.

Beantwoord

Hoe komt het dat ik MB's moet gebruiken als ik gebruik maak van wifi?

  • 28 September 2013
  • 3 reacties
  • 1172 Bekeken

Wifi gebruik zou toch gratis moeten zijn?
icon

Beste antwoord door Scotsman 28 September 2013, 17:39

Bekijk originele reactie

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dat is het ook. MAAR:
Helaas is het bij veel smartphones zo dat er via 3G contact wordt gemaakt met het internet zelfs wanneer hij binnen Wifi bereik is. Als je dataverbruik wilt voorkomen dan kan dit alleen door Mobiel internet op Mijn Simyo uit te zetten want dan is dataverbruik via 3G helemaal uitgesloten. Simyo kan zien of dit inderdaad uit staat (en ook wanneer het is uitgezet, tot op de minuut nauwkeurig), en mocht er desondanks daarna toch dataverbruik optreden dan krijg je de kosten vergoed, want dan is het duidelijk een technische fout. Dit komt een enkele keer voor. Het uitzetten van internet op je phone is een beetje een lapmiddel want dat wordt door Simyo niet geregistreerd dus wordt er niets vergoed als het uitzetten niet 100% waterdicht blijkt te zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Internet via wifi gaat volledig buiten Simyo om. Simyo kan niet registeren of en hoeveel wifi jij gebruikt. Simyo kan je daarvoor dus ook niets rekenen.

Al het gebruik dat Simyo berekend gaat via 3G. Waarom je toestel toch via 3G gebruikt, is moeilijk te achterhalen. Sommige toestellen schakelen over naar 3g over tijdens dat ze standby staan. Een ander toestel maakt meestal heel snel verbinding met 3G terwijl het wacht om verbinding te maken met een wifi-netwerk. Een ander toestel schakelt naar 3G omdat het niet genoeg bereik heeft via wifi.

Dus op een of andere manier gebruik je wel degelijk 3G ipv het wifi netwerk. Als je helemaal geen 3G wil gebruiken, dan kun je dat zoals Scotsman zegt uitschakelen op mijn simyo.
Reputatie 5
Badge +11
Wifi gebruik zou toch gratis moeten zijn?

Hoi abefcka, welkom op het Simyo forum :)

Scotsman en Groentjuh hebben hier beiden het juiste antwoord gegeven. Ze vullen elkaar goed aan ;)

Ik zie dat je 2 keer gebruik hebt gemaakt van internet via het mobiele netwerk, en dat was voordat je de optie 'internet op je mobiel' uit had gezet.

Zijn het die 2 momenten die je bedoelde in je vraag?

Reageer