-
-
Startend Simyaan
-
1 reactie
ik heb een SIM-only abonnement bij Simyo. Sinds Dec 2014 en jan 2015 komt er extreem hoog mobiel internet verbruik voor, op tijden dat de telefoon of: verbonden is met wifi, of: niet gebruikt wordt (midden in de nacht). Het gaat om blokken van iedere keer 60001 of 60002 kb per keer. Dit resulteerde in December 2014 in een naheffing van in totaal 234,18,en in Januarie 2015 442,08.Na even googelen blijkt dat ik niet de enige ben die bij Simyo met dit onverklaarbare extreem hoge (spook)verbruik te maken heb. ik heb ook alle instellingen voor automatische updates uitgeschakeld in december en wederom in januari geconfronteerd met onverklaarbaar dataverbruik in de nachtelijke uren, én terwijl aangesloten op wifi. Dit is toch niet normaal?Dit klopt toch niet! Ik krijg zomaar extra kosten ( heel erg veel) die ik niet verwacht bij een provider.Bij Simyo worden er sms berichten gestuurd wanneer een databundel voor 50% en voor 100% is verbruikt. Daar staat niet bij dat er onverwachte kosten kunnen komen zoals hier boven staat beschreven.
Ik vertrouw de systemen van Simyo niet en zou graag willen dat ik gecompenseerd wordt voor de extra kosten in December en Januarie. tevens wil ik weten wanneer ik eventueel van het contract af kan komen.