.

Beantwoord

Geen internet sinds ik naar 4G ben overgestapt. Hoe kan dat?


Ik heb gistermiddag mijn internetbundel geupgraded naar een 4G netwerk. Ik heb de stappen zoals in de mail staat gevolgd, zoals APN naar de tekst portalmmm.nl veranderen en de mobiel een uur uitschakelen.
Echter heb ik nu helemaal geen mobielnetwerk meer. Er staat wel Simyo 3G maar ik ontvang niks en kan ook niks verzenden.
Kunnen jullie me hiermee helpen?

Alvast bedankt, met vriendelijke groet,

Wesley Siemerink
icon

Beste antwoord door Tiury 11 March 2016, 11:48

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi WesleySiemerink, welkom op het Simyo forum.

Wat onhandig dat je sinds het activeren van 4G helemaal geen internet meer kunt ontvangen 😞. Ik heb de optie zojuist opnieuw aangemeld op je simkaart. Wil je de telefoon met simkaart even opnieuw opstarten? Omdat ik begrijp dat je APN instellingen helemaal goed staan, lijkt het me dat dit de oplossing is 🙂.

Werkt het niet, laat het me dan weten én geef meteen aan welke telefoon je gebruikt.

Groetjes, Tiury
Dag Tiury,

Ik heb een huawei ascend p7, deze is wel 4g ready.
Het heeft jammer genoeg nog niet gewerkt.

mvg Wesley
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WesleySiemerink,

Bedankt voor je snelle reactie. Jammer dat het niet heeft geholpen! Helaas zie ik een Error melding bij het activeren van de optie, dus onze IT-afdeling gaat hier direct over buigen om je 4G goed te activeren. Zodra ze dit hebben opgelost, laat ik dit je weten 🙂.

Groetjes, Tiury
Oke bedankt,
Dan zie ik straks wel een berichtje!

mvg Wesley
Reputatie 6
Badge +10
Hoi WesleySiemerink,

Na wat gesleutel werkt 4G nu op je simkaart! Als je de telefoon opnieuw opstart, zou het moeten werken 🙂. Laat je het weten?

Groetjes, Tiury
Ik heb hetzelfde probleem alleen dan met een iphone6
Vandaag overgestapt op 4G en ik heb dit probleem ook.
Ben ook overgestapt op 4 G met mijn Motorola X Play maar doet ook niets.
Bij mij is het probleeem opgelost na een mailtje naar de klantenservice. Het moet vanaf Simyo zelf opnieuw worden geconfigureerd...
Reputatie 7
Badge +10
Hoi allemaal,

Wat vervelend om te zien dat het zoveel misgaat op dit moment 😞 Je wilt 4G natuurlijk zo snel mogelijk kunnen gebruiken.

@Prefleks, in jouw geval zie ik dat je al contact hebt gehad met mijn collega's. De IT-afdeling heeft de optie voor jou zojuist goed gezet. Je kunt nu gebruik maken van 4G. Het kan zijn dat je jouw telefoon nog even uit en aan moet zetten. Laat je het weten?

@UrbanJohn, goed om te zien dat het voor jou al opgelost is 🙂 Veel internetplezier!

@Letsgo, voor jou heb ik het doorgezet naar onze IT-afdeling. Mijn collega heeft in eerste instantie een reset uitgevoerd. Helaas is dit niet genoeg geweest. Zodra ik meer weet, laat ik het aan je weten.

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

"Je wilt 4G natuurlijk zo snel mogelijk kunnen gebruiken."

Dat is niet zozeer het essentiële probleem, het hele mobiele internet werkte niet meer (2G/3G).
Reputatie 6
Badge +10
Hoi UrbanJohn,

Bedankt voor je aanvullende uitleg. Dat is natuurlijk al helemaal balen dat je helemaal geen internet meer hebt. Zeker in het weekend zonder direct hulp vanuit ons is dat erg onfortuinlijk. Sorry voor het ongemak!

Groetjes, Tiury
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Letsgo,

Ondertussen heb ik een reactie gekregen van mijn collega's van de IT-afdeling. Zij hebben mij kunnen vertellen dat jij een hele oude simkaart hebt. Om die reden is het niet mogelijk om 4G te activeren voor je. Er zijn nu 2 dingen die ik kan doen voor je.

Ik kan een nieuwe simkaart voor je opsturen. Deze zal binnen 3 werkdagen bij jou op de mat liggen en hierna kun je gerust gebruik maken van 4G. Omdat je al zo lang klant bent, zal ik de simkaart kosteloos voor je verzenden.

Je kunt ook zeggen; ik wil dan toch geen 4G gebruiken. In dit geval kun je de optie uitzetten via Mijn Simyo en zal ik deze maand aan kosten voor deze bundel voor je vergoeden. Dat is net zo eerlijk omdat je er geen gebruik van kunt maken.

Laat je weten wat je wilt?

Groetjes,
Angela

Reageer