.

Beantwoord

Hoge kosten voor ongebruikt internet

  • 9 February 2014
  • 7 reacties
  • 531 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben niet zo lang met Simyo begonnen .

Na een verassend erg hoog bedrag dat ik moest voor de maand december betalen heb ik als optie alleen maar een bundel bellen en sms gekozen voor de maand february en voor de rest gebruik ik mijn internet mobiel niet meer.

Dus ik was verbasd om deze bericht van u op mijn e-mail te krijgen "Voor uw nummer heb je meer dan 5 MB verbruikt deze maand.
Simyo adviseert om een internet bundel te activeren in mijnsimyo om je verbruiks kosten laag te houden"

Hoe kan ik meer dan 5 MB verbruikt als ik geen internet gebruik op mijn mobiel????

Ik heb simyo juist gekozen omdat ik geen hoge kosten wou .Graag uw advies om op mijn gekozen verbruik te blijven gebruiken zonder extra kosten.

Vriendelijke groet,

Jeje
icon

Beste antwoord door Scotsman 9 February 2014, 22:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Alle aansluitingen van Simyo kunnen mobiel internetten BEHALVE de aansluitingen waarvan de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit staat. Alleen het uitzetten of van die optie bepaald of je kunt internetten of niet. Of je wel of geen databundel hebt heeft daar niet mee te maken.

Mocht die optie al uit staan en er toch data verbruikt zijn terwijl de optie uit stond, dan zal Simyo hoogstwaarschijnlijk de kosten hiervan vergoeden.
Reputatie 7
Badge +9
Als je absoluut geen internetkosten wilt maken dan moet je de optie "internet op mijn mobiel" uitzetten op Mijn Simyo. Zolang je dat aan laat staan dan kun je er op rekenen dat je smartphone data blijft downloaden via 3G ook al ben je je daar niet van bewust. En omdat je, zoals je zelf aangeeft, geen internetbundel hebt worden deze MBs tegen het vrij hoge standaardtarief in rekening gebracht. Vandaar dat je een automatische waarschuwing kreeg van Simyo, want als je je smartphone door laat gaan om zo nu en dan data te verbruiken via Simyo dan is een internetbundeltje zeer aan te bevelen.

Kies je er voor om internet helemaal uit te zetten op Mijn Simyo, dan blijft de mogelijkheid om te internetten via WiFi gewoon bestaan.
Badge +8
Hallo,

Ik ben niet zo lang met Simyo begonnen .

Na een verassend erg hoog bedrag dat ik moest voor de maand december betalen heb ik als optie alleen maar een bundel bellen en sms gekozen voor de maand february en voor de rest gebruik ik mijn internet mobiel niet meer.

Dus ik was verbasd om deze bericht van u op mijn e-mail te krijgen "Voor uw nummer heb je meer dan 5 MB verbruikt deze maand.
Simyo adviseert om een internet bundel te activeren in mijnsimyo om je verbruiks kosten laag te houden"

Hoe kan ik meer dan 5 MB verbruikt als ik geen internet gebruik op mijn mobiel????

Ik heb simyo juist gekozen omdat ik geen hoge kosten wou .Graag uw advies om op mijn gekozen verbruik te blijven gebruiken zonder extra kosten.

Vriendelijke groet,

Jeje


Hoi Jeje,

Bij Simyo is er een verschil tussen de optie Internet op je mobiel: die internetverbruik via je simkaart mogelijk maakt, en de internetbundel, die ervoor zorgt dat je internetverbruik tegen een lager tarief wordt afgerekend.
Jij hebt in januari wel de internetbundel uitgezet, maar niet de optie. Waardoor je dus nog steeds internet kunt gebruiken via je simkaart. Daarom hebben we je dat bericht gestuurd. Dat je nu al meer dan 5MB zonder internetbundel aan het verbruiken bent.
Ik raad je dus aan om de optie Internet op je mobiel uit te schakelen op Mijn Simyo. Of weer een bundel aan te zetten. Zo voorkom je hoge kosten.

Groetjes, Charlene
Badge
Ik lees 'Bij Simyo is er een verschil tussen de optie Internet op je mobiel: die internetverbruik via je simkaart mogelijk maakt, en de internetbundel, die ervoor zorgt dat je internetverbruik tegen een lager tarief wordt afgerekend.'
'Internet op je mobiel' heb ik UIT staan en ik heb geen internetbundel. Alleen Simyo Sim only met 100 min/sms. Toch had ik binnen de kortste keren maar liefst 80MB gedownload toen ik mijn nieuwe smartphone inschakelde. En dat ondanks dat WIFI thuis ook werd gezien. Dat kost maar liefst € 12,05!!!

Inmiddels heb ik in de instellingen op mijn mobiel internet weten uit te schakelen en loopt de teller niet verder op.

Wel een erg vervelende verrassing!
Als ik nu alsnog een internetbundel van 200MB neem, valt die 80MB daar dan nog onder, of gaat de bundel pas van start in juli en per datum van inschakelen?
Badge +6
Hoi LoesW, welkom op het forum van Simyo! :)

Ik zie dat je hier gisteren ook al telefonisch over contact hebt gehad met onze klantenservice en dat er is afgesproken dat we natuurlijk deze kosten voor je gaan vergoeden, omdat inderdaad de optie "Internet op je mobiel - Nederland" al vanaf 20-1-2014 uitstaat en dit verbruik daarom nooit had mogen plaatsvinden :(

Daarom heb ik zojuist de kosten à €12,05 voor je vergoed en de optie even een reset gegeven, zodat het voor je simkaart nu écht niet mogelijk is om verbinding te maken met mobiel internet.

Wanneer je nu een Internetbundel aan zou zetten, wordt het verbruik overigens niet met terugwerkende kracht verwerkt, maar deze gaat wel per direct in, omdat je op het moment nog geen Internetbundel hebt :)

Mocht je nog vragen en/of opmerkingen hebben, dan hoor ik dit graag!
Hoe kan het dan dat er sprake is van gebruik van mobiel internet als je die optie op je toestel hebt uitgezet? Ik heb een databundel van 200 MB en heb volgens mijn telefoon 67,2 MB verbruikt en volgens Mijn Simyo 130 MB. Bij mijn vorige provider gebeurde dat niet. Moet ik dan elke keer dat ik gebruik wil maken van 3G die optie via Mijn Simyo aan- en uitzetten om te voorkomen dat ik 3G gebruik zonder dat ik me daarvan bewust ben. Of begrijp ik nu iets niet goed?
Badge +6
Hoi Liannevw,

Ik zie dat je in dit topic eenzelfde bericht had geplaatst en inmiddels zelf al achter de verklaring bent gekomen :)

Ik wil je vragen eenzelfde bericht maar in één topic te plaatsen, we komen alle berichten tegen hoor 🙂

Reageer