.

Hoe kan mijn Outlook zoveel data verbruiken?

  • 2 December 2014
  • 14 reacties
  • 1991 Bekeken

Badge
Kreeg vandaag melding dat ik op de helft van mijn maandelijkse verbruik zat. Nagekeken en outlook bleek vandaag ongeveer 500 mb verbruikt te hebben. Hoe kan ik dit voorkomen? Wat mij ook opvalt is dat batterijverbruik veel hoger is.

14 reacties

Badge +2
Dat is apart. Open je veel bijlages uit de mails? Dan is dit de boosdoener.
Een gewone tekst e-mail is maar een paar Kb.

Wat je zou kunnen doen met betrekking tot het batterijgebruik is het aantal keren synchroniseren wat lager te zetten. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Diana61,

Ik heb dit topic met je vraag even in het subforum Internet gezet. Andere forumgebruikers kunnen zo makkelijker hun antwoord vinden.

Kan het kloppen dat je deze vraag ook via onze Facebook pagina gesteld hebt?
Daar kwam ik een naamgenote tegen vandaag met hetzelfde probleem in elk geval.

Daar heb ik uitgelegd dat we hier erg weinig aan kunnen doen. Een extra bundel hebben we niet. Een wijziging gaat volgende maand pas in. Het lijkt als ik dit zo lees dat je hele mailbox opnieuw is binnengehaald.

Qua batterijduur is de tip van ColinC een hele goede.
Badge
Ik blijf het vreemd vinden. Heb outlook verwijderd en algemene mailapp van samsung nu in gebruik. Heb een app killer geïnstalleerd. Ben nu bijna bang om op 3 g te internetten 😢
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Diana61,

Dat zou niet nodig zijn. Op de meeste toestellen kan je zelf waarschuwingen en een datalimiet instellen om niet voor verrassingen komen te staan.

Voor tips kan je een kijkje nemen op ons https://www.simyo.nl/blog/krijg-inzicht-het-datagebruik-van-je-apps/ dat hierover gaat.

Denk je dat dit je helpt?
Badge
Js dat klopt maar zie dat heelvveel mensen ineens gigaveel verbruik hebben de afgelopen dagen. Beetje vreemd. Zeker als ik mijn historie bekijk. Ben al vanaf begin dat jullie bestaan en begonnen ben met prepaid daarna overgestapt op abonnement heel tevreden maar hier schrik ik toch heel erg van.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Diana61,

Je had toch al juist de oorzaak gevonden waar je verbruik nou precies vandaan komt? Dit ging bij jou dus om de Outlook app. Helaas is het zo dat als je niet bewust met je verbruik om kunt gaan, dat je dan inderdaad soms voor verassingen komt te staan.

Dit is ook de reden waarom we met behulp van de verschillende blogs de klanten bewuster met hun verbruik om willen laten gaan 🙂.

Is het je gelukt om een datalimiet in je telefoon te zetten?
Badge
Heb ik niet gedaan. Waarom zou ik dat doen. Vind jullie antwoorden te simpel. Snap het wel maar ben ervan overtuigd dat dit een incident is want ik ben al bewust van mijn verbruik en nogmaals......kijk aub eens in mijn gegevens/facturen. Helaas heb ik de telefoon gereset want zoals ik al schreef ik DENK dat outlook het gedaan heeft weet het niet zeker want heb er geen verstand van. Als ik al een limiet instel is het om ervoor te zorgen dat ik niet in deze internet intensieve maand voor onvoorziene kosten te komen. Ergenis wordt nu toch echt heel hoog. Tevredenheid daalt naar dieptepunt. Na jarenlang tevreden te zijn ga ik nu toch nadenken.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Diana61,

Ik denk dat de verwarring ontstaan is doordat je in je eerste bericht aangaf dat je erachter was gekomen dat Outlook zo'n 500 MB verbruikt had.

We proberen met je mee te denken en we begrijpen ook dat het schrikken is geconfronteerd te worden met hoge internet verbruik.

Ik zie dat vorige maand ook veel internet verbruik is geweest. Je heb toen voor het eerst kosten gemaakt buiten de bundel. Heb je soms een nieuw toestel, dat meer internet verbruikt?

Helaas kunnen wij niet inzien welke websites je bezocht hebt en welke handelingen je op het internet hebt verricht. Deze gegevens mogen we bij wet niet bijhouden. Je simkaart registreert enkel hoeveel je verbruikt.

Ik adviseer je een applicatie te installeren waarmee je het internetverbruik kunt monitoren. Enkele bekende applicaties hiervoor zijn Traffic Monitor (voor Android), Onavo Count en My Data Manager (voor Android en Apple). Deze applicaties hebben het voordeel dat er per app wordt bijgehouden hoeveel data er wordt verbruikt of dat er zelf ingestelde waarschuwingen worden verstuurd. Houd er wel rekening mee dat deze applicaties slechts een hulpmiddel zijn, de gegevens van Simyo zijn leidend.

Helpen onze tips je verder?
Badge
Dank je wel voor je antwoord. Heb geen andere telefoon. Aan je antwoord te zien heb je in mijn historie gekeken. Het is idd iets van de laatste dagen. Ik heb inmiddels mijn telefoon gereset en 1 van de apps gedownload maar zie geen gek verbruik. Vind het alleen echt heel vreemd dat ik blijkbaar niet de enige ben
Reputatie 5
Badge +11
Vind het alleen echt heel vreemd dat ik blijkbaar niet de enige ben

Dit, Diana61, kan zo zijn omdat je niet de enige bent die de telefoon gebruikt die jij gebruikt en ook niet de enige bent die bijvoorbeeld Outlook gebruikt.
De werkelijke oorzaak is echter door ons niet te achterhalen, dus ik hoop dat de app die je nu geïnstalleerd hebt je verder kan helpen.
Badge
Hallo Ernst. Ik ben zeker weten de enige die deze telefoon gebruikt. Vind jullie antwoorden helaas niet geruststellend. Ben spastisch aan het omgaan met mijn internetbundel om deze maand uit te komen. Ik heb het hele forum eens nagelezen en zie dat ik niet de enige ben met dit probleem. Zie ook reacties van coulance en dreigingen Simyo te verlaten. Ik wil het niet zover laten komen. Weet alleen zeker dat ik dit niet verbruiktt heb. Zowel vorige maand als deze maand niet. Jij hebt volgens mij als enige gekeken in mijn historie en hoelang ik al bij jullie ben. Helaas zie en lees ik nergens terug dat jullie er oom maar iets aan doen om me tevreden te houden. Ik raad Simyo aan iedereen aan. Maar helaas.....ben bang dat die tijd voorbij is. De manier waarop er nu met vaste klanten omgegaan word. ...al is het maar wat ik als coulance zag langskomen om de het buitenbundel verbruik voor de prijs van een kleine bundel aan te bieden. Ik vraag niet om gratis of herziening. Heb ook liever niet mer dat er andere mensen van Simyo er op reageren want wordt er langzamerhand kriegel van goed bedoelde adviezen die echt allemaal al door mij opgevolgd zijn. Bvd
Ik duim voor je dat alles goed komt.. :)

Groet,
Friesian.
Reputatie 4
Badge +4
Mooi verhaal, je gaat nu ontkennen dat Outlook de boosdoener is terwijl je in je openingspost zegt:
"Kreeg vandaag melding dat ik op de helft van mijn maandelijkse verbruik zat. Nagekeken en outlook bleek vandaag ongeveer 500 mb verbruikt te hebben"

Als je push aan hebt staan op je telefoon krijg je elke e-mail gepusht. Als daar telkens een bijlage van een paar MB bij zit dan tikt dat aan ja. Verklaar gelijk je hogere batterijverbruik.

Vind het erg raar om om coulance te vragen terwijl Simyo er werkelijk NIETS aan kan doen dat jouw telefoon data verbruikt. Zometeen heb je volgende maand hetzelfde en dan? Je kunt beter het probleem aanpakken in plaats van niet zo subtiel aangeven dat je coulance wilt.
Werkte het maar als bij autorijden.
Tank leeg, auto stopt.....
Benzine bijna op, bijtanken, betalen. http://www.smilies.paintingfun.nl/D/Denken/5.gif 

Persoonlijk, ik zou het wel weten.
Geen databundel een tijdje, internet uit op mijn simyo, wifi gebruiken.
Van besparing kun je de extra kosten betalen..... spreiding.

Met een data manager kijken wat veel MB trekt.. bijvoorbeeld My Data Manager o.i.d..

Reageer