.

Beantwoord

Geen internet op Nokia Lumia 520 met nieuw sim only abonnement, HELP !

  • 9 September 2014
  • 13 reacties
  • 1039 Bekeken

Hallo,
Sinds gisteren is mijn nieuwe sim only abbo ingegaan bij Simyo. Vanaf gisteren ben ik helaas ook al bezig om op mijn mobiel te kunnen internetten
(Nokia Lumia 520).
Handmatig de instellingen aangepast via de tips die op de Simyo Site worden gegeven. Alles lukt qua instellingen, behalve wanneer ik onder toegangspunt na NAAM VERBINDING (KPN)  het veld GEGEVENSTYPE (standaard) moet invoeren. Dit veld ontbreekt namelijk en is niet zichtbaar op het scherm van de Nokia..... Ben verder gegaan met de rest in te stellen maar internet werkt gewoonweg niet ! Zou het aan het ontbrekende veld liggen dat ik niet kan invullen? Als ik bijvoorbeeld Google wil opzoeken blijft het scherm leeg en wanneer ik Whatsapp probeer te installeren dan verschijnt de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en een foutcode FFFFFE70 . Frustrerend, iemand die de oplossing heeft? Zeer welkom :D
icon

Beste antwoord door Tiury 10 September 2014, 14:56

Bekijk originele reactie

13 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi M en A, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat vervelend dat het je niet lukt om op internet te komen, zeg. Ik hoor zojuist van mijn collega Ernst dat je de vraag ook al via Twitter hebt gesteld 🙂 Voor ons is het makkelijker om je via één kanaal te helpen, zodat we elkaar niet in de weg lopen of verschillende antwoorden geven.

Mijn advies is het checken de KPN toestelhulp 🙂 Hier wordt stap voor stap uitgelegd (met foto's) hoe je de Lumia 520 moet instellen 🙂

Gaat dat je lukken?
Heb ik allemaal al geprobeerd Tiury... tevergeefs helaas. Inderdaad, het is makkelijker om het via één communicatie weg te doen dus laat ik het forum voor wat het is. Bedankt.

Groet M en A
Badge +6
Hoi M en A,

Ik zie dat er inmiddels verbruik via mobiel internet heeft plaatsgevonden, ik ben benieuwd wat uiteindelijk de oplossing was? 🙂
Hallo Kim,

Nee hoor, geen verbruik via mobiel internet geweest hoor ! 😕 😕 Heb nog steeds problemen. Nu een nieuwe simkaart ontvangen maar nog steeds geen internet !!! Ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd moet ik je zeggen. Als ik de klantenservice bel (en dat is inmiddels al een aantal keer geweest) wil iedereen helpen maar een oplossing is helaas nog niet gevonden...... Als ik internet open dan zie ik aan het zoekbalkje dat er gezocht wordt maar deze houd bij het laatste stukje op met zoeken.....:mad:.... tig keer instellingen nagelopen, batterij erin en eruit, simkaart erin en eruit....nieuw simkaart....pffffff. Je snapt vast wel: PUNThoofd krijg ik ervan ! SMS-en gaat prima en bellen ook maar dat mobiel internet.......nee hoor....gaat dit nog goedkomen ???

groetjes M en A
Vanmiddag maar weer gebeld met Simyo klantenservice. De mevrouw die ik aan de lijn had gaf een goeie tip (deze had ik nog niet voorbij horen komen van de helpdesk). Ik ben ermee aan de slag gegaan en ben uiteindelijk met het toestel teruggegaan naar de  verkoper. Heel lang verhaal over instellingen ed. maar ik heb het voor elkaar kunnen krijgen om morgen een ander toestel op te mogen halen. Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is..... Bedankt voor je reactie !
Inmiddels heeft een vriend naar simkaart gekeken en als het goed is werkt de nieuwe simkaart nu.  Heel lang verhaal maar hoef (als het goed is..) geen vervangend toestel op te halen. Toestel even een tijdje uit gehad, batterij eruit gehaald e.d.
Morgen maar weer even checken bij inschakelen toestel of de simkaart nog steeds werkt, dan is probleem opgelost.... Ben voorzichtig optimistisch :rolleyes:
Badge
Hoi,
Zojuist mijn nokia lumia 520 uitgepakt en geprobeerd het toestel in te stellen conform hetgeen jullie voorschrijven via KPN toestelhulp.
Nu ontbreekt bij mij echter de optie "toegangspunt" in de lijst met instellingen. Het lukt mij dus niet de gewenste gegevens in te voeren.
Wie kan mij helpen?
Badge +6
Hallo Kim,

Nee hoor, geen verbruik via mobiel internet geweest hoor ! 😕 😕 Heb nog steeds problemen. Nu een nieuwe simkaart ontvangen maar nog steeds geen internet !!! Ben inmiddels behoorlijk gefrustreerd moet ik je zeggen. Als ik de klantenservice bel (en dat is inmiddels al een aantal keer geweest) wil iedereen helpen maar een oplossing is helaas nog niet gevonden...... Als ik internet open dan zie ik aan het zoekbalkje dat er gezocht wordt maar deze houd bij het laatste stukje op met zoeken.....:mad:.... tig keer instellingen nagelopen, batterij erin en eruit, simkaart erin en eruit....nieuw simkaart....pffffff. Je snapt vast wel: PUNThoofd krijg ik ervan ! SMS-en gaat prima en bellen ook maar dat mobiel internet.......nee hoor....gaat dit nog goedkomen ???

groetjes M en A


Vanmiddag maar weer gebeld met Simyo klantenservice. De mevrouw die ik aan de lijn had gaf een goeie tip (deze had ik nog niet voorbij horen komen van de helpdesk). Ik ben ermee aan de slag gegaan en ben uiteindelijk met het toestel teruggegaan naar de  verkoper. Heel lang verhaal over instellingen ed. maar ik heb het voor elkaar kunnen krijgen om morgen een ander toestel op te mogen halen. Ik hoop dat het probleem hiermee opgelost is..... Bedankt voor je reactie !

Inmiddels heeft een vriend naar simkaart gekeken en als het goed is werkt de nieuwe simkaart nu.  Heel lang verhaal maar hoef (als het goed is..) geen vervangend toestel op te halen. Toestel even een tijdje uit gehad, batterij eruit gehaald e.d.
Morgen maar weer even checken bij inschakelen toestel of de simkaart nog steeds werkt, dan is probleem opgelost.... Ben voorzichtig optimistisch :rolleyes:


Hoi M en A,

Dan ben ik nu érg benieuwd of het is gelukt en alles werkt? En zo ja, wat dan precies de oplossing was?

Ik hoor het graag van je!
Badge +6
Hoi,
Zojuist mijn nokia lumia 520 uitgepakt en geprobeerd het toestel in te stellen conform hetgeen jullie voorschrijven via KPN toestelhulp.
Nu ontbreekt bij mij echter de optie "toegangspunt" in de lijst met instellingen. Het lukt mij dus niet de gewenste gegevens in te voeren.
Wie kan mij helpen?


Hoi vincent10,

Ik zie dat er gisteren en vandaag verbinding is geweest met mobiel internet, daarom denk ik dat je zelf inmiddels de oplossing hebt gevonden, klopt dat? :)

Zo ja, zou je dan willen laten weten wat de oplossing was? 🙂
Badge
Hoi,

Het klopt dat mijn toestel verbonden is met internet. Maar er is geen oplossing geweest. Het apparaat lijkt automatisch te worden ingesteld.
Toch zijn de proxy instellingen e.d. nergens terug te vinden en dus ook het item "toegangspunt" niet.
Verder geeft hij bij het opstarten zoiets aan als van "er is geen netwerk gevonden"..
Reputatie 5
Badge +11
Hi vincent10,

Dit begint een bijzonder verhaal te worden. Ik zie in je gegevens namelijk aardig wat dataverbruik. Kun je wel apps, je browser en je mail gebruiken? Dan lijkt het gewoon te werken, ongeacht de melding die je toestel geeft.

De plek waar jij je proxy instellingen zou moeten invullen vind je nádat je bij 'Naam toegangspunt' het woord 'portalmmm.nl' hebt ingevuld.
Heb je echt alle stappen van de KPN toestelhulp gevolgd?
Simkaart werkt inmiddels, had blijkbaar toch even een nieuwe goede 'boost' nodig. gelukkig maar... weg met die onnodige frustratie en internetten maar ! 😉
Badge +6
Hoi M en A,

Fijn om te horen dat je nu frank en vrij met je telefoon gebruik kan maken van mobiel internet! :D

Mocht je nog andere vragen en/of opmerkingen hebben, dan zien we je graag op het forum terug!

Reageer