.

Beantwoord

Helpt het om de APN instellingen in de iPhone opnieuw in te stellen als ik geen internet heb in het buitenland?

  • 6 December 2016
  • 5 reacties
  • 185 Bekeken

Badge
edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

In

FAQ: Hoe stel ik mijn iPhone in voor internet in het buitenland?

staat een verouderd pad in de instellingen naar APN. Het is beslist ff zoeken om te vinden waar het tegenwoordig staat. misschien kunnen jullie het aanpassen in dat belangrijke faq topic.

er zou moeten staan:

Dit kun je doen in het menu Instellingen > Mobiel netwerk > opties mobiele data> Mobiel datanetwerk

Verander de instellingen naar:
[...]
icon

Beste antwoord door Samantha 8 December 2016, 11:23

Bekijk originele reactie

5 reacties

Voor het buitenland is het niet nodig de APN instellingen aan te passen. Het enige wat belangrijk is om de buitenland optie op je MijnSimyo aan te hebben staan en roaming op je telefoon.

Bij toestelhulp staat het overigens gewoon juist.
Badge
Hoi Ray, dan moet je eigenlijk die faq weghalen. Ik had hem alvast opgezocht omdat het mij totnogtoe nog nooit gelukt was in het buitenland te internetten. Groeten,Arjen
Ik ben niet van Simyo maar net als jou een klant zoals je kunt lezen. Een Faq. weghalen kan ik dus niet.

Wat er in die Faq. staat is eigenlijk een laatste strohalm maar zou in principe niet hoeven. Daarom schreef ik ook dat je voor het buitenland je APN niet hoeft aan te passen. Blijkbaar geeft Simyo die optie toch, daar was ik niet van de op de hoogte. Ik ga uit van de info op de service pagina / toestelhulp en de instellingen op de MijnSimyo pagina's.

Welke Iphone heb je en met welke iOS?
Badge
dank je. Ik had over het hoofd gezien dat je ook klant was.ik heb een Iphone 6. Ik ga het morgen meemaken. Groeten,
Badge +7
Hoi arjen1,

Wat jammer dat het je tot nu toe niet gelukt is om verbinding te maken met internet in het buitenland! Wat Raytje zegt, klopt helemaal. Als je geen internet in het buitenland hebt, is het belangrijkste dat je de optie 'Internet in het buitenland' aan hebt staan, en dat je roaming aan hebt staan. Het instellen van de APN is het laatste wat je nog kunt proberen als je internet in het buitenland niet werkt. Daarom hebben we dit er nog wel bij staan.

Ik zie dat bij jou de optie 'Internet in het buitenland' aan staat, heel goed! Als je nu weer geen internetverbinding krijgt in het buitenland, laat je dit dan weten? Dan kunnen we je internetinstellingen een reset geven.

Over de FAQ: Het klopt dat sommige FAQ's en topics niet meer helemaal up-to-date zijn. We zijn druk bezig om alle oudere FAQ's en topics te updaten. Heel erg bedankt voor je feedback :)

Laat je weten of je nu wel internet hebt in het buitenland?

Groetjes,
Samantha

@Raytje, Heel erg bedankt voor je hulp 😃

Reageer