.

Beantwoord

In twee weken door 500 MB heen

  • 24 January 2014
  • 10 reacties
  • 1570 Bekeken

Ik zie dat er al veel berichten over zijn, maar ik wil het toch ook melden. Ik kom van een Vodafone abonnement en daar gebruikte ik nooit mijn 500 mb's. Ik gebruik het meeste internet via wifi. Ik heb een Samsung SIII, ik zet altijd na gebruik internet mijn mobiele gegevens weer uit, maar volgens mijn verbruik, gebruik ik toch elke dag mb's. Hoe kan dit? 
Ik ben alleen overgestapt, aan mijn telefoon is niets veranderd. Hoe kan dit opgelost worden???
Inmiddels heb ik internet maar uit gezet op mijn simyo, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
icon

Beste antwoord door Natascha 25 January 2014, 11:10

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 3
Badge +9
Het is voor een provider niet te zien waar je mb's aan opgaan. Ik zelf heb ook een SIII en heb amper verbruik buiten WiFi om. Sommige apps gaan ondanks dat je WiFi hebt toch op 3G. Ikzelf heb een app geinstalleerd waarmee ik kan zien welke apps op 3G gaan en hoeveel ze verbuiken.

Ik hou namelijk zelf graag controle over mijn mb's. Een goede app is Onavo Count of watchdog 3G. Die laatste is wel ingewikkeld.
Maar het kan je wel duidelijkheid geven.
Let er wel op dat dit geen originele Simyo app is en dat je daardoor ook geen rechten aan verbruik kan ontlenen.

Probeer eens een van deze (of een andere naar jou eigen keuze) uit en post je bevindingen. Want inderdaad 3G uitzetten is niet een geweldige oplossing.

Heb je recent of tenminste na de overstap apps toegevoegd?

Graag hoor ik van je.
Badge +6
Ik zie dat er al veel berichten over zijn, maar ik wil het toch ook melden. Ik kom van een Vodafone abonnement en daar gebruikte ik nooit mijn 500 mb's. Ik gebruik het meeste internet via wifi. Ik heb een Samsung SIII, ik zet altijd na gebruik internet mijn mobiele gegevens weer uit, maar volgens mijn verbruik, gebruik ik toch elke dag mb's. Hoe kan dit? 
Ik ben alleen overgestapt, aan mijn telefoon is niets veranderd. Hoe kan dit opgelost worden???
Inmiddels heb ik internet maar uit gezet op mijn simyo, maar dat is natuurlijk geen oplossing.


Hoi Anneke66,

Welkom op het forum!
Ik zie in het systeem dat je bij ons een prepaid aansluiting hebt met een internetbundel van 250 MB. Zoals Martijn® aangeeft kunnen en mogen wij als je provider niet zien waar je mb's aan worden verbruikt. Door een app te installeren waarmee je kan zien welke apps internet verbruiken kan je zien hoeveel mb's deze apps gebruiken. In dit topic kun je lezen wat er voor veel gebruik van het internet kan zorgen op je toestel.

@ Martijn® bedankt voor het meedenken.
Het is voor een provider niet te zien waar je mb's aan opgaan. Ik zelf heb ook een SIII en heb amper verbruik buiten WiFi om. Sommige apps gaan ondanks dat je WiFi hebt toch op 3G. Ikzelf heb een app geinstalleerd waarmee ik kan zien welke apps op 3G gaan en hoeveel ze verbuiken.

Ik hou namelijk zelf graag controle over mijn mb's. Een goede app is Onavo Count of watchdog 3G. Die laatste is wel ingewikkeld.
Maar het kan je wel duidelijkheid geven.
Let er wel op dat dit geen originele Simyo app is en dat je daardoor ook geen rechten aan verbruik kan ontlenen.

Probeer eens een van deze (of een andere naar jou eigen keuze) uit en post je bevindingen. Want inderdaad 3G uitzetten is niet een geweldige oplossing.

Heb je recent of tenminste na de overstap apps toegevoegd?

Graag hoor ik van je.


Bedankt, ik ga de app installeren en ben benieuwd wat er uit komt. Ik hou je op de hoogte en nee ik heb recent niets veranderd in mijn apps.

Groetjes Anneke
Reputatie 7
Badge +9
watchdog 3G. Die laatste is wel ingewikkeld.
.


Maar heel doeltreffend....🆒. Aanrader!
Gebruik de functies om je 1) te waarschuwen bij het bereiken van bepaalde limieten en 2) 3G af te sluiten om niet over je maandelijkse MB quotum heen te gaan.
Badge +6
Bedankt, ik ga de app installeren en ben benieuwd wat er uit komt. Ik hou je op de hoogte en nee ik heb recent niets veranderd in mijn apps.

Groetjes Anneke


Hoi anneke66,

Oké, ook wij horen het graag! :)

@de leon, dankjewel voor de extra tips!
sinds januari een internet bundel va 500 MB aangeschaft voor mobiel internet met iphone 4,  gisteren 1 februari om s'nachts 12 uur mijn nieuwe bundel gekregen ( 500 MB) en vanmorgen om 11,00 was er al 130 MB verbruikt????? terwijl ik niet buiten geweest ben ern alleen maar via de wifi internet gebruikt heb en ook nog amper iets, alleen een paar whats app berichten en site's bezocht. rarara hoe kan dit, zo ga ik wel heel snel door mij MB heen en ben ik bang dat ik een peperdure rekening ga krijgen als ik ff 1 dag niet oplet
Reputatie 7
Badge +9
Als je iOS 7 op je iPhone hebt kan je onder Instellingen zien (waarschijnlijk onder "netwerk" maar ik weet dat niet zeker want ik heb een Engelstalige iPhone waar dit "cellular" heet, in elk geval is het het vierde item van boven) welke apps voor het dataverbruik verantwoordelijk waren. Deze datateller vind je helemaal onderaan, waar je hem ook weer op nul kan zetten. 

Verder vind je hier tips om nodeloos dataverbruik terug te dringen.
Badge +6
sinds januari een internet bundel va 500 MB aangeschaft voor mobiel internet met iphone 4,  gisteren 1 februari om s'nachts 12 uur mijn nieuwe bundel gekregen ( 500 MB) en vanmorgen om 11,00 was er al 130 MB verbruikt????? terwijl ik niet buiten geweest ben ern alleen maar via de wifi internet gebruikt heb en ook nog amper iets, alleen een paar whats app berichten en site's bezocht. rarara hoe kan dit, zo ga ik wel heel snel door mij MB heen en ben ik bang dat ik een peperdure rekening ga krijgen als ik ff 1 dag niet oplet

Hoi Angelo indri,

Welkom op het forum!
Simyo mag als je provider niet zien wat je op het internet hebt gedaan. Op je iPhone kun je zelf bepalen welke apps gebruik mogen maken van het mobiele netwerk. Dit vindt je terug in je instellingen en dan mobiel netwerk. De optie waar Scotsman het over heeft kan ik zo snel niet terug vinden, wellicht kun je terug vinden in je handleiding.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
 De optie waar Scotsman het over heeft kan ik zo snel niet terug vinden, wellicht kun je terug vinden in je handleiding.

@ Scotsman bedankt voor het meedenken.


Dit screenshot toont het begin van de lijst met apps op mijn iPhone die van het mobiele netwerk gebruik mogen maken, dat bepaal je zelf door het bijbehorende schuifje aan of uit te zetten. Verder kan je zien welke apps het mobiele internet daadwerkelijk gebruikt hebben, zo heeft de App Store app bijvoorbeeld 44.2 KB verbruikt. Als je naar beneden scrolt dan is daar een knop om de teller weer op nul te zetten.

Deze informatie is volgens mij alleen beschikbaar in iOS 7.
Reputatie 5
Badge +11
Dit screenshot toont het begin van de lijst met apps op mijn iPhone die van het mobiele netwerk gebruik mogen maken, dat bepaal je zelf door het bijbehorende schuifje aan of uit te zetten. Verder kan je zien welke apps het mobiele internet daadwerkelijk gebruikt hebben, zo heeft de App Store app bijvoorbeeld 44.2 KB verbruikt. Als je naar beneden scrolt dan is daar een knop om de teller weer op nul te zetten.

Deze informatie is volgens mij alleen beschikbaar in iOS 7.


Super Scotsman!

In een Nederlandstalige iPhone met iOS7 vind je dit in Instellingen > Mobiel netwerk

Reageer