Skip to main content
Beantwoord

Hoge kosten door niet uitgepakte mb

  • 25 May 2024
  • 7 reacties
  • 63 Bekeken

Dag allemaal,

Ik zit met een groot probleem. Een paar dagen geleden klikte ik op de “pak MB's uit” knop om 3GB data te krijgen, omdat mijn MB's bijna op waren.

Vandaag ontving ik een bericht dat mijn simkaart is geblokkeerd vanwege extreem hoge kosten in korte tijd. Blijkbaar is er iets misgegaan bij het klikken van de knop, want ik zie dat de data niet is uitgepakt. Nu heb ik een rekening van meer dan 160 euro!

Normaal gesproken ga ik nooit over mijn MB's heen, ook betaal ik altijd mijn rekeningen op tijd. Ik hoop dat we samen een oplossing kunnen vinden voor deze situatie; een rekening van 160 euro is echt zonde, vooral aan de hand van de beschreven situatie!

Alvast bedankt voor jullie begrip en hulp.

Groetjes!

 

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Zet op de 1e plaats het dataplafond aan voor slecht €0,50 per maand per mobiel nummer. Dat gaat dan op 1 juni a.s. in en blokkeer tot die tijd het internetgebruik via MijnSimyo.

Als je een betalingsregeling wilt treffen, neem dan vanaf morgen contact op met Simyo via de bekende kanalen of wacht op de reactie van een moderator deze week @spiderguard 

Zet op de 1e plaats het dataplafond aan voor slecht €0,50 per maand per mobiel nummer. Dat gaat dan op 1 juni a.s. in en blokkeer tot die tijd het internetgebruik via MijnSimyo.

Als je een betalingsregeling wilt treffen, neem dan vanaf morgen contact op met Simyo via de bekende kanalen of wacht op de reactie van een moderator deze week @spiderguard 

Hey JDL,

Ik wacht nog even met het instellen van een dataplafond; mijn aanpak hangt af van hoe coulant Simyo hierin zal zijn. Het is trouwens ook een beetje vreemd dat ze in het weekend niet bereikbaar zijn.

Verder is alles al geblokkeerd; dit gebeurde automatisch, maar helaas pas nadat ik meer dan 100 euro aan kosten had gemaakt.

Het is sowieso bizar dat Simyo niet standaard een dataplafond heeft ingesteld en dat je hier zelfs voor moet betalen. De meeste providers brengen geen extra kosten in rekening als je over je data gaat; ze verlagen gewoon de snelheid.

Verder heb ik na een dag nog steeds geen antwoord via whatsapp, terwijl op de website staat dat je in het weekend, tussen 10.00 en 17.00 binnen 60min antwoord krijgt. Mooi niet, dus.

Ik moet zeggen dat dit een erg zure smaak heeft achtergelaten; iedereen in het gezien hier heeft Simyo, nog.

Reputatie 6
Badge +3

Bij een Android mobiel kun je ook een dataplafond instellen, eerst een waarschuwing en dan een blokkade en dat kost niets @spiderguard 

Ik week niet hoe het bij Apple producten werkt .

Bij een Android mobiel kun je ook een dataplafond instellen, eerst een waarschuwing en dan een blokkade en dat kost niets @spiderguard 

Ik week niet hoe het bij Apple producten werkt .

Ja maar dan leg je wederom de verantwoordelijkheid bij de klant.

Maar goed, we zullen zien wat Simyo wil doen; als zij coulant zijn en begrip hebben voor de situatie, ga ik op alle mobiele telefoons in huis het plafond aanschaffen. Zijn ze dat niet, dan worden er andere oplossingen overwogen.

Reputatie 7
Badge +6

Als je MB‘s bijna op zijn en je voegt iets toe dan kijk je toch of dit daadwerkelijk gebeurd is voor dat je vrolijk begint te internetten.
en heb je trouwens niet de bekende sms’jes ontvangen.

Als je MB‘s bijna op zijn en je voegt iets toe dan kijk je toch of dit daadwerkelijk gebeurd is voor dat je vrolijk begint te internetten.
en heb je trouwens niet de bekende sms’jes ontvangen.

Uiteraard de sms’jes ontvangen; dat is de reden dat ik mijn ‘cadeau’ had uitgepakt.

Ja, bij nader inzien had ik moeten verifiëren dat de data ook daadwerkelijk was toegevoegd. You live, you learn, I guess. Toch denk ik dat er zo veel voorkomen had kunnen worden, als Simyo, zoals alle andere providers... - naja, never mind; ik val in herhaling.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @spiderguard,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg en sturen wij hier een e-mail over. Wij proberen om de simkaart te blokkeren vanaf €100, maar omdat het verbruik met vertraging wordt verwerkt in ons systeem kunnen de kosten hoger dan €100 oplopen afhankelijk van hoeveel MB's er zijn verbruikt.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand. Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik kan het me voorstellen dat je de kosten niet bewust gemaakt hebt. Zou je mij een privébericht willen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Ik kijk dan graag wat we voor je kunnen doen om dit samen op te lossen.

Bedankt voor jullie hulp! @J.D.L.  en @Ron H 😊

Groetjes,
Roeqajja

Reageer