.

Beantwoord

Hoe kan ik wel internetkosten hebben zonder dat ik een internetbundel heb?

  • 27 January 2016
  • 16 reacties
  • 219 Bekeken

Opeens heeft mijn vrouwtje internet buitenshuis, terwijl we geen internetbundel hebben. Dachten we, tot op mijn simyo bleek dat deze geactiveerd was. Hoe kan dat?
icon

Beste antwoord door Scotsman 27 January 2016, 16:12

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Elke Simyo simkaart heeft van huis uit internet geactiveerd. Het al dan niet hebben van een internetbundel staat daar helemaal los van, een bundel is alleen bedoeld om goedkoper te kunnen internetten. Als je geen internet wilt moet je die optie uitzetten op Mijn Simyo.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Brigitte en Marc,

Welkom op het forum!

Bij Simyo kun je inderdaad internetten zonder internetbundel. Een internetbundel zorgt ervoor dat je kan internetten tegen een lager tarief. Je kunt de internetoptie ook helemaal uitzetten op Mijn Simyo. Dan kunnen er geen kosten komen voor het gebruik van het internet en kun je alleen via de WiFi gebruik maken van het internet. Is het zo duidelijk uitgelegd?

Groetjes, Caspar
Zo heren, dank voor de uitleg. Enigste probleem is dat ik deze simkaart al meer dan een jaar gebruik. ZONDER INTERNET. Ik heb hem alleen in een nieuwe telefoon gestopt. Kan me niet voorstellen dat daardoor een bundel wordt geactiveerd. Of zie ik iets over het hoofd?.
Bij simyo staat internet op mijn simyo standaard aan bij de instellingen. Wanneer de simkaart in een nieuwe telefoon (smartphone) wordt gestopt wordt de telefoon bijgewerkt.
Dat kan via wifi of mobiel data. Staat wifi uit en mobiel data aan en je hebt geen databundel gebeurt dat tegen 0.15 eur per MB.

Er wordt dus niet een bundel geactiveerd maar de nieuwe telefoon.
Wanneer jij/jullie de bundel niet online hebben aangevraagd zit er iets fout, de provider beslist niet over welke bundels de klanten willen wel of niet beschikken.
Reputatie 7
Badge +9
Jouw telefoon kan geen internetbundel activeren, dat moet je zelf doen op Mijn Simyo. Maar zolang de internet optie aan staat op Mijn Simyo kan je telefoon te allen tijde van mobiel internet gebruik maken. Hoe vaak dat gebeurt hangt van de telefoon af en van de instellingen. Je oude telefoon was wellicht technisch niet in staat om een mobiele dataverbinding te openen ondanks dat de internet optie wel aan stond op Mijn Simyo. Je nieuwe telefoon kan dit duidelijk wel. Wil je dit voorkomen dan moet je mobiel internet uit zetten op Mijn Simyo.
Helaas, ook mijn oude telefoon is een smartphone geweest (samsung S2 mini). Hier kon ik eventueel ook mee internetten via mobiel internet. Dus de optie stond uit, en wij hebben hem niet geactiveerd.
Nog een idee?
Reputatie 7
Badge +9
Oude telefoon = andere instellingen. De internetoptie (mobiele data) uitzetten op een telefoon werkt nooit 100%. Doe dat dus op Mijn Simyo want dan wordt de mobiele dataverbinding op netwerkniveau geblokkeerd. Heb je dat al gedaan?
Even om helderheid te scheppen....
1. Is er een internetbundel geactiveerd?
2. Is op Mijn Simyo bij netwerkinstellingen internet geactiveerd?

1. Deze kan alleen online aan/uit worden gezet, en normaal gesproken door de klant...
Even om helderheid te scheppen....
1. Is er een internetbundel geactiveerd?
2. Is op Mijn Simyo bij netwerkinstellingen internet geactiveerd?

1. Deze kan alleen online aan/uit worden gezet, en normaal gesproken door de klant...


1 nee, en ik was al meer dan een halfjaar niet meer op de site geweest (was zelfs wachtwoord vergeten)
2 vorig jaar niet, in 2016 opeens wel. Niet door mij geactiveerd en mijn liefje zou niet weten op welke site ze dat zou kunnen doen.
Juist...
1.
Het gaat dus niet om een verklaring van de kosten maar om een verklaring van hoe opeens een internetbundel is geactiveerd dat geen van jullie beide gedaan heeft. Op zich, alleen al heel erg vreemd !
En dàt is waar de moderator achteraan moet gaan.! Die kan in jullie gegevens duiken, klanten niet.....
2. Wanneer door een fout bij simyo internet op netwerkbasis is geactiveerd en niet door jullie, dan is dat ook een controle die dient te gebeuren...
Ik raad jullie aan op zijn of haar reactie te wachten, dat werkt het beste....

Suuk 6.
Juist...
1.
Het gaat dus niet om een verklaring van de kosten maar om een verklaring van hoe opeens een internetbundel is geactiveerd dat geen van jullie beide gedaan heeft. Op zich, alleen al heel erg vreemd !
En dàt is waar de moderator achteraan moet gaan.! Die kan in jullie gegevens duiken, klanten niet.....
2. Wanneer door een fout bij simyo internet op netwerkbasis is geactiveerd en niet door jullie, dan is dat ook een controle die dient te gebeuren...
Ik raad jullie aan op zijn of haar reactie te wachten, dat werkt het beste....

Suuk 6.


AMEN
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Brigitte en Marc,

Welkom op het Simyo Forum!

Uit jouw bericht begrijp ik dat je niet weet hoe het komt dat er ineens kosten voor gebruik van de mobiele data zijn gemaakt. Ik heb je aansluiting bekeken en zie dat de internetoptie pas op 27 januari uitgezet is. Hiervoor is het al die jaren mogelijk geweest om te internetten. Er is geen bundel geactiveerd. Je betaalt dus inderdaad €0,15 per MB als je internet.

Nu is het niet meer mogelijk om vanuit je mobiele data te internetten. De optie staat nu namelijk uit.

Heb je verder nog vragen hierover?

Groetjes,
Estelle

Scotsman en Friesian. Super bedankt voor het meedenken!
Hoe kan het dan dat ik met mijn samsung s2 die ik tot kerst 2015 gebruikt heb niet op internet kwam. Heb dat zelfs al eens geprobeerd maar kreeg dan, logisch, geen verbinding. Koop ik een nieuwe telefoon, wissel het simkaartje en opeens wel mobiel internet.....
Vind het een vreemde zaak vinden.
Ik heb trouwens twee identieke abbo's, bij het andere abbo is mijn internet al die jaren blijkbaar ook aan geweest (en nog steeds dan).
Vraag me trouwens af hoe jij weet welk nummer dat je controleren moet.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Brigitte en Marc,

Ik moet zeggen dat de reden toch meerdere malen is gegeven in dit topic: In jouw Samsung S2 stond waarschijnlijk mobiele gegevens verbruik UIT, maar op Mijn Simyo de optie aan. Jouw Samsung S2 heeft dan zélf gezorgd dat jij geen verbinding kon maken met Internet. Stop je de simkaart in een andere telefoon waarbij de mobiele gegevens AAN staan, dan kun je gewoon verbinden met internet. Niet zo'n heel vreemde zaak dus 🙂.

Wij hebben je gegevens doordat jij bent ingelogd op het forum via Mijn Simyo. Vanuit daar kunnen we alle aansluitingen op naam vinden 🙂. Zo hoeven we dit niet meer na te vragen en kunnen we eerder beginnen met een vraag te beantwoorden! Goed systeem of niet?

Groetjes, Tiury
Laten we maar een einde aan deze discussie maken, ik heb al meerde keren aangeduid dat bij het afsluiten van het abbo de optie internet uit stond. Gecheckt toen ik mijn inloggegevens kreeg. Vervolgens ben ik niet meer op jullie site geweest en opeens staat de optie aan. Goed systeem?. punt van discussie. Maar die mogen jullie intern voeren. 😞
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Brigitte en Marc,

Om te verbeteren, zijn discussies af en toe nodig 😉 Wat Tiury bedoelde met 'goed systeem' ging over hoe we aan je gegevens komen via het forum.

Schroom je niet om eventuele verbeterpunten aan te kaarten? :)

Groetjes, Angelica

Reageer