.

Beantwoord

Geen mobiele data, Simyo fout in terugzetten van 4G naar 3G

  • 2 March 2014
  • 1 reactie
  • 1239 Bekeken

Ik heb geen mobiele data. Ik ben er van overtuigd dat dit te maken heeft met jullie 4G instellingen. Ik kom vandaag op het forum meerdere klachten tegen.

Ik had in de maand februari 4G aangezet (via de site) echter ik heb een iphone 4. Heb dit weer terug gezet voor 25 feb. Ik kon tot vrijdag 28 februari (laatste dag vd maand en bundel) perfect internetten met 3G. Vanaf zaterdag 1 maart (ingang nieuwe maand/bundel) kan helemaal NIET meer internetten via 3G. Heb op deze dag ook een melding van Simyo ontvangen dat abbo 4G is uitgezet.
Ik zie wel gewoon het 3G icoontje in de statusbalk van mijn iPhone 4. Als ik het internet probeer op te gaan krijg ik de volgende melding: "Er is geen netwerkverbinding beschikbaar. Ga naar Instellingen om een verbinding te selecteren".

Het is nu zondag en nog steeds geen 3G verbinding. Inmiddels heb ik dit weekend de volgende handelingen uitgevoerd:

- opnieuw APN instellingen ingevoerd en iPhone rebooted (ook met 15 a 20 minuten de telefoon uit te laten)
- 2 keer iPhone helemaal terug naar Fabrieksinstellingen gezet
- Vliegtuigmodus uit en aan.... dit heb ik een keer of 4 geprobeerd

Niets helpt, geen mogelijkheid tot internetten via 3G. Internetten via WiFi doet het gewoon wel goed.

Ik vind het zeer toevallig dat ik op 28 februari nog prima kan internetten via 3G en op 1 maart ineens niet meer kan internetten via 3G.
icon

Beste antwoord door Dries 4 March 2014, 17:24

Bekijk originele reactie

1 reactie

Reputatie 2
Badge +6
Hoi Ronald 1972,

Welkom op het forum :)

Zoals je waarschijnlijk al wel door had, is het met een iPhone 4 niet mogelijk om gebruik te maken van het 4G netwerk. Een iPhone is een telefoon die niet 4G ready is :(

De reden waarom je internet op 01-03-2014 is komen te vervallen is vreemd. Misschien zijn je instellingen versprongen. Het is in ieder geval de bedoeling om je APN instellingen op 'KPN4G.nl' te houden. Juist als klanten 4G weer uit zetten, moet de APN instelling op 4G blijven staan.

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice en dat je internet het weer doet, top! De kosten die je hebt gemaakt voor 4G zal ik voor je vergoeden. Dit is omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van 4G.

Heb ik je zo goed geholpen of heb je nog ergens vragen over?

Reageer