.

Beantwoord

Ik heb 1000MB gratis gekregen. Waarom krijg ik een sms dat ik internet buiten mijn bundel verbruik?


Beste
Ik heb 1000mb gratis gekregen tot 24 mei. Nu krijg ik een SMS dat ik internet buiten mijn bundel gebruik.
Hoe kan dit?
icon

Beste antwoord door Samantha 15 May 2017, 12:41

Bekijk originele reactie

21 reacties

Ik ook
tot 24 mei is wel een rare datum. Looptijden bij Simyo zijn altijd tot de eerste van de maand.

Of hebben jullie prepaid? Dan is er iets gaande waarvan ik niet op de hoogte ben.
Geen prepaid.
Reputatie 5
Badge +6
Inderdaad is dat een gekke periode. Echter heb ik anderen gehoord over moederdagdata. Maar ik weet niet of dat ook bij Simyo het geval is. Dan zou het 10 dagen zijn vanaf moederdag. Anders weet ik het ook niet

Groet Paul.
Ik heb ook 1000 mb tot eind deze maand, maar heb ze nog niet op gebruikt maar wel al een SMS gekregen.
Ga dan toch voor de zekerheid uit van de (100%) sms. Deze is een een real -time signaal ter bescherming tegen hoge kosten. En dat kan snel oplopen bij 0.15 eur per MB
Het blijft bijzonder maar ik heb 'm inderdaad uitgezet
Ik heb het ook uitgezet, maar zo kan ik ook wel een cadeau geven. Heb pas 100 mb gebruikbaar. Erg vreemd, maar heb geen zin in hoge kosten.
Een vraag....kunnen jullie in je telefoon zien, verwacht het wel, hoeveel de telefoon aan verbruik aangeeft? Niet de app of Mijn Simyo, dat werkt sowieso met vertraging.

Wij als forum expert, forumleden, ook de mods wijzen altijd op monitoring van data !
Dat ben ik helemaal met je eens maar ja.....
Friesian, rond de 205 mb dus kogel lang geen 1000mb
Kogel sorry is nog
Friesian, mijn telefoon en op mijn simyo geeft precies hetzelfde aan. 100 mb verbruikt van de 1000.
Er is gewerkt aan mijn simyo en de simyo app maar dat staat hier los van. De keuze voor zekerheid die jullie hebben gedaan is prima. :)

Afwachten wat de moderator weet en na bijwerking dus ook de app en jullie mijn simyo.
Badge +7
Hoi Annemarie1234,

Welkom op het Simyo forum! :)

Ik snap dat het erg verwarrend is dat je dit sms'je hebt ontvangen, terwijl je 1000 MB van ons hebt gekregen. Ik zie dat je nog ruim 800 MB van deze bundel over hebt. Deze bundel is geldig tot 31 mei. Je kunt dus zonder problemen je internetoptie weer aan zetten en verder gaan met internetten. Let er wel op dat je je internetoptie aan het eind van deze maand weer uitzet.

We hebben vandaag meerdere meldingen binnen gekregen van mensen die deze sms'jes hebben ontvangen. Onze technische afdeling is aan het onderzoeken wat hier precies mis is gegaan. Je kunt dit sms'je als niet verzonden beschouwen. Als deze bundel straks (bijna) op is, ontvang je sms'jes dat je 80% of 100% van je bundel hebt verbruikt. Deze sms'jes kun je het beste wel opvolgen. Sorry voor deze verwarring!

@S.a.m.a.n.t.h.a Jij bent natuurlijk ook welkom op ons forum 🙂 Voor jou geldt hetzelfde. Dit sms'je kunt je als niet verzonden beschouwen. Je kunt gerust verder gaan met internetten, want jij hebt nog 983 MB over. Dit is geldig tot en met 31 mei.

Laten jullie het weten als je hier nog vragen over hebt?

Groetjes,
Samantha

@Ray, PaulH en Friesian, Heel erg bedankt voor het meedenken 🙂
Bedankt voor je reactie! Ik ga 'm weer aanzetten. Toch nog 1 kleine vraag. Jij geeft aan dat de gratis bundel van 1000mb tot 31 mei is. In een eerdere mail zag ik staan tot 24 mei ( wat een rare datum is). Kan ik uitgaan van 31 mei?
Groetjes Annemarie
Bedankt voor je reactie! Ik ga 'm weer aanzetten. Toch nog 1 kleine vraag. Jij geeft aan dat de gratis bundel van 1000mb tot 31 mei is. In een eerdere mail zag ik staan tot 24 mei ( wat een rare datum is). Kan ik uitgaan van 31 mei?
Groetjes Annemarie


Ga maar uit van 31 mei zoals Samantha al schreef. Bundels lopen namelijk bij de abonnementen van 1 tot en met 30 / 31 en niet tot 24. Wel raar dat de 24e in de mail staat.
Weet iemand of de gratis mb ook in het buitenland geldig zijn? Annemarie
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Annemarie1234,

De gratis MB's zijn vanaf 1 juni, net als je je andere bundels, ook in de hele EU geldig. Buiten de EU helaas niet. Dit geldt wel pas vanaf 1 juni. Daarvoor zul je nog extra kosten moeten betalen voor het gebruik in het buitenland. Klik hier om te kijken wat daar de tarieven voor zijn. Heb je verder nog vragen?

@Ray bedankt voor je hulp!

Groetjes,
Caspar
Bedankt voor je reactie Casper
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Annemarie1234,

Heel graag gedaan namens Caspar. :D

Groetjes,
Asma

Reageer