.

Beantwoord

Internet-dagbundel werkt niet


Badge +1
Afgelopen vrijdag heb ik voor het eerst een internet-dagbundel aangeschaft. Ik ging een dagje treinen, dus dat leek mij wel handig.
Maar ik heb die dag geen verbinding kunnen maken!

Vanavond ga ik weer naar een vreemde stad, dus poging twee. 
Weet iemand wat er de vorige keer is misgegaan? Ik vind het een beetje zonde om weer een euro weg te gooien.
icon

Beste antwoord door Scotsman 4 June 2014, 11:48

Bekijk originele reactie

10 reacties

Badge +1
Nog een vraag: als ik een bundel koop van 20mb, zit er kan een begrenzer aan? Dat zou ik wel fijn vinden, dat ik niet achteraf een enorme rekening krijg.

Ook wil ik graag weten hoe het zit als er een free wifi aanwezig is. Schakelt het toestel dan automatisch daarnaar over? Of moet ik dit echt instellen elke keer?
Reputatie 7
Badge +9
Ik weet niet waarom je de eerste keer geen internet had, maar ik kan je andere vragen wel beantwoorden. 

Let op: er zit GEEN begrenzer op je 20MB bundel, dus als je daar doorheen bent dan betaal je het standaard tarief van € 0,10 per 100 KB, zie de tarieven hier. En dat is best duur. Hou daarom je verbruik nauwlettend in de gaten op Mijn Simyo of de Simyo app. En als de 20MB op zijn dan kun je het beste mobiel internet helemaal uitzetten op Mijn Simyo.

Op moderne telefoons kun je het beste de WiFi aan laten staan, als er geen WiFi signaal is dan wordt automatisch overgeschakeld op mobiel internet via Simyo (tenzij je dat hebt uitgezet zoals hierboven geschetst). Maar kom je in een zone met gratis WiFi dan moet je daar even naar zoeken, hoe dat hangt van je toestel af. Op een iPhone gaat dat onder Settings/Instellingen > WiFi (tenminste op mijn Engelstalige iPhone). Soms kun je meteen inloggen, soms moet je de WiFi beheerder om het wachtwoord vragen. Vaak kun je je toestel het WiFi netwerk laten "onthouden" zodat de volgende keer dat je daar bent je automatisch wordt ingelogd.
Badge +1
Wat irritant dat er geen begrenzer op zit...
Dus als er ergens gratis WiFi is, moet ik zelf de netwerkverbinding uitschakelen en de WiFi zelf zoeken in de lijst?

Ik heb trouwens een LG P990.

Ik denk dat het daar de vorige keer mis is gegaan, dat mobiel internet toegang uitstond ofzo. Jammer dat je daar geen info over krijgt als je zo'n bundel besteld. 
Reputatie 7
Badge +9
Ja, "internet op mijn mobiel - Nederland" moet wel aan staan op Mijn Simyo, anders werkt het niet.

Als er ergens gratis WiFi is, hoef je alleen maar naar het netwerk te zoeken als je daar bent, je moet op je telefoon kunnen zien of het een open netwerk is (d.w.z. er is geen wachtwoord vereist), en deze zijn uiteraard altijd gratis, of dat het een closed netwerk is waarvoor je een wachtwoord nodig hebt om er in te komen. Een mobiel zal nooit zomaar uit zichzelf op een WiFi netwerk inloggen, tenzij je daar al eens eerder bent geweest en je hebt aangegeven dat hij het WiFi netwerk moet onthouden inklusief een eventueel wachtwoord.
Badge +1
OK.

Ik ben gegaan naar Systeeminstellingen > Meer > Mobiele Netwerken > en dan weet ik het niet meer.

Opties:
- Datatoegan aan (Datatoegang via mobiel netwerk aanzetten)
- Data-roaming (Verbinden met dataservices tijdens roaming) < deze staat nu niet aangevinkt>
- Toegangspunten > 4 opties, nl: KPN/HI Mobiel Internet - portalmmm.nl (nu uit) - Mobiel Internet (nu uit) Internet (nu aan)
- alleen 2g gebruiken (nu uit)
- Mobiele providers (Een netwerkoperator kiezen)

Ik moet vast die KPN aanzetten of Mobiel Internet. Welke?
Reputatie 7
Badge +9
Een beetje lastig want ik ben niet bekend met jouw toestel. Maar als je internet op je mobiel wilt kunnen gebruiken dan moet je, lijkt me, Datatoegang aanzetten (aanvinken). Idem wat betreft de KPN. Misschien dat een andere forumbezoeker die bekend is met jouw OS dit kan bevestigen.
Badge +1
Ik schaf eind van de middag een nieuwe bundel aan en dan zie ik het wel.
Dank voor je hulp!
Reputatie 5
Badge +11
Hi Chantal89 en Scotsman!

Ik zie dat het gelukt is om te internetten, Chantal89 🙂 Heb je toch maar even mooi gefixt!
Eigenlijk hoort het niet, maar omdat je van je vorige bundel helemaal geen gebruik hebt kunnen maken heb ik die Euro maar weer bij je beltegoed gezet.
Scotsman, dank je door de assistentie 😮
Badge +1
Hey! Ja het is gister gelukt! Dank Scotsman & bedankt voor de euro Ernst.

Ik heb nog wel een vraagje: Zo rond 18:30 zette ik internet aan. Ik heb toen even Internet opgestart om te kijken of ik idd verbinding had (verder niet gesurft). Daarna 2 whatsappjes ontvangen (tekst) en de Simyo-app gestart (werkte niet). C'est tout. Verder liepen er geen apps. Tegen 20:00 heb ik mijn telefoon uitgeschakeld, omdat ik bang was dat mijn beltegoed eraan zou gaan. 

Nu zie ik dat ik ongeveer de helft heb verbruikt. Dat kan toch niet alleen met het bovenstaande zijn?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Chantal89,

Ook als je zelf niet bewust data aan het verbruiken bent, dan kan je telefoon dat als nog voor je doen. Dat noemen wij ongewenst dataverbruik en is uiteraard heel vervelend. In deze blog vind je daar meer informatie over.

Wat ik zie is dat je op 05-06-2014 om 00:35 ongeveer 7 MB hebt verbruikt. Je kunt je verbruik inzien op Mijn Simyo bij de tab Verbruik. Als je wilt zien waaraan je data verbruikt is kun je het beste een datamonitor kunnen instellen. Wij horen veel goede verhalen over 3G Watchdog, misschien is dat wat voor jou?

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat graag! 🙂

Reageer