.

Beantwoord

Ik krijg de melding 'mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk' wat kan ik doen?


Sinds een paar weken krijg ik de melding Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk, waardoor ik mijn email en internetten alleen nog via de WiFi kan. Voor zover ik weet zijn mijn instellingen niet veranderd. Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Naomi 4 March 2015, 16:05

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Heb je dit uit staan op je toestel of op Mijn Simyo?
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Weijers, welkom op het forum van Simyo :)

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Apart dat je deze melding opeens krijgt. Wanneer krijg je de melding ‘Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk’ precies? Probeer je dan bijvoorbeeld een webpagina te openen?

Ik zie dat je internetoptie ‘Internet op je mobiel’ aanstaat. Ik heb je optie gereset. Wil je hiervoor je telefoon uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Het is ook belangrijk dat je in je telefoon je internetinstellingen controleert. Van welk type telefoon maak je gebruik? Via toestelhulp kun je je instellingen controleren :o

Laat je het weten aan ons? :)

@maikel.martens; bedankt voor je reactie!
Hoi Weijers, welkom op het forum van Simyo :)

Je topic heb ik verplaatst naar het subforum Internet. Zo kunnen andere forumgebruikers met dezelfde vraag je topic sneller vinden.

Apart dat je deze melding opeens krijgt. Wanneer krijg je de melding ‘Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk’ precies? Probeer je dan bijvoorbeeld een webpagina te openen?

Ik zie dat je internetoptie ‘Internet op je mobiel’ aanstaat. Ik heb je optie gereset. Wil je hiervoor je telefoon uit- en aanzetten? Zo gaat je simkaart zich opnieuw aanmelden op het netwerk.
Het is ook belangrijk dat je in je telefoon je internetinstellingen controleert. Van welk type telefoon maak je gebruik? Via toestelhulp kun je je instellingen controleren :o

Laat je het weten aan ons? :)

@maikel.martens; bedankt voor je reactie!


Hi naomi, ik heb hetzelfde probleem als Weijers heeft, is er een mogelijkheid dat je misschien bij mij ook de optie kan resetten? Aangezien ik m'n eigen gegevens niet kan resetten om een 1 of andere reden.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi daniquebokkel,

Ik zag toevallig dat je ook een eigen topic hebt aangemaakt met dezelfde vraag. Ik heb je daar antwoord gegeven op je vraag.

Praten we daar verder?

Groetjes, Tiury
Hoi Simyo,

Ergens afgelopen week is mijn telefoon gereset door de klantenservice en sindsdien heb ik hetzelfde probleem als bovenstaande klanten. Zou mijn telefoon nogmaals gereset kunnen worden, zodat mijn internet (buiten WiFi om) het gewoon weer doet?

Groeten Jacomijn
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Jacomijn,

Welkom op het Simyo Forum!

Wat vreemd dat je niet kunt internetten. Ik zie namelijk geen reset terug. Kun je mij aangeven wanneer de reset ongeveer plaatsgevonden heeft? Daarnaast raad ik je aan om de APN opnieuw in te stellen. De juiste instellingen vind je via deze pagina. Als je je telefoontype erbij zoekt, kun je via 'Handmatig internet instellen' de juiste instellingen vinden.

Laat je me even weten of dit geholpen heeft?

Groetjes,
Estelle
Hoi Estelle,

Ok, ik heb afgelopen week 2 keer (vlak achter elkaar) telefonisch contact gehad met de klantenservice. Volgens mij op donderdagmiddag. In de loop van het tweede gesprek werd gezegd dat hij een reset zou uitvoeren, maar later in het gesprek bleek dat dat niet nodig was. Wel krijg ik vanaf toen de melding 'mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk'. Vandaar dat ik dacht dat het daarmee samen zou hangen. Mijn APN-instellingen staan trouwens goed. Dat had ik daarvoor al gezien, maar ik heb het toch nog een keer geprobeerd, inclusief uitschakelen van mijn telefoon. Het helpt alleen niks! Enig idee wat ik nu nog zou kunnen doen?

Groeten Jacomijn
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Jacomijn,

Wat vervelend om te lezen dat het nog steeds niet is gelukt. Ik heb alsnog een reset uitgevoerd. Dit houdt in dat je simkaart even van het netwerk wordt gehaald. Zou je je telefoon even uit willen zetten en na tien minuten weer aan? Internet zou het nu weer moeten doen. Wat je ook altijd kan doen is het KPN-netwerk handmatig selecteren op je telefoon.

Laat je me het weten als je weer kan internetten? :)

Groetjes, Angelica
Hij doet 't weer, bedankt!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Jacomijn,

Top dat het opgelost is 😃. Als we je verder nog ergens mee kunnen helpen, dan horen we het graag!

Groetjes, Caspar

Reageer