.

Beantwoord

Hoe kan ik zo snel MB's verbruiken?


Gisterenavond 10juni zijn er voor ruim 90 euro in 1 uur tijd tussen 19-20 uur mijn MB's afgeschreven!!
Help hoe stop ik dit??
icon

Beste antwoord door Sean 13 June 2016, 10:06

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ben je soms muziek of video aan het streamen, en denk te ten onrechte dat je dit over Wifi doet?
Nee, ik heb niets gedaan. Zat zelfs in de auto en mijn mobiel niet in gebruik!
Kan ik gehackt zijn?
Badge
Ik heb hetzelfde. Zag vanochtend dat ik deze maand al 141 Mb's heb gebruikt terwijl ik de Samsung voor bellen en navigeren gebruik. Mijn apparaat staat bijna altijd uit. Wij dachten dat het aan sommige apps lag dus mijn man heeft het apparaat vanochtend gereset maar zojuist zag ik dat er alweer 14 MB vanaf was.
Om aan te geven hoe mijn verbruik is: november 14 MB, december 32 MB, jan 31 MB, febr. 34 MB, maart 56 MB, april 71 MB, mei 43 MB, en deze maand ineens

op 8 juni 86 MB, donderdag 9 juni 27 MB en vandaag 14 MB terwijl hij uitstaat en ik niets doe.

Ik heb het simkaartje er maar uitgehaald, ik weet het verder ook niet meer.
Het apparaat staat altijd
Badge
Inmiddels ben ik zover dat ik Internet heb geblokkeerd bij Simyo. Ik ga er vanuit dat nu ik Internet bij Simyo uit heb gezet er geen MB's meer af kunnen worden geschreven; misschien weet iemand dat of moet ik alles blokkeren?
Inmiddels ben ik zover dat ik Internet heb geblokkeerd bij Simyo. Ik ga er vanuit dat nu ik Internet bij Simyo uit heb gezet er geen MB's meer af kunnen worden geschreven; misschien weet iemand dat of moet ik alles blokkeren?

@Maarten66 en frederika2
Dit is uitstekend. Bel en sms is gewoon mogelijk maar mobiel data via simyo is geblokkeerd op netwerkbasis.
Help hoe stop ik dit??

PitSTOP....:)
Internet uit op mijn simyo > instellingen > netwerkinstellingen. Geen kosten meer via data....
**
Verder is het van belang, indien mogelijk via de telefoon, de oorzaak van de kosten op te sporen.

Suuk 6.

Fijn weekend,
Friesian.
Badge
Hoe moet ik dit via de telefoon uitzoeken? Morgen bel ik wel even met Simyo.

Bedankt voor de info.
Reputatie 7
Badge +7
Dat je inderdaad via je telefoon uitzoeken. Hoe precies hangt weer af van de telefoon die je hebt.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Maarten66,

Welkom op het Simyo forum.

Wat onwijs vervelend dat je ongemerkt zoveel data hebt verbruikt. Het feit dat jij zelf niet met je telefoon bezig was, wijst op een automatische update of download. Wat er exact is gebeurd kan ik helaas niet inzien, maar daar kun jij zelf wel achter komen. In dit artikel wordt uitgelegd hoe je inzicht krijgt in het dataverbruik van je apps.
Je kunt je internet tijdelijk uitzetten via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen > Internet op je mobiel in Nederland.
Om dergelijk verbruik in de toekomst te voorkomen wil ik je adviseren de instellingen van je telefoon na te lopen aan de van dit blog. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad met mijn collega's over de gemaakte kosten. Is dit inmiddels naar tevredenheid opgelost?

@Frederika2 Wat jammer dat ook jij internet hebt verbruikt, terwijl je zelf niks met je telefoon doet. Nu je de internetoptie via Mijn Simyo hebt uitgeschakeld, kan er inderdaad geen verbruik meer plaatsvinden maar ik kan me voorstellen dat je gewoon gebruik wilt maken van mobiel internet. Ik wil daarom ook jou adviseren de eerder genoemde artikelen te lezen, zodat je erachter kan komen waar je MB's aan op zijn gegaan en hoe je ongemerkt dataverbruik in de toekomst kunt voorkomen.

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag van je.

Groetjes,
Sean

@Friesian en Wimj12 bedankt voor jullie hulp!
Badge
Net heb ik gebeld met Simyo en die dame zei me dat als ik de dataverbindingsstand bij Samsung gewoon uitzet, er niets gebeurt. Ik zal het nog wel eens testen later deze maand, ik ben bijna door mijn MB's heen dus ik kan het beter later deze maand nog eens proberen maar ik heb mijn Internet voor volgende maand al stopgezet. Misschien laat ik het ook maar zo.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Frederika2,

Het klopt dat je geen nieuwe verbindingen kunt opzetten op het moment dat jij de mobiele data in je telefoon uitzet. Dit betekent alleen niet dat er geen lopende verbindingen zijn. Deze worden namelijk niet stopgezet door het uitzetten van deze optie. Dit gebeurt alleen als je de internetoptie via Mijn Simyo uitzet.

Daarnaast kan er nog 'sluipverbruik' plaatsvinden als je mobiele data hebt uitgezet. Dit zijn vaak maar enkele MB's gelukkig. Laat je het weten als je nog vragen hebt voor ons?

Groetjes,
Angela
Badge
HoiAngela,

Intussen heb ik de internetoptie via Mijn Simyo weer aangezet en kijk ik iedere dag even om zeker te zijn dat hij niet over de limiet gaat. Voor volgende maand heb ik geen Internetoptie, dat is niet meer terug te draaien maar dat heb ik al op een andere manier opgelost. Daarna ga ik weer gewoon verder in augustus maar dan zonder allerlei onnodige apps.

Bedankt voor de reacties.

Groeten,

Frederika
Gisteravond hetzelfde euvel hier ook, in 15 minuten 35,- boven mijn bundel, duur grapje als je je telefoon niet eens gebruikt hebt.
Ik heb de klantenservice gebeld: zeer teleurgesteld over de reactie: 'u zult wel updates gedaan hebben'...
Ik kreeg een sms dat 80% verbruikt was en binnen een minuut weer een sms dat t op was en vervolgens dus ruim 35,- boven bundel. Die smsjes zag ik pas laat gisteravond toen ik mijn telefoon weer pakte.
Ik heb nu alles uitgezet wat ik maar uit kon zetten, 3 G, mobiele data, automatisch verversen etc, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Ik zie heel veel mensen met dezelfdeproblemen bij simyo als je dit zoekt op google. Ik overweeg sterk om over te stappen. Dit kan ik geen service noemen....
Reputatie 3
Badge +5
Hoi frederika2,

Goed dat je het verbruik nu gaat controleren. Het is natuurlijk enorm handig om te weten of de tips wel werken. Laat je ons weten of alles goed gaat?

Je hebt aangegeven dat je voor de volgende maand geen internet hebt. Ik zie inderdaad dat je jouw bundel hebt verwijderd. Als je alsnog een internetbundel wilt in juli, dan kan dat! Je hebt per 1 juli geen internetbundel meer. Dit betekent dat als je op 1 juli (of ergens in juli) alsnog een internetbundel kiest dat de internetbundel meteen in gaat! Dat is natuurlijk erg handig in jouw geval.

@karin01, welkom op 't Simyo Forum!

Wat vervelend dat je kosten buiten de bundel hebt. Ik snap dat het heel vervelend is.

Het is natuurlijk niet zo dat je dan 'wel updates gedaan zou hebben'. Dat is een aanname die we niet kunnen maken. Het kan aan verschillende factoren liggen. Heb je de bovenstaande adviezen van Sean al uitgeprobeerd? In het artikel en de blog dat hij heeft geplaatst wordt het één en ander uitgelegd over internetverbruik. Hiermee kan je enorm veel verbruik tegengaan! Wij willen natuurlijk niet dat klanten ontevreden zijn. Ik hoop dat we je zo goed mogelijk kunnen helpen bij het tegengaan van hoge kosten! Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias

Reageer