.

Beantwoord

Extreem hoog dataverbruik in enkele minuten



Toon eerste bericht

49 reacties

Reputatie 6
Badge +10
Dat de kilometer na 10 dagen bereikt is begrijp ik dan niet. 

Wanneer er een sessie van 60mb wordt afgesloten volgt er een nieuwe sessie tot 60mb. Hier zit een paar minuten ertussen. Er zijn ook verschillende sessies die precies op 60001 of 60002kB stoppen. Dus het lijkt of de sessie maximaal vebruikt wordt en dan in eens afkapt.

Het vreemde is dat het niet voor komt in de afgelopen maanden en dat er strikt gelet wordt op het dataverbruik
via 3G en dat dezelfde apps gebruikt worden.


Hoi Ramone1982,

Het lijkt me vervelend om data op je factuur tegen te komen, maar niet precies weet waar dit nou vandaan komt. Zoals Groentjuh al uitlegt, zijn sessies omstreeks 60.000 kB de maximale sessie grootte dat Simyo aangeleverd krijgt van KPN. Jij en ik kunnen niet zien wanneer de sessie is gestopt, behalve als je kijkt naar wanneer er een nieuwe sessie is gestart. De tijd die daar tussen zit, is dus de tijd hoe snel je 60 MB hebt verbruikt.

(Mooie vergelijking Groentjuh)
Je moet dit een beetje zien als het meten van één kilometer met een meetlint van 61 meter! Met een waslijst aan metingen van ~60 meter, kom je uiteindelijk ook op de kilometer!


Dit verbruik is er echt geweest en dit kan verschillende oorzaken hebben. Vaak is het een vergissing door te denken dat je telefoon goed aangesloten is bij het WiFi netwerk, maar dat hij toch een betere vinding heeft met het 3G netwerk. Je verbruik is vaak anders op WiFi dan op 3G, dus misschien dat het hier niet goed is gegaan.

Zou je door kunnen geven welke telefoon je hebt? Dan zoek ik uit of het mogelijk is om op jouw toestel in te kunnen zien waar dit verbruik naartoe is gegaan. Ik hoor het graag van je!
Het gaat zich niet om dat kpn het zo aanleverd of dat ik niet zou weten hoe de telefoon werkt. Het gaat zich erom dat het maanden van te voren niet gebeurt en nu wel terwijl dat er niets aan de apps gewijzigd is of aan de Wifi verbinding. We pakken niet voor niets simyo maar zo hoeft het niet.

Blokkeer de verbinding gewoon als de bundel vebruikt is. Maar is het natuurlijk makkelijker om dit door te laten lopen dan valt er nog iets te verdienen. walgelijk!
Hallo Ramone1982.

Ik heb enkele vragen voor je.....
Schakel je alleen mobiele netwerken (data) in op het moment dat je die nodig hebt, op je telefoon?
Staat bij wifi-gebruik mobiele netwerken uit?
En heb je een data manager app geinstalleerd?
(voorbeelden My Data Manager, Onavo Count, 3G Watchdog)
En firmware upgrades worden bijgewerkt uitsluitend via wifi?

Blokkeer de verbinding gewoon als de bundel vebruikt is
Hiervoor adviseer ik je nadrukkelijk een data manager.
Deze kun je zelf instellen en meet het verbruik van data direct op je telefoon.

Ik hoop dat dit nuttige tips zijn.

Met vriendelijke groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Het gaat zich niet om dat kpn het zo aanleverd of dat ik niet zou weten hoe de telefoon werkt. Het gaat zich erom dat het maanden van te voren niet gebeurt en nu wel terwijl dat er niets aan de apps gewijzigd is of aan de Wifi verbinding. We pakken niet voor niets simyo maar zo hoeft het niet.

Blokkeer de verbinding gewoon als de bundel vebruikt is. Maar is het natuurlijk makkelijker om dit door te laten lopen dan valt er nog iets te verdienen. walgelijk!


Hoi Ramone1982,

Wat je telefoon hier heeft laten zien is EXTREEM data verbruik. Hier kan Simyo zelf niets aan doen 😞. Zodra je verstandig en bewust om gaat met je MB's, heb je een heel goed, betrouwbaar en goedkoop abonnement. Ik hoop dat je hierna besluit om een datameter te installeren of rekening houdt met de waarschuwings SMS'jes. Op het moment dat je een datameter installeert, kun je zelf de blokkade op je verbruik zetten, lijkt me in dit geval heel erg slim 🙂
vraagje mijn zoon heeft prepaid nu heb ik internet aan gezet als het op is krijgt hij dan een bericht?
Ik zou daar toch voorzichtig mee zijn, zeker wanneer het gaat om prepaid in combinatie met internet.
Al meer mensen zijn onaangenaam verrast met een negatief tegoed.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor WIFI dat is i.i.g. gratis.
http://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/kan-ik-negatief-staan-met-mijn-beltegoed-26046601
Houd er dus rekening mee dat de kosten bij prepaid internet snel kunnen oplopen.


Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
vraagje mijn zoon heeft prepaid nu heb ik internet aan gezet als het op is krijgt hij dan een bericht?

Hoi Manjojo, welkom op het Simyo forum! 🙂

Je krijgt bij een Simyo prepaid met internetbundel gewoon een melding als je bijna door de MB's heen bent 🙂 Wat ik wel zou adviseren is om deze tips eens goed door te nemen. Met die tips beperk je het risico om tegen hogere kosten aan te lopen. Vooral het installeren van een datameter en eventueel het instellen van een datalimiet is een manier om verassingen tegen te gaan!

Heb ik je vraag zo goed beantwoord? 😃

@Friesian: bedankt voor je reactie 🙂
Beste Simyo,

Sinds kort is onze dochter naar het voortgezetonderwijs en heeft zij naast een prepaid belbundel ook een internetbundel. Omdat ik nog niet aan een abonnement wil beginnen eerst maar prepaid internet aangeschaft van 250 MB voor 7 euro. Ik heb dit express gedaan om niet in een keer teveel aan te schaffen. Uiteraard heb ik mijn dochter op het hart gedrukt dat zij alleen de internetbundel mag gebruiken voor onderweg in noodsituaties en niet om mee te spelen. daarnaast heb ik haar uitgelegd dat het veel geld kost om internet te hebben op je mobiel (iPhone 4S). Tot afgelopen week ging het prefect. Een paar keer internet gebruikt en allemaal binnen de grenzen. Totdat ik een waarschuwing kreeg van Simyo dat de internetbundel verbruikt is. Snel gekeken op mijn account en wat schept mijn verbazing 54,17 euro negatief. Ik denk, dit kan toch niet waar zijn?? Nou blijkt dat het extra hoge verbruik heeft plaats gevonden in de avond omstreeks 20.58 minuten. 
Wat mij nu het meeste verbaasd is dat er niet een signaal wordt afgegeven wanneer de belbundel bijna verbruikt is. Ik vindt dat Simyo dit had kunnen doen om verdere verbruik te voorkomen. Daarom schaf ik juist een prepaid bundel aan om niet met verdere kosten te zitten. Ik hoop dat Simyo begript heeft voor het bovenstaande en komt met een passende oplossing. 

Gr. Alex
Hallo Alex_boek.

Omdat je je woorden richt tot Simyo, en ik ben dat niet wil ik je toch een advies geven.
Zet op Mijn Simyo bij simkaart & instellingen INTERNET UIT.

De rest laat ik over aan Simyo.

Groet,
Friesian
Beste Friesian,

Dit is het eerste wat ik heb gedaan toen ik bericht kreeg van de overschrijding. Evengoed bedankt voor het meedenken en je reactie.

Groet Alex
Beste medewerker(s) van Simyo,

Ik zit ineens aan de max van mijn internetbundel, terwijl we nog niet eens op de helft van de maand zitten. 
Volgens mij heb ik gisteren bijna de hele dag op 3G gezeten, ik zag pas laat in de avond dat mijn wifi van thuis het niet deed.
Is er een optie om een klein pakketje internet op te kopen voor de rest van de maand? Het wordt me anders wel erg duur.
Hoor het graag.
Alvast dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Eveline
Reputatie 6
Badge +10
Beste Simyo,

Sinds kort is onze dochter naar het voortgezetonderwijs en heeft zij naast een prepaid belbundel ook een internetbundel. Omdat ik nog niet aan een abonnement wil beginnen eerst maar prepaid internet aangeschaft van 250 MB voor 7 euro. Ik heb dit express gedaan om niet in een keer teveel aan te schaffen. Uiteraard heb ik mijn dochter op het hart gedrukt dat zij alleen de internetbundel mag gebruiken voor onderweg in noodsituaties en niet om mee te spelen. daarnaast heb ik haar uitgelegd dat het veel geld kost om internet te hebben op je mobiel (iPhone 4S). Tot afgelopen week ging het prefect. Een paar keer internet gebruikt en allemaal binnen de grenzen. Totdat ik een waarschuwing kreeg van Simyo dat de internetbundel verbruikt is. Snel gekeken op mijn account en wat schept mijn verbazing 54,17 euro negatief. Ik denk, dit kan toch niet waar zijn?? Nou blijkt dat het extra hoge verbruik heeft plaats gevonden in de avond omstreeks 20.58 minuten. 
Wat mij nu het meeste verbaasd is dat er niet een signaal wordt afgegeven wanneer de belbundel bijna verbruikt is. Ik vindt dat Simyo dit had kunnen doen om verdere verbruik te voorkomen. Daarom schaf ik juist een prepaid bundel aan om niet met verdere kosten te zitten. Ik hoop dat Simyo begript heeft voor het bovenstaande en komt met een passende oplossing. 

Gr. Alex


Hoi Alex_boek,

Wat vervelend dat het datagebruik zo erg is geëscaleerd! Er is afgelopen week iets verkeerd gegaan met het verwerken van verbruiksgegevens bij Simyo. Om die reden heb jij of je dochter veel te laat de waarschuwing gekregen. Omdat het spijtig is dat je hier niets aan heb kunnen doen, heeft Simyo in ieder geval je tegoed al aangevuld tot -€5,00 (zoals je waarschijnlijk al hebt gezien).

Je hebt daarna zelf het tegoed weer opgewaardeerd met €10,00. Het verschil wat je nu eigenlijk teveel hebt betaald is €5,16. Ik stel voor dat ik die €5,16 nog boven op je tegoed stort 🙂 Is dat een goed idee?

Het is verstandig geweest om de internetoptie helemaal uit te zetten, want haar bundel is op het moment echt helemaal op.
Reputatie 6
Badge +10
Beste medewerker(s) van Simyo,

Ik zit ineens aan de max van mijn internetbundel, terwijl we nog niet eens op de helft van de maand zitten. 
Volgens mij heb ik gisteren bijna de hele dag op 3G gezeten, ik zag pas laat in de avond dat mijn wifi van thuis het niet deed.
Is er een optie om een klein pakketje internet op te kopen voor de rest van de maand? Het wordt me anders wel erg duur.
Hoor het graag.
Alvast dank voor het meedenken!

Met vriendelijke groet,
Eveline


Hoi Flienepien,

Wat vervelend dat je onbewust je databundel helemaal hebt verbruikt 😞 Ik moet je helaas nogmaals teleurstellen, want het is bij Simyo helaas niet mogelijk om data bij te kopen.

Op dit moment betaal je als je dataverbruikt €0,15 per MB. Hierbij is het dus belangrijk dat je er voorzichtig mee omspringt! Simyo heeft hiervoor een blog geschreven, zodat je nog wel wat gebruik kan maken van internet. Check onze blog hier.

Sorry dat ik geen ander antwoord voor je heb 😞
Ook mijn dochter heeft net als veel mensen lees ik op het forum deze maand extreem internetgebruik en bundel van september al op na 12 dagen. Dit is nog nooit eerder gebeurd, heeft over het algemeen alleen wat meer gebruik als ze toernooi van meerdere dagen heeft en ze telefoon bij zich heeft. Ze zit vrijwel altijd op wifi en zet mobiele data uit als ze buiten de deur is. Heel vreemd dit. Heb dataverkeer er op nagekeken en grootste verbruik is elke keer als ze gewoon thuis is en op de wifi zou moeten zitten (dat controleert ze zelf overigens altijd als ze  thuis is). Wifi is sterk genoeg, daarbij hebben anderen thuis er ook geen last van dat het automatisch overspringt naar 3G, dus dat verhaal gaat er bij mij niet. Filmpjes of uitzendingen of wat dan ook kijken doet ze niet het is vooral appen en instagram.
Badge +6
Hoi QSL, welkom op het forum van Simyo!

Het vervelende is dat wij helaas ook niet weten wat er op de telefoon van je dochter voor dit dataverbruik heeft gezorgd :(

Wij krijgen vanwege privacywetgeving alleen gegevens binnen via het netwerk over welke pakketjes dataverbruik er wanneer hebben plaatsgevonden, wat je zelf ook al op Mijn Simyo hebt gezien, begrijp ik. Hierdoor kunnen wij helaas ook niet anders dan gissen wat er voor dit dataverbruik heeft gezorgd 😕

Maar staat er op de telefoon van je dochter niet een datacounter app? Met zo'n app kan je zelf op de telefoon een inzicht krijgen in welke apps en/of achtergrondprocessen er voor welk dataverbruik hebben gezorgd en ook welk verbruik via mobiel internet heeft plaatsgevonden en welk verbruik via WiFi.

Tips voor datacounter apps waar we goede geluiden over horen en andere handige tips om dataverbruik zelf in de hand te houden kan je terug in onze Blog.

Helaas kan ik voor het moment niet anders dan aanraden om je dochter de rest van de maand zoveel mogelijk gebruik te laten maken van WiFi.
Wil je er zeker van zijn dat de telefoon alleen verbinding met internet via WiFi maakt, zet dan de optie "Internet op je mobiel - Nederland" uit op Mijn Simyo, dan is het voor de simkaart simpelweg niet mogelijk om verbinding te maken met mobiel internet. Ik zie dat je dit inmiddels al hebt gedaan 🙂
Hallo,

 Ik heb precies hetzelfde meegemaakt op dit moment. Ik ben verschrikkelijk geschrokken. Om half 9 zojuist kreeg ik een email dat mijn account geblokkeerd is door hoog verbruik. Ik heb vandaag de hele dag thuis op de WIFI gezeten waardoor het niet mogelijk is dat ik mijn MB's heb gebruikt. De wifi heeft ook constant aangestaan dus dit is echt te gek voor woorden.

Vanaf 16:30 is het verbruik begonnen en deze is enorm. Ik heb om dit tijdstip niet eens het internet gebruikt aangezien dit rond etenstijd was. Verder loopt dit op tot 20:30 nadat hij is geblokeerd. De mail gaf 124 euro aan en is nu al opgelopen tot 224 euro. Ik begrijp er niks van, ik heb nog nooit teveel MB's gebruikt. Ik blijf altijd netjes binnen mijn bundel en dit is meer verbruik dan ik in drie maanden doe. 

2015-01-29 16:30:12 Internet gebruik (46249 kB) 00:00:00 €6.78
2015-01-29 16:34:54 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 16:39:39 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 16:46:08 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 16:57:01 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:02:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:06:13 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:09:41 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:16:08 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:20:37 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:25:43 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:34:10 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:41:26 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:47:56 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 17:55:20 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:03:04 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:09:36 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:15:17 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:21:00 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:26:53 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:32:14 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:38:57 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:45:12 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:51:13 Internet gebruik (60001 kB) 00:00:00 €8.79
2015-01-29 18:59:02 Internet gebruik (60002 kB) 00:00:00 €8.79

Ik zie dat ik precies hetzelfde lijstje heb als de klant hiervoor. Het is gewoon onmogelijk aangezien ik niks heb gedaan op de telefoon en ik op de WIFI zat ik kan dat 100 procent zeker zeggen. Ik heb nu alles al uit gezet en zit nu ook nog steeds op de wifi die prima werkt. 

Het verbruik wordt nu nog maar tot 7 uur weergeven en hier komt dus nog 1,5 uur bij op voor de blokkade. Ik zit echt met de handen in het haar en weet niet wat ik hiermee moet. Na 1,5 jaar of langer klant te zijn heb ik nog nooit problemen gehad en ineens gebeurd dit.

Ik hoop dat dit kan worden opgelost,
Groetjes Anne Postma
Reputatie 7
Badge +9
Heb je een iPhone? Dan heeft dat internetverbruik misschien iets te maken met het downloaden van iOS 8.1.3, deze update kwam namelijk beschikbaar op 27 januari. Als de iPhone met WiFi is verbonden en via het stopcontact wordt bijgeladen kan een iOS download automatisch starten. Maar als de Wifi traag wordt of wegvalt tijdens de download wordt er overgeschakeld op het mobiele netwerk (van Simyo in dit geval). Daar wordt een langdurige datasessie opgesplitst in blokken van 60000 kB, en dat is wat je ziet in de verbruiksgegevens.

Als je geen iPhone hebt dan geldt bovenstaand verhaal niet, en moet een andere verklaring worden gezocht waarom jouw smartphone zoveel mobiele data heeft verbruikt.
Ik snap wat je bedoeld maar ik heb de update hiervoor al geinstalleerd direct toen hij uitkwam. Ik vertrek vandaag naar het buitenland voor drie maanden dus wou dat niet de dag van te voren doen. Het voelt dan ook heel oneerlijk en het nieuwtje van Simyo komt dan ook rauw op mijn dak omdat ik het vandaag nog moet regelen. 

Daarnaast herken ik mijzelf in het verhaal van BenBen, die op 14-05-2014 hetzelfde plaatste. Hij had precies hetzelfde als ik nu heb, terwijl hij normaal ook nooit zoveel had verbruikt. Ik ben dan ook blij dat ik niet de enige ben en er herkenbare situaties zijn en hoop dat er voor mij eenzelfde oplossing kan worden gevonden als bij hem.  Ik voel me gewoon een beetje machteloos eigenlijk. Ik heb nooit ergens last van en ineens moet ik 240 euro betalen, het voelt heel oneerlijk..

Ik ben dan ook blij dat mijn SIM uiteindelijk geblokeerd is aangezien het nog erger had kunnen worden. Toch vind ik 240 euro al een verschrikkelijk hoog bedrag terwijl ik nooit zoiets heb gehad. Simyo kan als het goed is zien dat ik normaal nooit zoveel verbruik in drie maanden dan nu in 2,5 uur waardoor ik vind dat het blokkeren wel lang heeft geduurd..

Onze thuis wifi is heel snel waardoor ik hier dan ook nooit problemen mee heb gehad, zoals ik zei heb ik de gehele tijd dat ik de telefoon gebruikte de WIFI in de gaten gehouden, hier kan het dus echt niet aan liggen. Ik hoop dat Simyo hier voor mij een oplossing kan vinden. Ik heb ook echt geen idee waar ik anders dit geld vandaan moet halen.
Beste Simyo,

Afgelopen week ben ik erg geschrokken van het feit dat ik blijkbaar mijn mobiele internetbundel heb overschreden (ik blijf er altijd netjes binnen). Woensdagochtend had ik volgens jullie app nog 80 mb en 's middags krijg ik een SMS dat mijn bundel op zou zijn... Ik heb direct mijn mobiele internetverbinding uitgeschakeld om erger te voorkomen.
Achteraf blijkt nu dat er meer dan 600 mb verbruikt is in zeer korte tijd! ???? Als ik bekijk waar het aan ligt (mbv jullie tips) kom ik niet verder dan internet en zaken die op de achtergrond draaien. Tja, dat is nog nooit zo geweest, dus dan is het lastig om dat tegen te gaan.
Ik heb wel direct de maximum limiet ingesteld en zet mijn mobiele Internetverbinding alleen aan als ik 'm nodig heb.
Mijn vraag is of er iets gedaan kan worden aan de kosten van de maand januari en of jullie evt nog meer tips of ideeën hebben over de oorzaak.

Groeten, Renée
Reputatie 3
Badge +7
Hallo,

 Ik heb precies hetzelfde meegemaakt op dit moment. Ik ben verschrikkelijk geschrokken. Om half 9 zojuist kreeg ik een email dat mijn account geblokkeerd is door hoog verbruik. Ik heb vandaag de hele dag thuis op de WIFI gezeten waardoor het niet mogelijk is dat ik mijn MB's heb gebruikt. De wifi heeft ook constant aangestaan dus dit is echt te gek voor woorden.

Vanaf 16:30 is het verbruik begonnen en deze is enorm. Ik heb om dit tijdstip niet eens het internet gebruikt aangezien dit rond etenstijd was. Verder loopt dit op tot 20:30 nadat hij is geblokeerd. De mail gaf 124 euro aan en is nu al opgelopen tot 224 euro. Ik begrijp er niks van, ik heb nog nooit teveel MB's gebruikt. Ik blijf altijd netjes binnen mijn bundel en dit is meer verbruik dan ik in drie maanden doe. 

Ik zie dat ik precies hetzelfde lijstje heb als de klant hiervoor. Het is gewoon onmogelijk aangezien ik niks heb gedaan op de telefoon en ik op de WIFI zat ik kan dat 100 procent zeker zeggen. Ik heb nu alles al uit gezet en zit nu ook nog steeds op de wifi die prima werkt. 

Het verbruik wordt nu nog maar tot 7 uur weergeven en hier komt dus nog 1,5 uur bij op voor de blokkade. Ik zit echt met de handen in het haar en weet niet wat ik hiermee moet. Na 1,5 jaar of langer klant te zijn heb ik nog nooit problemen gehad en ineens gebeurd dit.

Ik hoop dat dit kan worden opgelost,
Groetjes Anne Postma


Hoi AnnePostma,

Goed dat je hier je vraag stelt.

Ik begrijp dat je dat je geschrokken bent door de hoge kosten en de blokkade van je aansluiting.

We houden je verbruik bij aan de hand van simkaart. Zodra er verbinding wordt gemaakt houden we dit bij. Het verbruik is er geweest. Vaak schakelt het toestel automatisch over naar 3G als Wifi is weggevallen of niet (meer) beschikbaar is.

Ik zie dat je vrijdag telefonisch contact hebt gehad met onze klantenservice. Omdat wij kunnen begrijpen dat het niet je bedoeling is geweest hebben we eenmalig het verbruik verrekend met een internetbundel. Je kan de tips die in dit artikel staan volgen om je internet verbruik in de gaten te houden.



Beste Simyo,

Afgelopen week ben ik erg geschrokken van het feit dat ik blijkbaar mijn mobiele internetbundel heb overschreden (ik blijf er altijd netjes binnen). Woensdagochtend had ik volgens jullie app nog 80 mb en 's middags krijg ik een SMS dat mijn bundel op zou zijn... Ik heb direct mijn mobiele internetverbinding uitgeschakeld om erger te voorkomen.
Achteraf blijkt nu dat er meer dan 600 mb verbruikt is in zeer korte tijd! ???? Als ik bekijk waar het aan ligt (mbv jullie tips) kom ik niet verder dan internet en zaken die op de achtergrond draaien. Tja, dat is nog nooit zo geweest, dus dan is het lastig om dat tegen te gaan.
Ik heb wel direct de maximum limiet ingesteld en zet mijn mobiele Internetverbinding alleen aan als ik 'm nodig heb.
Mijn vraag is of er iets gedaan kan worden aan de kosten van de maand januari en of jullie evt nog meer tips of ideeën hebben over de oorzaak.

Groeten, Renée


Hoi RBroomans,

Welkom op het forum.

Ik heb je verbruik nagekeken en zie dat je op 28 januari je 200 MB internetbundel op was.

Zodra je 50% en 100% van je bundel hebt verbruik sturen wij een notificatiebericht. Volgens onze gegevens zijn ze beiden verstuurd.

We kunnen helaas niet inzien welke websites je bezocht hebt of waar je internet voor gebruikt hebt. Bij Smartphone kan je op het toestel zelf zien en zo zelf inzicht krijgen op het datagebruik van je apps. Hiervoor hebben wij een blog geschreven met een aantal tips.

Ook bij jou is het verbruik rechtstreeks vanaf je simkaart geregistreerd. Omdat we kunnen begrijpen dat de kosten onbewust gemaakt zijn zullen we het extra verbruik ook eenmalig verrekenen met een extra internetbundel.

Je ontvangt met e-mail meer informatie over de verrekening.
Badge
Goedemorgen,

Ik heb hierover ook een vraag. Zojuist kreeg ik een e-mail van Simyo met de boodschap dat bij mij bijzonder hoog dataverbruik was geregistreerd en dat daarom mijn simkaart was geblokkeerd. Van die regel ben ik op de hoogte en die heeft mij ook altijd wel gerustgesteld: bij meer dan €100 binnen 24 uur schakelt het systeem automatisch uit, en bij meer dan €250 binnen 7 dagen gebeurt dat ook. Een fijne regel, vind ik, dan worden hele extreme kosten in ieder geval beperkt, en zo stond het ook netjes in de e-mail uitgelegd.

Wat was er namelijk gebeurd? Het internet bij mij thuis was uitgevallen en ik had even een hotspot op mijn telefoon gemaakt om mijn mail te kunnen gebruiken. Toen ben ik gaan eten en heb vergeten de hotspot weer uit te zetten. Blijkbaar was een computer op die hotspot aangesloten waar iets gebeurde dat heel veel data vrat, misschien iets streamen of downloaden o.i.d., zonder erbij na te denken.

In ieder geval, zojuist logde ik in op MijnSimyo om direkt de €100 te betalen die ik door deze domme fout kwijt was (aan niks zinvols, maar goed, weinig aan te doen, eigen stomme schuld). Ik schrok heel erg want de rekening was niet gestopt met tellen bij €100 maar stond al over €200. Nu is mijn vraag: hoe kan dit? Simyo blokkeert toch bij €100? Ik kan die €100 namelijk al vrij moeilijk missen maar €200 is echt een flinke klap. Valt hier iets aan te doen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groeten,
Joris
Reputatie 4
Badge +10
Hoi jorist,

Je vraag heb ik in je eigen topic beantwoord. Deze kun je hier terug vinden. Het zou fijn zijn als je voor de overzichtelijkheid verder wilt reageren in je eigen topic 😮
Bij mij is er ook onverklaarbaar 1800MB verbruikt in 5 dagen.
Na mijn 50% waarschuwing ben ik extra gaan opletten maar toch is het dataverbruik door gegaan.
Ik heb zelfs nog nooit zo veel data verbruikt in een hele maand!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Remcoi, welkom op ons forum!

In jouw gegevens zie ik dat je inderdaad in een paar dagen tijd behoorlijk wat data verbruikt hebt.
Ik zie ook dat je juist tussen de 50% waarschuwing (11-02-2015 08.26u) en de 100% waarschuwing (13-02-2015 13.14u) nog zo'n 670 MB verbruikt hebt.
Vorige week heb je ook hierover gebeld met onze klantenservice. Je hebt toen wat tips gekregen hoe je in de toekomst na kunt gaan waar je dataverbruik vandaan komt.
Op ons blog vind je nóg meer tips over het onder controle houden van je dataverbruik en hoe je inzage kunt krijgen in wát je dataverbruik veroorzaakt.

Kun je laten weten of je iets aan deze informatie hebt?

Reageer