.

Beantwoord

Hoe kom ik aan internetkosten in het buitenland?

  • 17 December 2015
  • 11 reacties
  • 206 Bekeken

Badge +2
Hoe kan het als ik internet naar buitenland uit heb toch betalen moet voor buitenland?Hij staat ECHT UIT!'.
icon

Beste antwoord door Angela 18 December 2015, 16:12

Bekijk originele reactie

11 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi Charlina,

Was vervelend dat er onduidelijkheid is over de kosten in het buitenland.

Ik heb jouw gegevens erbij gehaald en het verbruik bekeken. Hier zie ik geen internetkosten voor in het buitenland terugkomen. De optie 'Bellen en internet in het buitenland' staat netjes geblokkeerd. Hier hoef jij je dus geen zorgen over te maken.

Welke kosten zie jij precies staan en waar? Dan ga ik op onderzoek uit voor je.

Groetjes,
Angela
Badge +2
Hallo Angela,

Heb zelf natuurlijk ook wat onderzocht en weet nu dat het gaat om..

30 november 2015, 19:42:44
SMS naar Zone 1, Verenigd Koninkrijk, SMS naar 00447786205094

Maar nu snap ik dan niet dat het dan naar buitenlandse nummer gaat als mijn buitenland uit staat?
Gaat mij niet om die 7 cent maar als het er meer word wil ik voorkomen.
Met vriendelijke groeten Charlina
Dat is zo te zien een sms voor activeren van Iphone apps zoals Imessage of Facetime.
Badge +2
Klopt..had ik ook al begrepen.
Ongemerkt gebeurt het
Toch vind ik het merkwaardig dat, als de buitenland instellingen uit staan, die activatie sms toch gestuurd kan worden ongeacht of dit maar 7 cent is.
Reputatie 7
Badge +9
SMS'jes die naar de Apple FaceTime server in de UK worden verstuurd - en ook het antwoord dat teruggestuurd wordt - zijn geen gewone SMS'jes, maar zgn. "silent" SMS'jes. Dat is waarschijnlijk de reden dat de buitenlandinstelling op Mijn Simyo hier geen invloed op heeft.

Als dit wel het geval zou zijn dan kan er geen registratie van FaceTime en iMessage plaatsvinden en zou de iPhone eigenaar geen gebruik kunnen maken van deze apps, ook niet binnen Nederland met andere iPhone gebruikers.
Badge +2
Dan blijf mijn vraag nog steeds .....Hij is geregistreerd...dus voor die registratie is al een keer betaald.
Ik weet nu dat jullie er niks aan kunnen doen maar ik wilde zeker weten dat ik niet voor verassingen kom te staan als ik weer naar FaceTime en weer smsje buiten mijn bundel afgeschreven word.
Reputatie 7
Badge +9
De FaceTime registratie blijft geldig zolang je FaceTime of iMessage niet uit en weer aan zet, en ook niet je simkaart verwijdert en terugplaatst. Doe je een van deze dingen wel, dan wordt er opnieuw een SMS gestuurd naar de FaceTime server in de UK. Na registratie kun je zonder verdere kosten onbeperkt van FaceTime en iMessage gebruik maken.

De bedoeling van dit alles is namelijk dat Apple moet weten welk telefoonnummer je hebt omdat mensen je niet alleen via je email adres kunnen bereiken via deze apps, maar ook via je telefoonnummer.

Als je de iPhone koopt bij een provider die ook de simkaart levert, krijg je niet met deze kosten te maken.
Badge +2
Als je dan een nieuwe update krijg van Apple en je start alles weer opnieuw op dan kan het zijn dat je dan weer opnieuw die sms gestuurd krijg?
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb er nooit op gelet (ik woon namelijk in de UK dus voor mij zijn dat binnenlandse sms'jes die gewoon van mijn bundel af gaan), maar als de iPhone opnieuw opstart, hetzij door jezelf, hetzij door een iOS update, vermoed ik dat er geen sms'jes uitgewisseld worden met Apple UK. Het gebeurt alleen in de twee gevallen die ik eerder noemde.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Charlina,

Een update van Apple zorgt er niet voor dat het berichtje opnieuw verzonden wordt. Dit gebeurt inderdaad alleen als je FaceTime en iMessage uit- en aanzet of je simkaart opnieuw in je iPhone plaatst.

Heb ik je vraag zo goed beantwoord?

Groetjes,
Estelle

Reageer