.

Beantwoord

Erg langzaam internet


Goede avond iedereen,

Ik heb sinds drie dagen een simyo simonly abonnement op mijn twee jaar oude Samsung Galaxy S2.
Voorheen zat ik bij Vodafone en had ik vrijwel overal bereik en 3G, ik woon en studeer in de buurt van ...... 

Ik had geen internet nadat ik de nieuwe simkaart van simyo ging gebruiken. Dit heb ik verholpen door de uitleg bij FAQ.
Mijn Galaxy S2 draait op Android 4.1.2 mijn mobiele netwerken instellingen zijn als volgt:
Naam: Mobiel Internet
APN: internet 
Proxy: Niet ingesteld
Poort: 5080
Gebruikersnaam: Niet ingesteld
Wachtwoord: Niet ingesteld
Server: 0.0.0.0
MMSC: Niet ingesteld
MMS-proxy: Niet ingesteld
MMS-poort: Niet ingesteld
MMC: 204
Vertificatietype: PAP
Type toegangspunt: default

Op het Vertificatietype na is het overal een handmatige invoer.
Nadat ik deze instellingen gebruikte kreeg ik gelijk verbinding. Echter, ik heb geen enkele keer H+ / 3G gehad. Enkel de Edge verbinding. Behalve bij het opstarten van mijn mobiel want daar wordt altijd H+ aangegeven, na 5 seconde weer Edge.

Als ik een speedtest draai via de speedtest app heb ik naar een server in ....t een response van 400-600ms, een download van 0.1Mbps en een upload van 0.1Mbps. 
Voorheen haalde ik daar 15ms, 4Mbps/1.5Mbps

Websites zoals nu.nl openen kost me een minuut. Spotify streamen is helemaal niet mogelijk. 
Ik heb de verbinding getest in ...., ..... en de binnenstad van ...... 

Dat ik achteruit zou gaan op de verbindingssnelheid met een overstap van Vodafone naar Simyo was voor mij duidelijk alleen 0.1Mbps komt lang niet in de buurt bij de beloofde 2Mbps.

Ik baal hier heel erg van en ik hoop dat het iets tijdelijks is. 

Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen? Ik zou het graag willen horen.

~ .....
icon

Beste antwoord door Sammekl 23 July 2013, 21:46

Bekijk originele reactie

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Meestal is het een van de volgende 3 dingen:

Het toestel:
Misschien dat je toestel door energiebesparende apps terugschakelt naar 2G ipv 3G. Misschien dat het toestel zelf stuk is. Om dit uit te sluiten, probeer je simkaart eens in een ander toestel.

De locatie:
Het kan zijn dat het bereik op sommige plekken niet voldoende is. De hededaagse betonnen bunkers zijn geen pretje voor draadloze signalen. Het bereik in gebouwen kan soms slechter zijn. Zoek eens uit of je het elders ook ondervind of op een of meerdere specifieke locaties en probeer eens of je buiten wel bereik hebt. Geef van die specifieke lokaties volldige postcodes door, dan kan daar gecontroleerd worden.

Het zou kunnen dat het 3G netwerk te zwak is op de plek waar je bent (misschien door werkzaamheden/storing?).
Deze hangt samen met de locatie. Soms gaat er iets stuk en ligt er dus een mast uit. Met postcodes kan gecontroleerd worden op storingen en werkzaamheden in die buurt.
Badge +1
Locatie zal het niet zijn denk ik zit veel in Utrecht maar daar altijd goed ontvangst op KPN netwerk, ook op de uithof
waar je waarschijnlijk studeerd dan denk ik eerder dat er iets niet goed staat in je toestel controleer het zoals groentjuh aan geeft
je simkaar in een ander toestel mischien daar wel ontvangst dan weet je waar je moet zoeken
Meestal is het een van de volgende 3 dingen:

Het toestel:
Misschien dat je toestel door energiebesparende apps terugschakelt naar 2G ipv 3G. Misschien dat het toestel zelf stuk is. Om dit uit te sluiten, probeer je simkaart eens in een ander toestel.

De locatie:
Het kan zijn dat het bereik op sommige plekken niet voldoende is. De hededaagse betonnen bunkers zijn geen pretje voor draadloze signalen. Het bereik in gebouwen kan soms slechter zijn. Zoek eens uit of je het elders ook ondervind of op een of meerdere specifieke locaties en probeer eens of je buiten wel bereik hebt. Geef van die specifieke lokaties volldige postcodes door, dan kan daar gecontroleerd worden.

Het zou kunnen dat het 3G netwerk te zwak is op de plek waar je bent (misschien door werkzaamheden/storing?).
Deze hangt samen met de locatie. Soms gaat er iets stuk en ligt er dus een mast uit. Met postcodes kan gecontroleerd worden op storingen en werkzaamheden in die buurt.


Laat ik uw drie punten maar overnemen en op een zo net mogelijke manier vertellen waarom dit nergens op slaat.
Allereerst: Zoals ik in mijn bericht had aangegeven gebruik ik het zelfde toestel als voorheen bij Vodafone. Energiebesparing doe ik niet aan wat ik hou niet van linkse hobbies. Ik ben natuurlijk geen expert zoals u maar ik ben er van overtuigd dat mijn toestel ondanks de leeftijd perfect is. Toch heb ik mijn simkaart in een ander toestel geprobeerd. Precies het zelfde, alleen Edge en niet meer dan 0.1Mbps download met 500ms connectie naar een server op minder dan 5km

De locatie: Geen idee of u mijn bericht daadwerkelijk heeft gelezen, maar er staat duidelijk dat ik het op meerdere locaties heb geprobeerd waaronder de binnenstad van .... Naar mijn weten is .... niet van de een op de andere dag overdekt met beton. 

Over het derde punt: Zoals ik ook in mijn bericht heb aangekaart had ik op de zelfde locatie altijd 3G van Vodafone. Mijn vader die ook op het KPN netwerk zit heeft ook gewoon 3G. Postcode check heb ik zelf al gedaan, niks gevonden. 

Toch bedankt voor de reactie, als iemand anders een idee heeft laat het weten. 
Badge +1
we probeerde alleen ideeen aan te dragen wat het kan zijn en omdat ik heel vaak in ... ben, dacht ik mijn ervaring te geven.
het enige wat ik me kan bedenken is dat simkaart niet goed op 3g netwerk staat, bel hiervoor morgen de klantenservice op 1200 vanaf je toestel
we probeerde alleen ideeen aan te dragen wat het kan zijn en omdat ik heel vaak in .... ben, dacht ik mijn ervaring te geven.
het enige wat ik me kan bedenken is dat simkaart niet goed op 3g netwerk staat, bel hiervoor morgen de klantenservice op 1200 vanaf je toestel


Bedankt, ik ga het morgen bellen!
Badge +6
Bedankt, ik ga het morgen bellen!

Hoi Sammekl,

Heb je reeds al contact gehad met de telefonische klantenservice?

@Groentjuh & Erickiel bedankt voor het meedenken.
Reputatie 7
Badge +9
Sammekl: De titel expert slaat op dit forum op gewoon op klanten, die de moderatoren(dit van de simyo medewerkers) een beetje meehelpen door alvast gegevens te vragen. Dan kunnen ze gelijk alles doen, wat binnen hun mogelijkheden is. Deze titel wordt nog veranderd, want die zorgt wel eens voor verwarring.

Ik had inderdaad over de regel: "Ik heb de verbinding getest in ...., ... en de binnenstad van ....." heengelezen.

In jouw geval staat er misschien een setting fout bij simyo. De moderatoren zullen het verder moeten oplossen, want de "experts" kunnen niets anders dan posten. Bij vele klanten lost dat al een hoop vragen en sommige problemen op.
Badge +8
Sammekl: De titel expert slaat op dit forum op gewoon op klanten, die de moderatoren(dit van de simyo medewerkers) een beetje meehelpen door alvast gegevens te vragen. Dan kunnen ze gelijk alles doen, wat binnen hun mogelijkheden is. Deze titel wordt nog veranderd, want die zorgt wel eens voor verwarring.

Ik had inderdaad over de regel: "Ik heb de verbinding getest in ....., .... en de binnenstad van ....." heengelezen.

In jouw geval staat er misschien een setting fout bij simyo. De moderatoren zullen het verder moeten oplossen, want de "experts" kunnen niets anders dan posten. Bij vele klanten lost dat al een hoop vragen en sommige problemen op.


Hoi Groentjuh,

Je weet in ieder geval dat wij alvast heel blij zijn met de info die jullie alvast voor ons vergaren, en de tips waar wij ook niet altijd meteen aan denken.

Sammekl, het lijkt mij dat je ook alle hulp wilt die je eventueel vooruit kan helpen. Dan is het toch alleen maar fijn dat iemand je een antwoord probeert te geven? :)
Ik hoor graag of je met de telefonische hulp verder bent gekomen.

Groetjes,
Charlene
Excuses voor de late reactie.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. In ... en .... bleek het iets tijdelijks te zijn, daar heb ik nu wel goed internet.

In mijn woonplaats ... is het blijvend, dit komt door een groot gebouw wat een paar honderd meter naast mijn huis staat. Dit gebouw is gemaakt van een soort materiaal dat als bliksemafleider van internet werkt. Voorheen was dit ook een probleem met wifi voor veel opwonende en blijkbaar ook voor mobiele netwerken die gebruik maken van de KPN steunzenders. 

Het is niet anders, gelukkig maak ik vooral gebruik van mijn internet in .... en daar is het nu prima.

Bedankt voor de hulp
Badge +1
Welk gebouw is dat dan
Rivm ?
Badge +8
Excuses voor de late reactie.
Inmiddels contact gehad met de klantenservice. In ... en ..... bleek het iets tijdelijks te zijn, daar heb ik nu wel goed internet.

In mijn woonplaats bilthoven is het blijvend, dit komt door een groot gebouw wat een paar honderd meter naast mijn huis staat. Dit gebouw is gemaakt van een soort materiaal dat als bliksemafleider van internet werkt. Voorheen was dit ook een probleem met wifi voor veel opwonende en blijkbaar ook voor mobiele netwerken die gebruik maken van de KPN steunzenders. 

Het is niet anders, gelukkig maak ik vooral gebruik van mijn internet in ...... en daar is het nu prima.

Bedankt voor de hulp


Hoi Sammekl,

Bedankt voor de terugkoppeling. Wat een frustrerend verhaal, dat gebouw.. Gelukkig gebruik je het vaker in ...., en was dat een tijdelijk probleem.

Groetjes,
Charlene
Vraagje, zou dit topic helemaal verwijderd kunnen worden? Dit omdat mijn naam in combinatie met mijn woonplaatsen hier worden vermeldt. Bij voorbaat dank!
Vraagje, zou dit topic helemaal verwijderd kunnen worden? Dit omdat mijn naam in combinatie met mijn woonplaatsen hier worden vermeldt. Bij voorbaat dank!
Zou het ook goed zijn als een moderator de woonplaatsen verandert in sterrutjes?
Heb je gelijk een walk of fame.🆒
Vraagje, zou dit topic helemaal verwijderd kunnen worden? Dit omdat mijn naam in combinatie met mijn woonplaatsen hier worden vermeldt. Bij voorbaat dank!
Zou het ook goed zijn als een moderator de woonplaatsen verandert in sterrutjes?
Heb je gelijk een walk of fame.🆒


Dat is natuurlijk ook prima 😉, maar er zijn meer reacties waar het in staat
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sammekl,

Leuk om je weer te zien hier op het forum:)

Eigenlijk passen wij een topic niet zomaar aan. Ik heb de plaatsnamen uit dit topic gehaald. Je forumnaam is niet direct te herleiden.
Dus terug vinden wordt nu al moeilijker. Echter zal hier een poos overheen gaan.;)

@Friesian, top idee! Het zijn wel puntjes geworden;)

Reageer