.

Beantwoord

Hoe kan ik internet instellen op Samsung J5 (J500FN)?


Het lukt mij maar niet om het internet goed in te stellen op mijn Samsung J5 (J500FN). De netwerkinstellingen voor het internet op Mijn Simyo staan allebei op AAN. Ik heb ook een sms JA gestuurd naar 1300, maar krijg daar geen antwoord van terug.

Dit alles precies in een maand dat ik voor het eerst internet heb aangezet, omdat ik 1000 MB gratis kreeg vanwege 1 jaar abonnee.

Wie kan mij helpen?
icon

Beste antwoord door Angela 16 June 2016, 11:51

Bekijk originele reactie

20 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Hoi SamJ-500FNsung,

Welkom op het Simyo Forum.

Misschien dat de instellingen overeenkomen met de J3, meestal verschillen de diverse modellen in een serie niet veel. De link voor het instellen vind je hier https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#!/manufacturer/samsung/device/galaxy-j3-sm-j320fn

Laat je even weten of het gelukt is?
Hallo Franswon,
Bedankt voor de moeite, maar helaas het werkt nog niet.
Hallo Franswon,
Bedankt voor de moeite, maar helaas het werkt nog niet.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149?c=54
Probeer eens of dit helpt..daarna telefoon uit en weer aan.

Graag ff laten weten of het lukt.
ook deze werkt niet
https://www.mobiele-telefoons.nl/samsung/galaxy-j5/vraag-en-antwoord/3g-instellingen-en-wifi
Morgen meldt zich een moderator, dus ff wat geduld zal nodig zijn.

Suuk 6.
Reputatie 7
Badge +9
Ik heb nog een specifieke link voor het handmatig instellen gevonden... leve Google 🙂 https://www.kpn.com/prive/mobiel/service/installeren-gebruiken/toestelhulp.htm#!/manufacturer/samsung/device/j500f-galaxy-j5/category/internet/topic/handmatig-instellen/1
Hallo Friesian,
Ook jij bedankt, maar die werkte ook niet. Ik probeer nu even de laatste tip en anders wacht ik tot morgen.
Franswon,

Exact alle stappen gevolgd, maar ook deze helpt niet!
Reputatie 7
Badge +9
Jammer, misschien dat er iets misgegaan is met de activering van je internet, een moderator kan dit nagaan en je informeren.
bedankt voor jullie tips!
Reputatie 7
Badge +9
Kleine vraag, je Wi-Fi staat toch wel uit? Anders lukt het niet om verbinding via mobiel internet te maken zolang het Wi-Fi signaal sterk genoeg is.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SamJ-500FNsung,

Welkom op het Simyo forum!

Krijg je een leuk cadeautje voor je Simyaardag, kun je er geen gebruik van maken 😞 Dat is uiteraard niet de meest ideale situatie.

Gelukkig zijn wij hier aanwezig om je te helpen 🙂 In het systeem vind ik terug dat je de internetoptie nog niet aan hebt gezet. Via Mijn Simyo > Instellingen > Netwerkinstellingen kun je dit in orde maken. Ik zie dat je deze instellingen al wel hebt aangepast, alleen voor het buitenland. Het is de bedoeling dat je 'Internet op je mobiel in Nederland' aanzet. Als je dit hebt gedaan, raad ik je aan om je telefoon opnieuw op te starten. Laat je ons weten of je nu wel gebruik kunt maken van het internet?

@Franswon & Friesian, heel erg bedankt voor jullie tips en moeite :)

Groetjes,
Angela
Hallo Angelo,

sorry hoor, maar dat is natuurlijk als een van de eerste dingen nagekeken en in mijn beeldscherm staat dat wel degelijk op aan !
Sorry Angelo moet Angela zijn!
Reputatie 5
Badge +8
Hoi SamJ-500FNsung,

Dat is apart. Toen mijn collega haar bericht stuurde, stond de optie 'Internet op je mobiel' echt uit in ons systeem.

De internetoptie is nu aangezet. Zou jij je telefoon even uit en weer aan willen zetten?

Ik hoor graag van je of het nu wel werkt!

Groetjes,
Sean
Hallo Sean,

Sinds vandaag werkt het internet. Ik heb zelf niets verandert, dus ik neem aan dat het door jullie is opgelost. Bedankt dan daarvoor. Omdat ik het nu de afgelopen 17 dagen niet heb kunnen gebruiken, zou ik het wel op prijs stellen als de MB's die aan het eind van de maand over zijn naar de volgende maand meegenomen mogen worden. Laten jullie even weten of dat akkoord is?

groet,

John.
Reputatie 7
Badge +9
Hoi John,

Ik ben blij dat het nu werkt, was wel 'quite a job', maar eind goed al goed.

Wat betreft jouw -niet-verbruik zal een moderator je verder informeren.

Veel succes met je internet op je Samsung J5 (en een goed weekend uiteraard!).
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SamJ-500FNsung,

Fijn dat de het allemaal werkt op dit moment! Zoals Sean al aan heeft gegeven, stond de optie in ons systeem niet aan toen ik dit controleerde. Anders had ik je uiteraard andere informatie gegeven. Sorry voor het ongemak!

Helaas kun jij jouw MB's niet meenemen naar de volgende maand. Ook niet als een uitzondering helaas. Wat vind je ervan als ik je 1000MB gratis geef voor volgende maand als een klein cadeautje. Dit kun je dan zelf uitpakken. Let erop dat de bundel actief is in de maand waarin je hem uitpakt op Mijn Simyo. In jouw geval raad ik je dan ook aan om dit per 1 juli uit te pakken en niet eerder. Anders zal de gratis bundel per 1 juli weer vervallen. Dit zou zonde zijn!

Laat je het weten of je dit een goede oplossing vindt? Dan zorg ik er voor dat, na jouw reactie, het cadeautje aan wordt gezet :)

@Franswon, bedankt voor je input :)

Groetjes,
Angela
Hallo Angela,

Ik vind je voorstel prima. Nu werkt alles weer goed en zo is/wordt het naar tevredenheid opgelost. Wat mij betreft is hiermee de klacht opgelost en kun je dit afsluiten.

Dank aan allen,

John.
Reputatie 5
Badge +8
Hoi John,

Fijn dat je tevreden bent met deze oplossing. Ik heb meteen 1000 MB aan je account toegevoegd. Let je er wel op dat je deze bundel pas op 01 juli 'uitpakt'? Anders kun je de MB's slechts tot eind juni gebruiken.

Als je hier nog vragen over hebt dan hoor ik het graag.

Groetjes,
Sean

Reageer