.

Beantwoord

Geen mobiel internetverbinding buiten huis. Hoe komt dat?

  • 10 December 2015
  • 8 reacties
  • 3951 Bekeken

Badge
Ik heb een 500 MB-bundel voor internet, ook heb ik mobiel internet aanstaan op mijn mobiel en op mijn simyo staat ook internet aan. Waarom kan ik buiten huis dan niet internetten?
icon

Beste antwoord door simnlru 11 December 2015, 08:07

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 1
Badge +5
Hoi myrnac,

Heb je wel bereik in je omgeving? (Dus een signaal)

En heb je al lang een simyo abonnement?

Zo niet dan kunnen je simyo apn instellingen van je internet niet aanstaan of goed, hier mee kan je het zelf nog een keer proberen:https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/internetinstellingen-voor-android-telefoons-149

En wat voor telefoon heb je trouwens?

Hoor graag als je wat meer informatie voor me hebt :)

Mvg,

Simnlru
Badge
Ik heb net nieuw een samsung galaxy S4 en sinds die tijd bij simyo een bundel met internet. Voorheen bij simyo prepaid gehad alleen voor telefoon en sms. Ik heb geprobeerd te internetten op mijn werk. Mijn collega heeft een abonnement bij KPN en heeft wel bereik, dus ik dacht dat ik dat dan ook moest hebben. Wat zijn apn instellingen?
APN instellingen zorgen ervoor dat je telefoon verbinding maakt met het netwerk. Volg de stappen eens die staan bij de onderstaande link.

https://www.simyo.nl/klantenservice/toestelhulp#/samsung/i9505-galaxy-s-iv-lte/internet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi myrnac, welkom op het Simyo forum :)

Wat onhandig dat je geen internet kunt ontvangen op je mobiel. Gelukkig zijn simnlru en Raytje al fantastisch aan het helpen. Naast dat je APN gegevens goed moeten staan ingesteld in je telefoon, heb ik je simkaart instellingen opnieuw geconfigureerd.

Om dit te voltooien, dien je de telefoon uit te zetten voor 15 minuten en je simkaart uit je telefoon te halen. Hierna zoek je handmatig naar het KPN netwerk met je telefoon.

Laat je ons weten als je dit hebt gedaan en of het heeft geholpen?

Groetjes, Tiury

Bedankt simnlru en Raytje 🙂.
Badge
Bedankt voor de hulp en adviezen. We hebben de simkaart 15 min verwijderd en alleen de telefoon ingesteld op kpn netwerk. Toen deed mobiel internet het.
Groetjes, Myrna
Reputatie 2
Badge +5
Hoi myrnac,

Super dat je nu weer buitenshuis kunt internetten. Graag gedaan namens Tiury 😉.

Mocht je er verder nog hulp bij nodig hebben, dan weet je ons te vinden.

Groetjes,
Estelle
Hallo ik heb het zelfde probleem.
Ik heb nu een nieuwe telefoon en kan geen gebruik maken van het mobiele internet
ook sms-en versturen gaat vaak niet goed.

Ik heb een cat-b15q en android-versie is 4.4.2
kan iemand mij hiermee helpen?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Freekie,

Wat vervelend dat je geen gebruik van internet kunt maken joh! Tijd dat we dit voor je gaan oplossen 🙂.

De juiste instellingen voor een telefoon met Android 4.4.2 vind je hieronder:

Je gaat vanaf het startscherm naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten.
Hier verwijder je alle profielen om vervolgens een nieuwe APN aan te maken met de volgende gegevens:

Verwijder alle bestaande APN’s in de verbindingsinstellingen van uw toestel (met uitzondering van KPN MMS) door erop te tikken en te kiezen voor de menu-toets, APN verwijderen.
• Kies de menu-toets en kies Nieuwe APN.
• Bij Naam, voer: Mobiel Internet in.
• Bij APN, voer: portalmmm.nl in.
• Bij Proxy, voer niets in.
• Bij Poort, voer niets in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
• Bij MCC, voer 204 in.
• Bij MNC, voer 08 in.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Bij APN-type, kies 'Internet' of voer 'default' in.
• Kies de menu-toets.
• Kies Opslaan.

Werkt dit niet, kun je de simkaart altijd even in een andere telefoon testen, om de vinger op de zere pols te leggen 🙂!

Laat je ons weten of het is gelukt?

Groetjes, Tiury

Reageer