Skip to main content
Vraag

hoge kosten

  • 28 May 2024
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Beste medewerker,

 

Ik kreeg een sms met de melding dat mij bundel op was.

Ik heb gelijk mijn data verbinding uit gezet.

Nu zie ik tot mijn schrik via mysimyo dat ik.vandaag ineens 35 euro over mijn bundel zit terwijl ik thuis gewoon via de wifi zit.

Ook de bedragen zijn identiek, alsof ik telkens precies even lang op marktplaats zig

15 cent per mb is ook niet van deze tijd vind ik.

Ik word hier angstig van want wat als mij telefoon dmv een update alles weer aan zet en ik het niet door heb? En dan een mega bedrag moet betalen?

Nu eerst die 35 euro, daar snap ik niks van hoe dat nou kan?

 

Groet,

 

Jilt

2 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Als mede-klant raad ik aan te overwegen om Simyo's laatste nieuwe dingetje aan te schaffen: Dataplafond! Voor eind mei aanzetten betekend vanaf juni veel minder zorgen om buiten de databundel te komen.

Voor 35 euro buiten de bundel kun je bijna 3 jaar lang zorgloos je databundels helemaal opgebruiken.

Dat de bedragen hetzelfde zijn komt doordat Simyo verbruik groeppeerd op die wijze (60 MB of al het verbruik binnen 8 uur).

Een moderator (= Simyo medewerker) komt later nog langs met zijn/haar antwoord. 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Pinout,

Bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je kosten buiten je bundel hebt gemaakt!

Wij versturen altijd waarschuwingsberichten bij 80% en 100% verbruik van je databundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. 

In het verbruik is 58.59 MB voor €8,79 het maximale wat wij registreren per regel, dit is waarschijnlijk de reden waarom je meerdere keren dezelfde bedragen terug ziet in je verbruik.

Wij hebben sinds kort inderdaad de mogelijkheid om een dataplafond in te schakelen voor €0,50 cent per maand zoals @Groentjuh ook aangeeft (thanks voor je hulp!). Ik raad aan om de dataplafond in te schakelen om te voorkomen dat dit weer zou kunnen gebeuren. Wij hebben ook een topic op het forum gemaakt met uitgebreide informatie over het dataplafond.

Ik zie dat je inmiddels contact hebt gehad met één van onze medewerkers van de klantenservice en dat jullie samen tot een oplossing zijn gekomen. Mocht je verder nog vragen of onduidelijkheden hebben dan hoor ik het graag. 🙂

Groetjes,
Roeqajja

Reageer