.

Beantwoord

Ik kan niet bellen wegens administratieve redenen

  • 28 September 2013
  • 6 reacties
  • 419 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 7 reacties
Dag, ik kan sinds gister niet bellen, gebeld worden of op internet. Als ik 1200 bel, krijg ik als reden dat het om administratieve redenen gaat. Nu is alles netjes betaal, ik heb voor deze maand nog belminuten over maar ik ben nu helemaal niet bereikbaar. Ook is de klantenservice niet bereikbaar in het weekend! Wie helpt mij verder.....!!
icon

Beste antwoord door Groentjuh 28 September 2013, 18:25

Bekijk originele reactie

6 reacties

Hallo sinds gisteren me simkaart gebruikt en me nieuwe telefoon binnen gekregen. Sinds 26e zijn me bundels ingegaan met activeren.
Nu vraag ik me af hoe het kan dat nu al me databundels op zijn en door administratieve redenen me nummer is geblokkeerd! LEKKER is dat.!!
Reputatie 7
Badge +9
Dat is inderdaad lekker :p maar het komt doordat je pas tegen het eind van de maand lid bent geworden van de Simyo club, dan krijg je naar rato bundels toegewezen. Dat zal dus niet veel zijn geweest want het loopt tegen het eind van de maand, met als gevolg dat je daarna als je bundel op is buiten je bundel belt, smst en internet. Dit kan dan leiden tot blokkering wegens hoogverbruik. Vanaf de eerste van de volgende maand krijg je je volledige maandrantsoen.
Badge
Ik heb nu opeens een mail gehad, moet even 180 euro overmaken ivm internetverbruik. Op mijn simyo gekeken, is het tussen 5.45 uur en 6.30 uur voornamelijk gebeurd. Ik heb niet op internet gezeten, sliep namelijk gewoon. Heb gewoon Wifi thuis en die doet het ook. Heb geen apps die open staan of pufh berichten sturen etc.

Dus volgensmij wordt ik heir enrom opgelicht, lees al heel veel van dit soort gevallen. Wat moet ik nu doen, ik ga dit absurde bedrag echt niet betalen! Maar wil wel graag weer bereikbaar zijn.

Service van hun is als je binnen 1 dag meer dag 75 euro verbruikt wordt je afgesloten, en waarom gebeurt het bij mij pas bij 180 euro?!!!!
Reputatie 7
Badge +9
Dat laatste (180 ipv 75 euro) komt voor het vertraagd verwerken van verbruiksgegevens. Het systeem blokkeert waarneer het 75 euro registreert, maar tussen de tijd dat dat gebeurd en het daadwerkelijk verbruik kan enkele UREN zitten. In die tijd bouwde je de andere 105 euro op.

Ik denk zelf ook dat Simyo heeft graag realtime zijn verbruiksgegevens zou kunnen verwerken, om dit soort dingen te voorkomen. Helaas is er, zoals de product manager zo mooi zei, geen grote rode knop die hij kan indrukken om dat aan te bieden. Ik hoop dat dat mogelijk is en dat het er komt, maar tot die tijd kun je helaas over de limieten heen.
Reputatie 5
Badge +11
Dag, ik kan sinds gister niet bellen, gebeld worden of op internet. Als ik 1200 bel, krijg ik als reden dat het om administratieve redenen gaat. Nu is alles netjes betaal, ik heb voor deze maand nog belminuten over maar ik ben nu helemaal niet bereikbaar. Ook is de klantenservice niet bereikbaar in het weekend! Wie helpt mij verder.....!!

Hoi dfu, welkom op het Simyo forum.

Zoals Groentjuh al aangaf wordt je aansluiting geblokkeerd wanneer er geregistreerd is dat je meer dan €75 binnen 24 uur hebt verbruikt. Het kan inderdaad even duren voordat dat gezien is :(

Veel telefoons hebben onderliggende processen die op enig moment data kunnen gaan gebruiken, zoals updates. Als je telefoon op WiFi had gezeten op die momenten, was er geen dataverbruik geregistreerd. WiFi gebruik gaat namelijk niet via je simkaart en kunnen we niet zien.
Reputatie 5
Badge +11
Hallo sinds gisteren me simkaart gebruikt en me nieuwe telefoon binnen gekregen. Sinds 26e zijn me bundels ingegaan met activeren.
Nu vraag ik me af hoe het kan dat nu al me databundels op zijn en door administratieve redenen me nummer is geblokkeerd! LEKKER is dat.!!


Hoi soraya2012, jij ook welkom op het Simyo forum natuurlijk.

Scotsman heeft hier gelijk, je bent afgesloten vanwege hoogverbruik. Je bundels voor september zijn naar rato berekend, en dat was dus maar een klein deel van je volledige bundel.
Op Mijn Simyo zie je hoeveel je buiten je bundel hebt verbruikt, en hier vind je meer informatie over hoe je weer aangesloten kunt worden.

Reageer