.

Beantwoord

foutmelding 'ongeldig certificaat' bij instellen email Nokia 6300. Hoe kom ik hier van af?

  • 15 October 2015
  • 5 reacties
  • 1170 Bekeken

Badge
Hoi,

Ik heb (noodgedwongen) mijn oude Nokia 6300 weer in gebruik genomen en nu wil ik graag op dit toestel mijn email (Gmail account) instellen. Nu dacht ik de instellingen goed te hebben staan, maar als ik email wil ophalen zegt ie 'webinstelling KPN internet' en bij details vind ik 'Ongeldig certificaat'. Ik heb al gekeken naar de SMTP server instellingen maar nog kom ik er niet uit.

Hebben jullie de oplossing?

Christianne
icon

Beste antwoord door Tiury 15 October 2015, 14:51

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Hoi Chris Vis,

Wat vervelend dat je noodgedwongen gebruik moet gaan maken van je oude telefoon! Om de pijn te verzachten hoop ik je snel te kunnen helpen 🙂.

Om er zeker van te zijn dat je SMTP helemaal goed staan, wil ik je vragen om deze stappen te doorlopen.

Werken deze niet? Check dan of je internetinstellingen wel goed zijn ingesteld.

Laat je me weten of deze bovenstaande tips hebben geholpen?

Groetjes, Tiury
Badge
Ik heb zowel de stappen voor instellen van SMTP gevolgd als die voor de internetinstellingen en ik krijg als ik email wil ophalen de melding 'kan geen verbinding maken met netwerk, controleer verbindingsinstellingen'.
Zodra ik overigens email wil ophalen krijg ik gelijk een 'i' in beeld met 'internet KPN internet'. Is dit al een soort waarschuwing?

Let op: ik heb bij de SMTP niet voor POP gekozen maar voor IMAP omdat ik begreep dat als je kan kiezen je beter voor IMAP kunt gaan. Verder dezelfde stappen gevolgd (imap.gmail.com) en IMAP aangevinkt.

Ik hoop dat ik je hiermee meer info heb gegeven om mij verder te helpen?

Christianne
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Christianne,

Voor IMAP moet je volgens mij op Gmail ook het een en ander aanpassen. Heb je dit al gedaan?

1. Log in op Gmail
2. Klik rechtsboven op het tandwieltje en daarna op instellingen
3. Klik op Doorsturen POP/IMAP
4. Schakel IMAP in
5. Sla deze wijziging op.

Als het goed is moet het dan wél mogelijk zijn 🙂. Laat je me weten of dit ook zo is?

Groetjes, Tiury
Badge
Ik heb naar mijn Gmail instellingen gekeken. Daar stond 'IMAP is ingeschakeld' dus die was reeds ingeschakeld. POP stond ook ingeschakeld en die heb ik voor de gelegenheid maar uitgeschakeld. Immers, misschien helpt dat??
Helaas, nog steeds dezelfde melding op mijn telefoon: ''kan geen verbinding maken met de server'. Ik laat de instellingen in mijn Gmail nu staan zoals ze nu staan (IMAP IN, POP UIT).

Daarbij viel mij op dat er nog een plek op mijn telefoon is waar je de email kan instellen en daar staat nu een Yahoo account. Onder Menu - Berichten - Berichtinstellingen - E-mailberichten kun je ook eea invullen voor een emailadres. Daar staat nu onder Configuratie: Standaard, Account: Yahoo!...
Is het de bedoeling dat ik hier ook nog iets invul?

Groetjes,
Christianne
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Christianne,

Goed dat dit al aan stond op Gmail. Wel jammer dat dit dus niet de oplossing was!

Het lijkt mij dan dat het inderdaad aan jouw laatste ontdekking ligt. Heb je hier al geprobeerd om de e-mail inbox te configureren voor Gmail?

Groetjes, Tiury

Reageer