Beste Simyo,
Ik wil graag mijn ongenoegen uiten over de recente factuur die ik van u heb ontvangen. Mijn iPhone heeft blijkbaar 50178 MB aan data verbruikt in slechts 37 minuten, terwijl ik op dat moment mijn telefoon niet actief aan het gebruiken was.
Dit lijkt me zeer onwaarschijnlijk bij een 4G-verbinding en ik ben dan ook erg geschrokken van de hoge kosten die hierdoor zijn ontstaan, namelijk €6796,01.
Toen ik terugkwam bij mijn telefoon, bleek mijn simkaart geblokkeerd te zijn vanwege het dataverbruik. Ik heb mijn iPhone gecontroleerd en kan geen logische verklaring vinden voor dit extreem hoge dataverbruik.
Gelukkig heb ik inmiddels telefonisch contact gehad met een zeer begripvolle en behulpzame medewerker van uw klantenservice, zij heeft aangegeven dat het bedrag via een andere manier zal worden berekend. Ik zag later vandaag via een e-mail dat dit bedrag nu is verlaagd naar €455. Ik ben blij met deze hercalculatie, maar ik vind het bedrag nog steeds erg hoog, vooral omdat mijn normale maandelijkse kosten slechts €8 zijn. Ik ben al meer dan 10 jaar klant bij Simyo en ik hoop dan ook dat u begrip heeft voor mijn situatie.
Daarnaast ben ik erachter gekomen dat er meer mensen zijn met een soortgelijk probleem. Om die reden wil ik mijn verhaal graag delen in de vorm van een forum post op de website. Ik hoop dat u begrijpt dat ik hiermee niet alleen mijn eigen situatie wil delen, maar ook anderen wil waarschuwen zodat er wellicht een structurelere oplossing gevonden kan worden om dit in de toekomst te voorkomen. Ik was niet de eerste en ik vrees ook niet de laatste.
Ik ben blij met de hulp die ik heb gekregen van uw medewerker, maar ik zou graag vragen om een meer redelijke oplossing voor deze situatie. Ik hoop dat we samen tot een oplossing kunnen komen die voor beide partijen redelijk is.
Met vriendelijke groet,
Sjoerd