET WIL INTERNETTEN VIA 3G, aanraden om 3G en dataverkeer uit te zetten op hun smartphone.
Internetten via WiFi blijft wel gewoon mogelijk. 
[/quote]

Nee dat is een slimme TIP, je kunt natuurlijk ook gewoon 
GEEN internet bundel of zoiets nemen...
Tjonge jonge dat is echte een MEESTER tip
Veel succes met TROLLEN op dit forum, get a live LEON
Mijn telefoon scheen ook steeds over te gaan op mijn internet bundel in plaats van wifi, nu zorg ik dat ik m thuis altijd uit zet zodat ie alleen wifi gebruikt. Echter volgens mijn verbruik op mijn simyo verbruik ik nog altijd veeel en dan ook echt veel mer dan voorheen. Dit is sinds de week voor de kerst vakantie. Ik heb al mijn apps al verwijderd maar hij blijft dit doen. Ook gaat mijn batterij er dus heel snel door leeg, wat niet het geval is als ik alleen wifi aan heb staan. Ik heb ook al Onavo erop gezet maar ook dat blijkt niet te helpen want als ik naar mijn verbruik kijk van gister en eergister is dat nog altijd hoog terwijl ik mijn internet misschien 2 uur heb aangezet omdat ik bang ben dat ik anders alweer meteen over mijn verbruik heen zit. Wat bijna niet moet kunnen omdat ik de bundel vaak heb.
Enig idee wat ik nog kan doen, want ergens gaat er iets gruwelijk mis en heb geen zin in hoge kosten, die ik op dit moment nog voor kan zijn.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Alex,

Ik heb het bedrag terugontvangen van het internetgebruik dat ten onrechte in rekening is gebracht.
Ik wil je via deze weg bedanken voor de goede service.

Daarnaast zit ik en een ieder in mijn omgeving nog met de vraag hoe het kan dat als in "MIJN SIMYO" de optie 'internet op je mobiel/mms' uit is gezet, hoe het toch kan dat er gebruik kan worden gemaakt van het internet? Kan het zijn dat naast mij hier nog meer mensen last van hebben?
Met vr.gr.
Simon




Netjes dat je het even komt melden, simpelsiem.
Ik ben ook wel even benieuwd hoe dat kan trouwens.
Verder kan ik iedereen, die NIET WIL INTERNETTEN VIA 3G, aanraden om 3G en dataverkeer uit te zetten op hun smartphone.
Internetten via WiFi blijft wel gewoon mogelijk.


Hoi simpelsiem en de leon

Bedankt voor de tips de leon. Het kan voorkomen dat de optie 'internet op je mobiel/mms' nog aan staat op het achterliggende systeem. Dit kan ik laten controleren door de technische dienst. Dit kan ik helaas niet zien. @simpelsiem. De optie staat nu overigens ook uit op het achterliggende systeem. Een verbinding met internet via ons netwerk zou niet meer mogelijk mogen zijn.

Hallo, ik heb op dit moment precies hetzelfde met mijn kaartje in de telefoon van mijn dochter.
Ik heb vanmorgen meteen internet uitgezet in mijn simyo, toch zijn er weer kosten gemaakt.
Net contact gehad met mijn meisje en haar de simkaart uit de telefoon laten halen.
Ik hoop dat simyo voor mij ook een oplossing heeft.
Groetjes
Harry



Nee dat is een slimme TIP, je kunt natuurlijk ook gewoon
GEEN internet bundel of zoiets nemen...
Tjonge jonge dat is echte een MEESTER tip
Veel succes met TROLLEN op dit forum, get a live LEON


Hoi Dommerd,

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met de klantenservice hierover. Het onterecht in rekening gebrachte bedrag zal als beltegoed worden terug gestort. Overigens probeert de leon klanten hier alleen maar te helpen. Als je ook zijn andere reacties leest, is hij niet aan het trollen.

Mijn telefoon scheen ook steeds over te gaan op mijn internet bundel in plaats van wifi, nu zorg ik dat ik m thuis altijd uit zet zodat ie alleen wifi gebruikt. Echter volgens mijn verbruik op mijn simyo verbruik ik nog altijd veeel en dan ook echt veel mer dan voorheen. Dit is sinds de week voor de kerst vakantie. Ik heb al mijn apps al verwijderd maar hij blijft dit doen. Ook gaat mijn batterij er dus heel snel door leeg, wat niet het geval is als ik alleen wifi aan heb staan. Ik heb ook al Onavo erop gezet maar ook dat blijkt niet te helpen want als ik naar mijn verbruik kijk van gister en eergister is dat nog altijd hoog terwijl ik mijn internet misschien 2 uur heb aangezet omdat ik bang ben dat ik anders alweer meteen over mijn verbruik heen zit. Wat bijna niet moet kunnen omdat ik de bundel vaak heb.
Enig idee wat ik nog kan doen, want ergens gaat er iets gruwelijk mis en heb geen zin in hoge kosten, die ik op dit moment nog voor kan zijn.


Welkom op het forum mjonneke,

Ik raad je aan een app te installeren waarmee je kunt controleren hoeveel mb een bepaalde app verbruikt. Voor de iPhone is My data manager geschikt. Op die manier kun je achterhalen wat er bij jou voor zorgt dat je veel mb's verbruikt. In dit topic staat ook nog veel nuttige informatie over hoe je toestel veel data verbruikt. Hopelijk heb je hier iets aan.

Groetjes,

Alex
LS,

Ik heb gisteren een Nokia Asha 302 aangeschaft. Deze telefoon heeft NIET  de mogelijkheid om het gebruik van 3G uit te schakelen. Alleen 'voorkeur geven aan WLAN', wat ik heb ingesteld. Graag zou ik willen weten of het genoeg is dat ik op 'mijn simyo' het aangeklikt dat ik Internet/MMS op 'UIT' heb gezet. Ik wil namelijk helemaal GEEN gebruik maken van Internet via Simyo, ik wil alleen de wifi functie op mijn telefoon gebruiken.
Kunt u controleren of ik inderdaad geen gebruik maak van internet via Simyo? Als dat toch zo is, kunt u dat voor mij blokkeren? Ik wil niet onverhoopt voor hoge kosten komen te staan.

Met vriendelijke groet,

Thalia
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum thalia,

Als je de optie 'internet op je mobiel/mms' uit zet op je persoonlijke pagina, zal het technisch niet meer mogelijk zijn om gebruik te maken van internet via ons netwerk. Volgens onze gegevens staat de optie bij jou inderdaad uit. Ik zie ook geen internet verbruik terug in ons systeem.

Groetjes,

Alex
Hallo Simyo-team,

Ook ik heb nu net ontdekt dat -ondanks uitgeschakelde Internet/MMS functie- er toch Internetverbruik is afgeschreven van mijn tegoed. Inmiddels begrijp ik uit uw forum dat dit onterechte bedragen zijn. Ik zie uit naar uw reactie.
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum arianne aarts,

Ik heb het zojuist voor je nagetrokken. Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 7/12/12 uit hebt gezet. Er is helaas toch verbinding geweest. Dat had niet gemogen. De kosten (€ 12,71) zal ik aan het beltegoed toevoegen. De internet optie staat nu definitief uit. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex
Ik heb de afgelopen 2 jaar een abonnement gehad van KPN. Nu sinds 31-12-2012 Simyo. Erg tevreden over portering met nummerbehoud, maar nu ga ik me toch zorgen maken.
Ik heb altijd mijn internet gebruik gemonitord middels de KPN app gebruiksmeter. Ik kwam nooit boven de 300MB omdat ik zowel thuis als op het werk WIFI gebruik. Hierop heb ik ook mijn bundel afgestemd en veiligheidshalve voor 500MB gekozen.
Echter ik zie nu dat ik net over de helft van de maand als 350MB verstookt heb????? Geen idee hoe dat kan. En nee ik wil mijn data niet uitzetten via mijn persoonlijke pagina, want dan ben ik het hele gemak van altijd en overal internet kwijt.

Verder zag ik ineens €0,25 als extra gebruik. Niet voor die paar cent, maar wel de specificatie online. Blijkbaar is er een sms verstuurd naar het buitenland???? een 0044.... nummer dat mij niets zegt.....
Als dit zo doorgaat vraag ik me af hoe dit afloopt.......
Welkom op het forum arianne aarts,

Ik heb het zojuist voor je nagetrokken. Ik zie dat je de optie 'internet op je mobiel/mms' op 7/12/12 uit hebt gezet. Er is helaas toch verbinding geweest. Dat had niet gemogen. De kosten (€ 12,71) zal ik aan het beltegoed toevoegen. De internet optie staat nu definitief uit. Excuses voor het ongemak.

Groetjes,

Alex



Hallo Alex,
Dank voor snelle én prima reactie. Ben ik blij mee. Ik heb ook nog een ander mobielnummer (06-155...enz) bij jullie in gebruik. Is daarvan ook de internet-optie definitief uit? Dat zou ik nl. graag willen.

Vriendelijke groeten, Arianne

Reageer