Ik heb alleen een bundel om te bellen. En nu blijkt dat er toch ook internet wordt gebruikt. Dat wil ik niet, daar heb ik geen contract voor afgesloten.
Je loopt langs een winkel en blijkt ineens melk te hebben gekocht. Niks gevraagd, niks besteld.
Overigens is het ook erg raadselachtig hoe dat internetverbruik tot stand is gekomen. Ik meende alles dicht te hebben gezet. Mijj vrouw heeft elders een abo met internetbundel en daarvoor moest van alles worden ingesteld, wilde internet uberhaupt werken.
Ik heb zoveel mogelijk alles wat met internet heeft te maken uitgezet, en toch wordt er dan verbruikt.
Het enige wat ik kan bedenken is dit:
Vorige week heb ik een SMS gestuurd met screenshot erin. Ik zag wel dat dat niet lekker ging: het leek erop dat het niet verstuurd werd. Er kwam ook geen reactie. Tot vanmorgen: toen bleek dat de SMS opeens was aangekomen, ik kreeg antwoord. En een paar uur laten krijg ik bericht van Simyo dat meer dan 5MB internet is gebruikt. Ik checken. Staat er dat het standaard email programma 25MB heeft gebruikt. Nou gebruik ik dat programma nauwelijks.
Zou het kunnen zijn dat het screenshot in de SMS via het emailprogramma en via internet is gegaan? Nou is een screenshot geen 25MB, maar email attachments worden eerst met uuencode naar 'normale' alfabet tekens omgezet, en dan kan zo'n screenshot een stuk groter worden.
Het is het enige wat ik kan bedenken.
=================
Ok, ik ben nog een beetje onbekend met het hele mobiele gebeuren - pas overgestapt van een dumbphone.
Hier is wat ik nu kan zien:
Ik heb in de afgelopen weken 2 afzonderlijke MMS-en verstuurd. Die waren geen van beide aangekomen, en ze waren ook weer niet zo belangrijk dat ik daar een punt van heb gemaakt. Achteraf blijken ze toen niet echt verstuurd te zijn.
Vandaag zijn beide alsnog (spontaan) de deur uitgegaan. Voor MMS wordt gebruik gemaakt van internet - en niet van wifi. Mijn apparaat vindt kennelijk dat dat verbruik dan bij de email client hoort. Beetje vreemd. Ik zou het bij "Berichten" zetten.
Wat ik nog niet begrjip is waarom de MMS-en juist vandaag zijn verstuurd, nadat ze beiden ettelijk weken in de wacht hebben gestaan. Er is niets aan mijn kant bijzonders gebeurd.
En overigens heb ik nu ook een knop op "Mijn Simyo" gevonden waarmee ik internet voor mijn account kan afsluiten (wat mijn mobiel verder ook probeert, neem ik dan aan). Ik had al eerder toegang tot mobiel netwerk op mijn mobiel uitgezet. Dat werkt ook goed: ik zie op "Mijn Simyo" geen internetgebruik - afgezien van de eerste 3 dagen toen ik het op mijn mobiel nog aan had staan en dus afgezien van vandaag met die MMS-en.
Beste antwoord door Groentjuh
Bekijk originele reactie