.

Beantwoord

Geen internet smartwatch

  • 15 August 2023
  • 12 reacties
  • 229 Bekeken

Hallo,

We hebben een smartwatch voor onze zoon. Hier hadden we een prepaid kaart van Lebara in met data. Dit werkte altijd. Omdat het handiger is om altijd bereikbaar te zijn, hebben we sim only van Simyo gekozen. Echter werkt het internet niet op de smartwatch. Ik heb de apn instellingen al handmatig ingevoerd, maar zonder resultaat. 

Morgen ga ik het simkaartje in een werkende telefoon doen om te testen of er 4G verbinding is. 

Is er eventueel een manier om het werkend te krijgen op de smartwatch? Anders hebben we voor niks een 2 jarig sim only abonnement genomen. 

icon

Beste antwoord door Groentjuh 17 August 2023, 00:00

Bekijk originele reactie

12 reacties

Reputatie 7

@Albert86 Je vermeldt niet om welke Smartwatch het gaat. Omdat Simyo geen ondersteuning biedt voor apparaten anders dan een smartphone, kun je alleen hulp krijgen van mede-forummers. 

Weet dat Simyo ook nog altijd geen eSim heeft voor de Apple Watch (en elke andere smartwatch).

Ik ben bang dat je je simkaart de komende twee jaar zult moeten gaan gebruiken in een smartphone

@Albert86 Je vermeldt niet om welke Smartwatch het gaat. Omdat Simyo geen ondersteuning biedt voor apparaten anders dan een smartphone, kun je alleen hulp krijgen van mede-forummers. 

Weet dat Simyo ook nog altijd geen eSim heeft voor de Apple Watch (en elke andere smartwatch).

Ik ben bang dat je je simkaart de komende twee jaar zult moeten gaan gebruiken in een smartphone

Het gaat om een Wonlex kinderhorloge met 4G. Hierin gaat een fysieke simkaart. 

We willen juist nog geen telefoon voor hem, omdat dat onnodig is voor een basisschool scholier. 

Wel jammer dat Simyo niet een melding geeft bij het bestellen van een Sim only dat dit niet werkt in een smartwatch. Met Lebara werkte het feilloos, alleen was dat prepaid. 

Reputatie 7
Badge +6

Als je hem niet aan de praat krijgt.
Je hebt nog 14 dagen bedenktijd mocht deze nog niet verstreken zijn.

Reputatie 7

@Albert86 Ik zeg niet dat het niet werkt, maar Simyo biedt geen ondersteuning voor niet-telefoons. Je bent dus gebonden aan de(ze) community. Heb je zelf al eens een Google zoekopdracht gedaan?

Overigens, is de simkaart wel al geactiveerd?

Op het forum huizen veel techneuten. Een van hen is @Groentjuh. Ik heb hem nu getagd, waardoor hij een melding krijgt. Misschien dat hij zijn licht er eens op kan laten schijnen. Sorry @Groentjuh ….🙄.

Anders even denken aan wat @Ron H aangeeft.

Reputatie 7
Badge +9

@RicoK, ook hallo! Dit GPS horloge heeft een simkaart en draait denk ik Android 4.4 of misschien 5.

Lebara is in ieder geval ook netwerk KPN, dus qua hardware moet dat goed gaan.

Geeft het horloge een foutmelding en reageert het correct op het SMSjes, die je het stuurt?

Welke APN-instellingen heb je toegestuurd (via SMS)?

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Albert86,

Bedankt voor je bericht. Wat onhandig dat je simkaart niet werkt in de smartwatch van je zoon!

Het klopt inderdaad dat onze simkaarten voornamelijk gemaakt zijn voor telefoons. Ik heb zojuist het internet gereset, wellicht dat dit nog helpt! Het is belangrijk dat je de simkaart even voor 15 minuutjes uit de smartwatch haalt zodra je dit bericht leest om het proces te voltooien. 

Heel erg bedankt voor al jullie hulp, heren! @RicoK @Ron H @Groentjuh 

Groetjes,
Roeqajja

Allemaal bedankt voor de reacties. Ik zit nu nog op m'n werk. Ik zal vanavond eens kijken of de tips werken. 

@RicoK, ook hallo! Dit GPS horloge heeft een simkaart en draait denk ik Android 4.4 of misschien 5.

Lebara is in ieder geval ook netwerk KPN, dus qua hardware moet dat goed gaan.

Geeft het horloge een foutmelding en reageert het correct op het SMSjes, die je het stuurt?

Welke APN-instellingen heb je toegestuurd (via SMS)?

Ik heb erin staan:

APN

gprs.service.com

MMC

204

MNC

08

Verificatietype

PAP of CHAP

APN Type

Default,xcap,supl

APN protocol

IPv4/IPv6

Per ongeluk op een vinkje gedrukt waardoor het topic op 'beantwoord' staat. Was niet de bedoeling. 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb erin staan:

APN

gprs.service.com

MMC

204

MNC

08

Verificatietype

PAP of CHAP

APN Type

Default,xcap,supl

APN protocol

IPv4/IPv6

We zijn Simyo in Nederland; Die APN van Simyo uit Spanje gaat hem niet worden.

APN:

internet

Mocht dat niet werken kun je de volgende twee ook proberen:

portalmmm.nl

KPN4G.nl

 

MMC en MNC staan goed. Verificatietype zou goed moeten zijn (hoewel ik dan geen username en password velden zie in jouw lijstje met instellingen). APN Type zou best kunnen; Daarvoor heb ik niet genoeg kennis om daar iets anders aan te raden voor deze watch. APN protocol IPv4/IPv6 is in principe goed, maar zou daar ook alleen IPv4 proberen indien het met alle drie de bovenstaande APN niet goed gaat.

Ik heb erin staan:

APN

gprs.service.com

MMC

204

MNC

08

Verificatietype

PAP of CHAP

APN Type

Default,xcap,supl

APN protocol

IPv4/IPv6

We zijn Simyo in Nederland; Die APN van Simyo uit Spanje gaat hem niet worden.

APN:

internet

Mocht dat niet werken kun je de volgende twee ook proberen:

portalmmm.nl

KPN4G.nl

 

MMC en MNC staan goed. Verificatietype zou goed moeten zijn (hoewel ik dan geen username en password velden zie in jouw lijstje met instellingen). APN Type zou best kunnen; Daarvoor heb ik niet genoeg kennis om daar iets anders aan te raden voor deze watch. APN protocol IPv4/IPv6 is in principe goed, maar zou daar ook alleen IPv4 proberen indien het met alle drie de bovenstaande APN niet goed gaat.

 

Top dank je. De APN naar portalmmm.nl veranderen heeft geholpen. Wifi uitgezet en een test berichtje gestuurd via Whatsapp en hij kwam aan op het horloge. Ik heb verder niks veranderd. Alleen de APN. 

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Albert86,

Bedankt voor je reactie. Goed om te horen dat het toch is gelukt. Nogmaals enorm bedankt voor je hulp, topper! @Groentjuh 😉

Groetjes,
Roeqajja

Reageer