.

Beantwoord

Hoe kan het dat mijn internetverbruik zo extreem hoog is?

  • 26 May 2016
  • 5 reacties
  • 207 Bekeken

De laatste 2 maanden extreem hoog data verkeer op enkele dagen 600 mb alsof het niets is.
Op normale dagen niet meer dan 10 met dezelfde functies x kijken op Twitter facebook of WhatsApp duur van de tijd niet langer geweest dan half uur.
Zie in overige topics van andere abonnees ook deze klachten.
Denk dat symio hier wel even aandacht aan mag besteden.
In 1 ochtend 637 mb erdoor vind ik wel heel erg veel.
Ohja en als er 500 mb erbij gekocht moet worden voor 5 euro vind ik dat voor mij zelf geen probleem.
Denk dat ik morgen wel even contact ga opnemen met symio want vind dit wel heel erg extreem!!!
icon

Beste antwoord door Caspar 27 May 2016, 14:54

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hoi Cor Riezebos,

Wat vervelend dat er zoveel MB's zijn verbruikt en dat je niet weet waar dit naar toe gaat. Super onhandig natuurlijk, omdat je er zo niks aan kunt doen.

Het is enorm belangrijk om te weten waar je MB's aan opgaan. Vanwege privacy redenen kan ik helaas niet voor je inzien waar je MB's aan op zijn gegaan. Gelukkig kun je dit zelf wel doen. Kijk eens in dit artikel. Daar vind je alle informatie die je nodig hebt om achter de boosdoener te komen. Laat je me weten of het is gelukt?

Groetjes,
Caspar
Hoi Casper bedankt voor je standaard bericht
Vanmorgen maar even telefonisch contact gehad met simyo en dit probleem voor gelegd aan de betreffende medewerker
Ook uitgelegd dagen ervoor even veel tijd op internet te hebben gezeten als een paar dagen later waar dan ineens die 637 mb zijn gebleven ook daar kon hij mij geen antwoord op geven.
Het lijkt wel wat je cadeau of extra krijgt dat je dat op een bepaalde dag ook zo weer kwijt bent
Begrijp dat jetelefoon op afstand ook als je niet online bent data gebruikt maar dan zou het dat ook dagen eerder hebben moeten doen ook de medewerker kon daar geen antwoord op geven
Laatste 4 jaar geen problemen gehad en kwam ik nooit hoger uit dan enkele mb's en haalde ik amper de 50mb per dag
Sinds dat ik heb gekozen voor een jaar erbij vliegen de mb's mij om de oren vind dit apart en zeer bijzonder
Ook de controle app werkt al van vanochtend 06:00 al niet meer internet verbruik is al niet meer te controleren van vandaag wel telefoon gebruik
Veel klanten hebben hier ineens last van denk dat deze provider eens goed aandacht eraan moet besteden
Of misschien wel andere instanties die daar eens het licht op moet laten schijnen
Want al met al vind ik het allemaal wel bijzonder dit grote verbruik zo ineens
Reputatie 3
Badge +5
Beste Cor Riezebos,

Wat vervelend dat je nog geen bevredigend antwoord hebt gekregen over je internetverbruik.

Ik snap zeer zeker dat je het apart vindt als er uit het niets een piek ontstaat in je verbruik. Als je dit gaat vergelijken met het verbruik dat je tot nu toe hebt gehad, dan snap ik dat je je zorgen gaat maken. Ik kan je echter wel verzekeren dat het verbruik heeft plaatsgevonden, maar dat wij helaas niet kunnen terugzien waaraan dat is verbruikt. Pieken die ontstaan in het internetverbruik hebben veelal te maken met updates die worden uitgevoerd op het toestel, door apps en/of door het synchroniseren van grote bestanden. Om te voorkomen dat klanten tegen hoge kosten aanlopen hebben wij enkele tips uiteengezet in deze blog. Ik hoop dat dit zal helpen bij het voorkomen van verrassingen!

Ik kan begrijpen dat je natuurlijk niet staat te wachten op een 'standaard' antwoord, daarom hoop ik je alsnog blij te kunnen maken met een kleine tegemoetkoming. Ik zal 1000 MB toevoegen aan je account voor de maand juni. Je kan deze uitpakken via Mijn Simyo. Is dat goed?

Groetjes,
Ilias
Beste IIias,

Bedankt voor je reactie op mijn schrijven.
En bedankt voor je info deze had ik inmiddels ook al gevonden via het forum.
Ik kan je er nog wel bij vertellen dat ik alles zoals updates allemaal uit heb staan.
Zoals je al zei dat het verbruik wel heeft plaatsgevonden dan ga ik daar maar van uit dat dit zo zal zijn maar merkwaardig vind ik het wel.
Afgelopen dagen expres veel op internet gezeten maar kan er niet meer af krijgen dan 30 0f 38 mb en nog wel zo mijn best gedaan 😉 dus je kan begrijpen dan van die ene ochtend dat er ineens zoveel aan mb eraf was (637mb) dat ik mijn wenkbrauwen fronste.
Vind het zeer erkentelijk dat jullie met een tegemoetkoming komen mijn dank daarvoor en ik kijk daar naar uit.
Inmiddels ben ik wel voor de hoogste bundel gegaan om niet voor eventuele verrassingen te komen staan in de toekomst.
Maar dat moet eigenlijk toch niet de bedoeling zijn, maar ja zal nu wel veel overhouden de komende tijd toch :-)

Groeten Cor.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Cor,

Graag gedaan namens Ilias 🙂 Fijn dat we je op deze manier toch blij hebben kunnen maken.

Het is geheel afhankelijk wat je doet met je telefoon. Om een klein voorbeeldje te geven, ik maak gemiddeld 15GB op per maand. In de trein richting werk even een aflevering op Netflix kijken of een paar Youtube filmpjes. Dan zit je al gauw aan meer dan 30 MB per dag, ruim 😉

Het is vooral belangrijk dat je goed kijkt wanneer op je wifi zit en veel updates uitvoert, je wifi verbinding goed is. Het is zelfs een goed idee om je data op je telefoon uit te zetten als je op wifi aangemeld bent 🙂 Zo voorkom je een hoop in de toekomt.

Laat je het weten als je nog vragen hebt?

Groetjes,
Angela

Reageer