.

Beantwoord

Hoe kan ik internetten op mijn smartwatch?

  • 25 November 2016
  • 4 reacties
  • 2941 Bekeken

Ik heb een smartwatch waar een simkaartje in kan. Heb een Simyo pripaid ingezet . Nu zit er een browser op voor internet maar krijg geen data binnen. De apn kan ik ook niet instellen , heb Gprs erop staan die op automatisch staat voor netwerken en kan kiezen tussen data of spraak. Hoe kan ik toch internet op mijn smartwatch krijgen? Wie weet de oplossing? Alvast dank.
icon

Beste antwoord door Asma 25 November 2016, 17:28

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi Matthijs van de Wetering,

Welkom op het Forum! :D

Wat leuk dat je een smartwatch hebt! Alleen wel erg jammer dat je hier nu nog niet mee kunt internetten.

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie dat je op 23 en 24 november wel hebt kunnen internetten. Dat is fijn om te zien, want dit betekent dat de instellingen op je simkaart juist zijn! Zat je simkaart toen al in de smartwatch? Of had je je simkaart toen in een telefoon?

Om gebruik te kunnen maken van internet op je smartwatch, is het belangrijk dat je wel de juiste instellingen hierop hebt staan. Ik ben hier dan geen expert in, maar het lijkt mij dat je de APN handmatig in kunt stellen. Voor de juiste handmatige instellingen kun je hier klikken. Heb je al door de handleiding van je smartwatch heen gebladerd? Waarschijnlijk kun je hier meer informatie over vinden. Houd je mij op de hoogte?

Het kan ook zo zijn dat één van onze lieve forumleden of forumexperts hier meer informatie over heeft.:D

Groetjes,
Asma
Hoi Asma, bedankt voor reactie, ik heb de smartwatch DZ 09 met simkaart. Het is echter wel een kloon en heeft geen mogelijkheid om de apn en andere internet instellingen in te voeren. Zal denk ik op een standaard apn staan denk ik. Als ik de browser aantikt start hij op en staat dan op Google. Als ik echter een zoekopdracht invoert dan gebeurt er weinig en zegd hij not found. Snap er niks van. Wie o wie heeft ook een smartwatch met dit probleem?
Ik heb eens mijn licht opgestoken op xda developers en nog een ander... en daar wordt gesteld dat het ingesteld kan worden normaal gesproken bij connectivity, maar jij hebt een gekloonde....je kunt alleen bij network.... gprs activeren.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Matthijs van de Wetering,

Oef, dat maakt het niet makkelijker! Is het anders mogelijk om langs een telecom- of elektronicawinkel te gaan om daar navraag te doen. Wie weet kunnen zij je helpen met het instellingen hiervan. Helaas is onze ondersteuning hierin minimaal 😞 Dit omdat het internet prima op de simkaart werkt. Je kunt het voor de zekerheid controleren door de simkaart in een telefoon te plaatsen. Als dit ook niet werkt, zijn wij aan zet!

Houd je ons op de hoogte?

@Friesian, bedankt voor de moeite!

Groetjes,
Angela

Reageer