.

Beantwoord

Internet doet niet in Frankrijk. Wat nu?

  • 29 July 2017
  • 9 reacties
  • 209 Bekeken

Goedendag simyo,

Ik ben nou op vakantie in Frankrijk. Helaas doet mijn internet het hier niet. In Luxemburg onderweg deed mijn internet het wel. Daarintegen doet het internet van me vriendin het wel. Dezelfde telefoon (iPhone se) zelfde nieuwste simkaart. Ik heb mijn mobiel al paar keer uit en aangezet maar dit heeft nog niks opgelost. Allee instellingen staan identiek aan die van mijn vriendin, dus daar ligt het ook niet aan.

Mvg Ben
icon

Beste antwoord door Ben1992 29 July 2017, 16:16

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +6
Kijk eens naar de netwerken.
Nadat ik dacht alles te hebben gedaan heb ik 1 voor de hand liggende dingen over het hoofd gezien... via mijn simyo netwerk in buitenland aanzetten nu doet die het. Wel apart dat ik in Luxemburg wel 4g kon krijgen zonder dat ingesteld te hebben.
Reputatie 7
Badge +6
Zou niet mogen, maar wel vaker voorbij zien komen op dit forum..........fijne vakantie!
Bedankt gaat lukken!
Reputatie 5
Badge +6
Zou niet mogen, maar wel vaker voorbij zien komen op dit forum..........fijne vakantie!~
Hey Ron H,
zou wel mogen en is juist super goed.
Dit weerhoud mensen ervan om per ongeluk in het buitenland te gaan internetten, voor de nieuwe roamingswetten was dit cruciaal. Als je toen per ongeluk even in het buitenland ging internetten was dat niet uit je bundel en dus erg duur. Hiermee hebben ze denk ik veel mensen bespaard van ongewenst erg hoge kosten.

Echter is nu inderdaad het nut van in de EU verdwenen maar is nog steeds buiten zone1 ookwel EU redelijk hoge kosten buiten je bundel.
Misschien is het beter om het te veranderen naar buiten zone 1 ja.

Groet Paul.
Reputatie 7
Badge +6
He Paul

Op zich een hele goede tip ook gezien de verhalen over Rhodos Kos en Letland, en denk dat het ietsje rustiger wordt op het forum😉
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Ben1992,

Balen dat je niet kon internetten in Frankrijk!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je kon internetten zonder dat de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanstond. Erg gek! Ik vermoed dat de blokkade er niet goed opstond, vandaar dat het in Frankrijk ineens niet meer werkte. Gelukkig is dit probleem inmiddels verholpen!

Laat je het weten als je andere vragen hebt?

@ PaulH en Ron H, super bedankt voor het meedenken! Goede feedback wat betreft 'Internet buiten zone 1'. Ik zet 'm op de Wall of Change! :$

Groetjes,
Asma
Badge
Hoi Ben1992,

Balen dat je niet kon internetten in Frankrijk!

Ik heb je aansluiting erbij gepakt en zie inderdaad dat je kon internetten zonder dat de optie 'Internet op je mobiel in het buitenland' aanstond. Erg gek! Ik vermoed dat de blokkade er niet goed opstond, vandaar dat het in Frankrijk ineens niet meer werkte. Gelukkig is dit probleem inmiddels verholpen!

Laat je het weten als je andere vragen hebt?

@ PaulH en Ron H, super bedankt voor het meedenken! Goede feedback wat betreft 'Internet buiten zone 1'. Ik zet 'm op de Wall of Change! :$

Groetjes,
Asma
Reputatie 7
Badge +10
Hoi annick nijman,

Je hebt op dit moment alleen de reactie van Asma als quote geplaatst. Heb je zelf een vraag waarmee ik je kan helpen?

Groetjes,
Angela

Reageer