.

Beantwoord

Hoe kom ik aan zo exorbitant dataverbruik?

  • 3 August 2015
  • 6 reacties
  • 262 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 10 reacties
Praktisch nooit kom ik boven mijn datalimiet van .200 mb, vaak ver daaronder. Nu blijk ik binnen 3 dagen, gewoon thuis, al rond de 700 mb gebruikt te hebben. Geen idee welke openstaande app dit op zijn geweten heeft. Hebben jullie enig idee? Kan het iets anders zijn? Want ook in de nacht, op alleen wifi is het dataverbruik doorgegaan, terwijl ik mobiel internet uitgezet had!
icon

Beste antwoord door Ernst 4 August 2015, 16:35

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hallo Josej,
Volgends mij mag geen een provider kijken welke apps jij verbruikt of wat Jij hebt gedaan met jou internet.
Simyo zou wel kunnen kijken voor jou wanneer jou data verbruik zo hoog was (dus tijd en datum).
Welke telefoon heb je? Als je een Android telefoon hebt kan je gemakelijk een internet limiet instellen, zo weet je altijd dat je niet boven jou 200mb gaat.

Ik hoop dat je met deze informatie iets kan. :)
Nu is het wachten op iemand van simyo die jou vraag ziet.

Mvg 🙂
Badge
Dank simniru. Dit is vaf zaterdag 1 aug aan de gang. Dus krap 2 dagen. Ik heb een Iphonre, heb nog niet gezien dat je daar een limiet op in kunt stellen.
Je hebt al een zeer goed advies gekregen !
Ik raad je aan dit even door te nemen.
https://www.simyo.nl/blog/nooit-meer-over-je-mobiele-datalimiet-heen/


Friesian
Badge
Friesian, heb het artikel met interesse gelezen en Onavo ginstalleerd. kon oo mij iPhone 4 s niet vinden welke app nu zoveel verbruikt, alleen de vogelapp stond op ruim 400 mb, maar die heb ik niet gebruikt dot weekend. Ook de whatsapp had zoiets, maar ook dat snap ik niet. Enfin, het is gebeurd en ik zie met kromme tenen de rekening tegemoet.. Bedankt voor je reactie!
Reputatie 7
Badge +9
Dank simniru. Dit is vaf zaterdag 1 aug aan de gang. Dus krap 2 dagen. Ik heb een Iphonre, heb nog niet gezien dat je daar een limiet op in kunt stellen.

In IOS kan je helaas geen datalimiet instellen. Ik zou je wel adviseren om een paar goede dataverbruik apps te installeren. Bijvoorbeeld Data Manager en / of DataMan. Daar kan je de limieten instellen die jij wilt en je laten waarschuwen. Bovendien houden ze je dataverbruik realtime bij en doen dat vrij accuraat. Simyo neemt overigens geen verantwoordelijkheid voor de juiste werking van dit soort apps.

Onavo Count ben ik niet zo wild van. In de nieuwere IOS versies kan je het verbruik van apps bekijken en zo de grootverbruikers eruit halen.

Verder raad ik je aan -tenzij je erg hangt aan je foon- om hem 's nacht in de flight modus te zetten. Dan heb je zeker geen dataverbruik en het spaart je batterij ook een heel stuk.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Josej, welkom op het Simyo forum :)

Voor de overzichtelijkheid heb ik dit topic even verplaatst naar het subforum Internet.
Wat fijn dat je al zo snel zoveel hulp hebt gekregen. Alleen vraag ik me één ding af:
Waar zie je precies dat je inmiddels 700 MB hebt verbruikt :? Ik kan dat namelijk niet terugvinden in het verbruik van de aansluiting waarmee je actief bent op het forum.
Er is wel te zien dat je nu 34 MB buiten je bundel hebt verbruikt. Je zóu verder buiten bundel verbruik kunnen opvangen door 500 MB bij te kopen. Dit kost €5 en kan gewoon op Mijn Simyo.


Simnlru, Friesian en de leon; dank voor de assistentie!

Reageer