.

Beantwoord

Hoe kan ik kosten hebben voor internet op mijn Prepaid zonder internetbundel?

  • 27 January 2016
  • 5 reacties
  • 234 Bekeken

Ik heb voor mijn zoon prepaid beltegoed aangeschaft. Thuis heeft zit hij op internet via de wifi. Nu kreeg hij een sms dat hij internet verbruikte terwijl hij geen databundel heeft, en dus kosten maakt. Blijkbaar zit hij op zijn kamer te ver van de router af. Dat kunnen we oplossen met een wifi versterker, maar ik vraag me af hoe het kan dat hij toch op internet kan, terwijl hij helemaal geen internetbundel heeft?! Technisch gesproken heeft hij geen abonnement bij Simyo, dus ik had dit helemaal niet verwacht. Er is bij Simyo ook geen rekeningnummer bekend, dus ik vraag me ook af hoe deze kosten verrekend gaan worden?!

Ik ben benieuwd naar een reactie.
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 27 January 2016, 22:53

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Marjan25,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat vervelend om geconfronteerd te worden met deze kosten.
Is is inderdaad mogelijk, ook al heb je prepaid of een normaal bel abonnement, om internet te gebruiken. Ook al heb je dus geen bundel!
Aan het gebruik van internet zetten kosten aan. Die worden in rekening gebracht op het tegoed.
Ik raad je allereerst aan internet in Mijn Simyo uit te zetten.

Dat was het normale stuk. Nu ga ik in op de kosten en de verrekening daarvan, zover mij als forumgebruiker c.q. vrolijker helper bekend zijn.
In de algemene voorwaarden staat en ik citeer "De contractant is aansprakelijk voor alle kosten die gemaakt worden met zijn/haar aansluiting". Met andere woorden. Je bent zelf aansprakelijk voor de kosten die je gemaakt hebt.
Bij Simyo is het mogelijk om bij prepaid in de min te gaan.
Hier wordt ook voor gewaarschuwd.
Het kan zijn dat Simyo dit in rekening brengt en jou daar over een brief of mail stuurt om te betalen. Dit ken ik weer niet omdat ik het nog niet meegemaakt heb.

Dus kortom.
Zet het internet uit in Mijn Simyo!

Heb ik je zo voldoende geholpen of heb je nog andere vragen waar ik je mee kan helpen?
Hoi Maikel.twinnie,

Bedankt voor je reactie! Inmiddels heb ik op de mobiel van mijn zoon ook uitgevonden hoe ik de pakketgegevens uitzet, dus nu is het ook niet meer mogelijk om buiten wifi op internet te komen.
Maar nog steeds vind ik het vreemd dat je zonder een bundel te hebben, wel op internet kunt komen. Kijk, als je een bundel hebt en dan meer data verbruikt, vind ik het logisch dat je verantwoordelijk bent voor de kosten. En daar wordt inderdaad helder over gecommuniceerd.
Maar goed, het gaat gelukkig om maar een paar centen. Wat ik dan wel weer goed vind van Simyo is dat je direct een mail en een sms ontvangt met een waarschuwing. Anders hadden we het niet eens in de gaten gehad!
Mijn zoon kan nu weer zonder zorgen verder op ontdekkingstocht.
Bedankt voor je hulp!
Reputatie 5
Badge +9
Hoi marjan25,

Gelukkig ging het maar om een paar centen. Wij sturen de e-mail en de sms juist om je bewust te maken dat je internet optie aanstaat en er kosten kunnen ontstaan.

Veel klanten willen dat de internetoptie direct aanstaat, daarom hebben we ervoor gekozen om bij alle nieuwe aansluitingen de internetoptie aan te zetten. Om klanten niet met onverwachte kosten willen we dit dus zoveel mogelijk duidelijk maken. Dit doen we door middel van de e-mail en sms die we hebben ontvangen, maar we zetten het ook in de welkomstmail erbij.

Voor verdere vragen zien we graag terug op het forum.

Groetjes, Caspar
Waar ik alleen nog mee zit, Caspar, is dat ik geen internetbundel had gekocht en er daarom ook niet vanuit ging dat er internetkosten gemaakt konden worden. Ik heb de tekst wel gelezen in de welkomstmail, maar ging ervan uit dat het een standaardtekst was die niet voor mij gold, omdat ik geen internetbundel had gekocht. Vandaar de verwarring. Maar goed, genoeg erover, alles is nu opgehelderd. Bedankt voor je reactie in ieder geval 🙂 !
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marjan25,

Ah, dan begrijpen wij ook waar de verwarring precies door gekomen is. Bedankt dat je dit nog even hebt laten weten. We nemen deze feedback mee. Wellicht is het voor ons verstandig om de welkomstmail aan te passen.

Ik ben blij dat er nu in ieder geval duidelijkheid is en dat jouw zoon nu zonder zorgen gebruik kan maken van het internet. Mocht je onze hulp nog eens nodig hebben, dan weet je ons te vinden. Fijn weekend Marjan :)

Groetjes,
Angela

Reageer