.

Beantwoord

Help. Kan niet meer bellen

  • 14 December 2012
  • 16 reacties
  • 704 Bekeken

Badge
door nog onbekende reden heeft mn internet aangestaan terwijl ik gewoon aan het werk was ... ik wist hier niks van .... ik werd geattendeerd op het feit dat ik niet bereikbaar was ik zo ja mn foon staat aan hoor 
maar klonk als afgesloten .... nu kan ik ook niet bellen niks .....kennelijk is er een safety ingebouwd bij simyo dat je niet meer internet kan gebruiken ... maar kan ook niet meer bellen of gebeld worden ???? hele weekend is niemand bereikbaar??? ..... en moet ik 200euro betalen voor iets wat ik niet heb gebruikt??? .

als iemand hier iets van weet dank je wel als je wilt reageren 

want nog nooit zo iets meegemaakt .........

en 200euro is geen grap 
icon

Beste antwoord door Natascha 17 December 2012, 13:36

Bekijk originele reactie

16 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Heb je al ingelogd in je Mijn Simyo om te kijken wat je daadwerkelijke verbruik is? Heb je een rekening van 200 euro gehad?

Ik wil niet lullig doen, maar als thuis door een onbekende reden bijv.  een bouwlamp van 2000 W dagen blijft branden, dan zal je ook voor de electriciteitskosten moeten betalen. Het bedrijf meet alleen verbruik verder niet. 
Badge +1
Klinkt als hoogverbruik, heb dit zelf ook al een keer gehad moest toen 102 euro betalen, ben er een voorstander van om je wel af te sluiten voor uitgaande gesprekken maar dat je wel bereikbaar blijft
O, je gelijk helemaal af te sluiten vind ik zelf niet echt top je zal het geld op dat moment net niet even hebben ben je ook niet bereikbaar of je bent onderweg zoals mij gebeurde en je bent dan ineens niet bereikbaar dus als men je afsluit doe het dan voor uitgaande gesprekken en niet 100% afsluiten
Badge
Heb je al ingelogd in je Mijn Simyo om te kijken wat je daadwerkelijke verbruik is? Heb je een rekening van 200 euro gehad?


ik heb ingelogd en er staat dat ik nog 720 belminuten heb en mn internet 0 en zie bij verbruik van vandaag 200,54 euro ben me dood geschrokken ....geen sms geen attendering niks ...en simyo nergens bereikbaar mn foon is geheel geblokkeerd voor bellen en gebeld te worden ...
Badge
Klinkt als hoogverbruik, heb dit zelf ook al een keer gehad moest toen 102 euro betalen, ben er een voorstander van om je wel af te sluiten voor uitgaande gesprekken maar dat je wel bereikbaar blijft
O, je gelijk helemaal af te sluiten vind ik zelf niet echt top je zal het geld op dat moment net niet even hebben ben je ook niet bereikbaar of je bent onderweg zoals mij gebeurde en je bent dan ineens niet bereikbaar dus als men je afsluit doe het dan voor uitgaande gesprekken en niet 100% afsluiten


blokkade van uitgaande calls of sms of internet kan ik begrijpen ook bij diefstal of wat dan ook maar zeker bereikbaar kunnen zijn... zeker in een geval zoals nu waar je niet eens wat van afweet ook geen enkel bericht van te voren en 200Euro is gewoon te veel ...baal er ook van dat simyo in het weekend niet bereikbaar is .. en ik nu met andere mensen aan het praten ben wat ik zeer waardeer maar service in bepaalde gevallen is anno 2012/2013 geen overbodige luxe
Reputatie 7
Badge +9
Bereikbaar blijven voor binnenkomende gesprekken is wel een goede om aan Simyo mee te geven. Mee eens. 
Badge
Heb je al ingelogd in je Mijn Simyo om te kijken wat je daadwerkelijke verbruik is? Heb je een rekening van 200 euro gehad?

Ik wil niet lullig doen, maar als thuis door een onbekende reden bijv.  een bouwlamp van 2000 W dagen blijft branden, dan zal je ook voor de electriciteitskosten moeten betalen. Het bedrijf meet alleen verbruik verder niet. 


Ik snap dat er meerdere vergelijkingen zijn die je kan maken over verbruik van dingen die je vergeet .....

Alleen als ik een lampje aan laat staan d ehele dag en ik kom thuis is dat geen 200 euro 

zelfs mn huiskamer lamp niet eens....

Ook ga je een abonnement met een bedrijf aan naarmate je ongeveer weet en hier kan zien wat je verbruikt en dat je normaal een bericht krijg bij extreem gebruik of als je er over heen gaat ,,,,,   en nog even terug te komen over dat lamp voorbeeld is het me nog nooit gebeurd dat ik dan thuis kom en mn stroom afgesloten is .... ik kan niet gebeld worden niet bellen niemand bereiken van het bedrijf wat je afsluit..... hoop dat er beetje service gerichte mensen werken die kunnen zien dat dit een incident en dat is heel eenvoudig terug te kijken ......
Reputatie 7
Badge +9
De oude 1 GB bundel heeft geen notificatie. De vernieuwde bundels hebben een notificatie wordt verstuurd zodra simyo's systeem registeerd dat de bundel verbruikt is. (Enkele uren nadat de bundel dus op ging!)

Er zijn iederdaad ook vele dingen die bij zulke problemen beter moeten kunnen.
Zoals al gezegd: Zorg voor duidelijke notificaties op alles! Die notificaties moeten op tijd komen. Indien niet mogelijk, compenseer in ieder geval het verbruik in de tijd tussen het opraken van de bundel en het versturen van de notificatie. Stuur notificatie over het verbruik afsluiten per SMS EN email.

Indien je iemand afsluit probeer echt minimaal om inkomende SMS(voor tancodes van banken en simyo notificaties e.d.) door te laten. Als je inkomende oproepen wil blokkeren, jullie keuze, maar stuur even een SMS en email dat inkomende oproepen zijn geblokkeerd ivm een afsluiting.

Verder in de meeste gevallen zit je vast aan het betalen van die 200 euro. Die blokade is inderdaad safety 75euro/dag of 250euro/week. Ook hier geld, pas als het trage systeem het registreert... Dus kan het hoger dan die 75 euro worden.
Badge +1
Weet hoe waardeloos het is om plotseling afgesloten te zijn moest veel moeite doen om die 102 euro over te kunnen maken, bankier bij de ING en mijn tancode komt via sms moest nu naar de bank om het daar te regelen uitgaande gesprekken kan ik inkomen maar inkomende gesprekken/sms is zeer irritant zeker als je je tancode moet hebben of bereikbaar moet zijn voor het werkt
Reputatie 7
Badge +9
Dus vraag aan de mods: na afsluiting door hoogverbruik, willen mensen telefonisch bereikbaar blijven. Ook via sms. Is dat technisch realiseerbaar? Aanname: lijkt me wel. Of wat zou daar tegen moeten zijn? 
Badge +1
Denk dat het technisch mogelijk moet zijn, heb hiervoor bij simpel gezeten kon ik een belplafon instellen werd uitgaand niet meer mogelijk
Ooit een keer afgesloten geweest voor hoogverbruik ook toen gewoon bereikbaar
Badge
ik vind het echt erg dit serieus ....
gisteren met kpn even gebeld daar hebben ze ook te maken met incidenten 
dus dat er heus wel coulances bestaan ......
wat ik ook niet begrijp is dat er staat een max kan je hebben van 75 euro per dag of 250 per week 

ik heb nu 200 euro nou ik hoop dat er iemand van simyo dit leest en dat maandag er iemand te bereiken is ....


en afgesloten voor alles en iedereen .. zat op belangrijke telefoontjes te wachten geen enkele manier dat je bereikbaar bent .... 😞 dit moest een leuk weekend worden begin van mn vakantie maar zo 😞
Badge +1
Weet nu al wat er gaat gebeuren maandag dat gebeurde met mijn ook
Vond het via de telefoon vrij kortaf en bot gaan,
Men verteld je ivm hoogverbruik vervolgens verteld ie je dat je een mail krijgt en als je dien handelingen uitvoerd dat je dan binnen een uur weer aangesloten bent.
In de mail staat een bedrag wat je moet betalen in mijn geval 102 euro bewijs e-mailen dan weer aangesloten
Tot zover goed maar ik heb ING kantoor hier niet echt in de buurt kon die dagen niet, intenetbankieren kon ook niet krijg tan code via sms deze kon ik toen niet ontvangen telefoon afgesloten dus voor mij heeft het een paar dagen geduurd en dit had te maken met mijn werktijden had geen tijd om langs ING te gaan. En blijf het een goed idee vinden om voor uitgaande gesprekken afgesloten te worden maar niet voor inkomende gespreken/sms
Badge
Weet nu al wat er gaat gebeuren maandag dat gebeurde met mijn ook
Vond het via de telefoon vrij kortaf en bot gaan,
Men verteld je ivm hoogverbruik vervolgens verteld ie je dat je een mail krijgt en als je dien handelingen uitvoerd dat je dan binnen een uur weer aangesloten bent.
In de mail staat een bedrag wat je moet betalen in mijn geval 102 euro bewijs e-mailen dan weer aangesloten
Tot zover goed maar ik heb ING kantoor hier niet echt in de buurt kon die dagen niet, intenetbankieren kon ook niet krijg tan code via sms deze kon ik toen niet ontvangen telefoon afgesloten dus voor mij heeft het een paar dagen geduurd en dit had te maken met mijn werktijden had geen tijd om langs ING te gaan. En blijf het een goed idee vinden om voor uitgaande gesprekken afgesloten te worden maar niet voor inkomende gespreken/sms


als ik het zo lees vind ik het erg klantonvriendelijk en ook om het feit dat ik wel gewoon 720 belminuten heb staan waar ik voor betaald heb en geen gebruik van kan maken als ik nou niet meer kon internetten boeiend .....
Badge +6
als ik het zo lees vind ik het erg klantonvriendelijk en ook om het feit dat ik wel gewoon 720 belminuten heb staan waar ik voor betaald heb en geen gebruik van kan maken als ik nou niet meer kon internetten boeiend .....

Hoi Runnerman1977,

Jouw vraag is al beantwoord in het volgende topic https://forum.simyo.nl/bellen-85/wegens-administratieve-redenen-afgesloten-7787/
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Natascha,

Vraag: na afsluiting door hoogverbruik, willen mensen wel graag telefonisch bereikbaar blijven. Ook via sms. Is dat technisch realiseerbaar?
Reputatie 5
Badge +10
Hoi de leon,

De technische dienst is wel aan het kijken of we een onderscheid kunnen maken hierin. Technisch gezien is dit wel een lastig verhaal.

Groetjes,

Alex

Reageer