.

Beantwoord

Hoe kan het dat ik internet verbruik zonder internetbundel?


Badge
Goedenmiddag,


Ik heb geen internetbundel en maak alleen gebruik van internet via wifi.
Nu krijg ik vanochtend plotseling het volgende bericht " je verbruikt internet zonder data. Je betaalt nu 15 cent per MB.
Het blijkt dat ik de limiet van 15 mb heb bereikt !!!!!
Hoe kan dit ??? Lijkt mij pure oplichting.

Ik wil graag bericht hierover.
icon

Beste antwoord door Sean 4 April 2016, 14:58

Bekijk originele reactie

13 reacties

De reden dat je hebt verbruik is simpel te verklaren.

Je dataverbinding op je telefoon stond aan.

Op je Mijn Simyo (instellingen - netwerk instellingen) staat internet op je mobiel in Nederland aan.

Deze optie op je Mijn Simyo staat standaard aan aangezien de meeste mensen bij een mobiel abonnement standaard ook een internet bundel willen. En als ik mij niet vergis word je bij het afsluiten van het abonnement daar ook op gewezen, het is immers bij prepaid wel zo.

Van oplichting is geen sprake.

Dus wil je het voorkomen, log in op je Mijn Simyo en zet de optie uit.
Badge
Leuk verhaal, maar dit klopt dus niet.
Ik internet alleen thuis via wifi.
Ok dan geloof je mij niet.

Maar het verbruik is wel geregistreerd.
Badge
ik heb al jaren mijn mobiel op deze manier staan en nooit een probleem gehad. Simyo is gewoon aan het manipuleren ten koste van de klanten. Ik ga vandaag zoeken naar een andere provider.
Reputatie 7
Badge +9
Bij een andere provider zul je dezelfde problemen tegenkomen. De kern van het verhaal is dat er nog steeds massa's mensen zijn die een grenzeloos vertrouwen hebben in de kwaliteit en betrouwbaarheid van WiFi. Er zijn tal van factoren (waar een provider als Simyo totaal geen invloed op heeft) die er voor zorgen dat een smartphone overschakelt op mobiel internet. De beste remedie, zoals hierboven geadviseerd, is uitzetten van internet op je mobiel op Mijn Simyo. Of de dataverbinding op je mobiel uitzetten gedurende de tijd dat je WiFi bereik hebt. Of denkt te hebben... 😉
Badge
Hebben jullie soms aandelen in Simyo. Simyo schakelt op eigen houtje mijn instelling van geen gebruik naar wel gebruik van internet in.
Als jij dat kan bewijzen dan heb je een punt.

En nee we hebben geen aandelen in Simyo, we proberen je de realiteit uit te leggen. Blijkbaar heb je daar geen boodschap aan.

Simyo is overigens geen beursgenoteerd bedrijf.
Badge
Gunst, dat wist ik nog niet !!!!. Ik heb een vraag. Ik heb via instellingen mijn internet wederom weer uitgezet. Ik neem aan, dat ik ZONDER KOSTEN gebruik kan maken van wifi ??? of is deze route helemaal afgesloten nu ?? en zit ik nu vast aan een bundel ?? Bedankt voor je reactie.
Wifi staat los van Simyo..

Dus nee, je zit niet vast aan een bundel.
Gunst, dat wist ik nog niet !!!!. Ik heb een vraag. Ik heb via instellingen mijn internet wederom weer uitgezet. Ik neem aan, dat ik ZONDER KOSTEN gebruik kan maken van wifi ??? of is deze route helemaal afgesloten nu ?? en zit ik nu vast aan een bundel ?? Bedankt voor je reactie.
Via de uitschakeling van Internet op mijn Simyo heb je de simkaart op netwerk basis geblokkeerd voor data via simyo. Via de uitschakeling heb je NIET wifi uitgezet...
En wifi is gratis behalve op plekken waar er voor betaald moet worden.

Onder ons gezegd wat betreft aandelen van Simyo.
Tijdens een forse bui heb ik wel een eigen privé zwembad maar van de hoge duikplank waag ik me niet.

Wordt een minder prettige voorzorglanding dan onlangs die heli maakte.
😃
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Sporten,

Welkom op het Simyo forum.

Wat vervelend dat er, buiten jouw weten om, internet is verbruikt.

De internetoptie heeft na de overstap van Lowcall naar Prepaid inderdaad aangestaan op jouw aansluiting. Wanneer deze optie aanstaat is het mogelijk dat jouw telefoon automatisch overschakelt van WiFi naar mobiel internet wanneer het WiFi signaal enigszins verzwakt.

Nu je de optie 'Internet op je Mobiel' hebt uitgezet kan er geen internetverbruik meer plaatsvinden vanaf jouw aansluiting.

Over het geregistreerde verbruik en de gemaakte kosten heb je inmiddels ook contact gehad met mijn collega's van het mailteam. Is alles nu naar tevredenheid opgelost?

De heren die eerder op jouw vragen hebben gereageerd doen dit vrijwillig en daar zijn wij erg blij mee! Dankzij hen heb jij ook in het weekend steeds een snelle reactie gekregen :D

Groetjes,
Sean

@Raytje, Scotsman en Friesian toppers bedankt voor jullie hulp!!
Badge
Ik ben erg content met de reacties van Simyo en met de reacties van de z.g. hulptroepen op het forum.
Nogmaals bedankt, alles is nu duidelijk en opgelost.


Sporten
Reputatie 6
Badge +10
Hoi sporten,

Wat fijn om te lezen dat het allemaal duidelijk is zo en je content bent met de reacties van de forum experts en mijn collega's 🙂! Mocht je verdere vragen hebben, zien we je graag weer terug op het Simyo forum!

Groetjes, Tiury

Reageer