.

Beantwoord

internet doet het niet

  • 21 September 2013
  • 7 reacties
  • 632 Bekeken

Badge
hallo, ik heb dus een bundel van 200 mb maar kan daar helemaal niet gebruik van maken, wat is er mis?
vind het erg vervelend.

gr melissa
icon

Beste antwoord door Groentjuh 23 September 2013, 13:04

Bekijk originele reactie

7 reacties

Ik heb hetzelfde probleem, 
vandaag zou mijn nummer worden overgezet, ik zat bij vodafone (prepaid) maar heb nu dus een sim only abonnement.
maar mijn datagebruik doet het niet. ik ben overdag, en ook vaak 's avonds niet thuis, dus vind ik het erg vervelend dat ik niet bereikbaar ben, en ook niemand kan bereiken. Ik heb ook geen wifi op mijn werk.
Ik baal echt dat ik voor een jaarabonnement heb gekozen, een collega heeft mij dit abonnement aangeraden, maar ik heb er al spijt van. 
Op deze manier ben ik er al snel klaar mee. 
Reputatie 7
Badge +9
@Vaseline: Een paar dingen, die vaak aangeraden worden voor dat probleem zijn:
  • Controleer of op mijn simyo de optie "Internet op je mobiel - Nederland" op "Aan" staat. Eventueel kan je die even op uit zetten, uitloggen bij mijn simyo en 5 minuten later de optie weer aanzetten.
  • Zet uit toestel uit, (wanneer mogelijk) accu verwijderen en na enkele minuten het toestel weer aanzetten. (toestel herstart doet soms worderen...)
  • Het is ook mogelijk dat instellingen op het toestel voorkomen dat u verbinding kunt maken met internet van het mobiele netwerk. Op de toestelhulp van KPN kunt u stappen vinden om uw toestel handmatig in te stellen. Mocht dat niet lukken dan horen we vraag welk toestel u gebruikt.

@Denise...: Op de dag van nummerbehoud ben je inderdaad tijdelijk (enkele uren!) niet bereikbaar. Het overzetten van uw mobiele nummer wordt door de netwerken uitgevoerd van maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur. Dit geld bij alle netwerken.

Wifi zou overigens gewoon moeten werken. Daar heeft uw mobiele provider geen effect op.
Reputatie 5
Badge +11
hallo, ik heb dus een bundel van 200 mb maar kan daar helemaal niet gebruik van maken, wat is er mis?
vind het erg vervelend.

gr melissa


Hi VaselineFairy, Groentjuh heeft helemaal gelijk, je hebt de optie 'internet op je mobiele - Nederland' nog niet aanstaan. Ik heb de vrijheid genomen dit voor je aan te zetten.
Mocht je telefoon nu nog niet meteen verbinding kunnen maken met het internet, dan kun je de link van Groentjuh opvolgen om je toestel in te stellen 😃
Reputatie 5
Badge +11
Ik heb hetzelfde probleem, 
vandaag zou mijn nummer worden overgezet, ik zat bij vodafone (prepaid) maar heb nu dus een sim only abonnement.
maar mijn datagebruik doet het niet. ik ben overdag, en ook vaak 's avonds niet thuis, dus vind ik het erg vervelend dat ik niet bereikbaar ben, en ook niemand kan bereiken. Ik heb ook geen wifi op mijn werk.
Ik baal echt dat ik voor een jaarabonnement heb gekozen, een collega heeft mij dit abonnement aangeraden, maar ik heb er al spijt van. 
Op deze manier ben ik er al snel klaar mee. 


Hoi Denise... Welkom op het Simyo forum :)

Ook in jouw geval heeft Groentjuh het antwoord al gegeven. Ik zie in je gegevens dat je inmiddels al gebruik hebt gemaakt en alles goed staat.

Veel plezier bij Simyo!
Reputatie 5
Badge +11
@Vaseline: Een paar dingen, die vaak aangeraden worden voor dat probleem zijn:
  • Controleer of op mijn simyo de optie "Internet op je mobiel - Nederland" op "Aan" staat. Eventueel kan je die even op uit zetten, uitloggen bij mijn simyo en 5 minuten later de optie weer aanzetten.
  • Zet uit toestel uit, (wanneer mogelijk) accu verwijderen en na enkele minuten het toestel weer aanzetten. (toestel herstart doet soms worderen...)
  • Het is ook mogelijk dat instellingen op het toestel voorkomen dat u verbinding kunt maken met internet van het mobiele netwerk. Op de toestelhulp van KPN kunt u stappen vinden om uw toestel handmatig in te stellen. Mocht dat niet lukken dan horen we vraag welk toestel u gebruikt.

@Denise...: Op de dag van nummerbehoud ben je inderdaad tijdelijk (enkele uren!) niet bereikbaar. Het overzetten van uw mobiele nummer wordt door de netwerken uitgevoerd van maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 18:00 uur. Dit geld bij alle netwerken.

Wifi zou overigens gewoon moeten werken. Daar heeft uw mobiele provider geen effect op.


Lekker bezig, Groentjuh 😉
Badge +2
Nadat mijn nummer was overgezet had ik ook geen internet.
Maar als je dan een berichtje naar 1300 stuurd en dan ook ja invuld dan krijg je na 1minuut een berichtje terug
met gegevens en in no time heb je weer internet.

Piet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Daf 25,

Goede tip! Als je JA naar 1300 sms't krijg je een synchronisatie sms van het KPN netwerk 🙂 Mocht dit niet werken (dat heb je op sommige telefoons) kun je altijd deze pagina bekijken!

Bedankt voor je reactie 😉

Reageer