.

Beantwoord

Er is ineens veel data verbruikt terwijl ik heb opgezegd. Hoe kan dit?

  • 17 October 2015
  • 8 reacties
  • 178 Bekeken

Badge
Hallo,

Ik heb mijn abonnement opgezegd. Krijg een e-mail met bevestiging, maar niet te zien per welke datum dit is opgezegd.

Ik zie in mijn simyo no 612 MB internet beschikbaar en krijg vandaag ineens een smsje 80% verbruikt en 6 min later je bundel is op.

Hier in mijn Simyo zie k nog steeds 612. Best gek aangezien ik de simkaart niet gebruikt heb.

Graag hoor ik hier meer van.
icon

Beste antwoord door Angela 19 October 2015, 16:12

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 4
Badge +8
dennisb, wat ik hier elders op het forum heb gelezen, schijnt er een storing te zijn in de verwerking van
de actuele gegevens van Simyo.
Wacht even tot maandag, dan zul je een antwoord van een moderator krijgen.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dennisb,

Welkom op het Simyo Forum.

Oei, balen dat er verwarring is over jouw verbruik. Het antwoord wat Koorelle geeft zit helemaal in de juiste hoek.

Afgelopen weekend waren er problemen met het verbruik. Om iedereen hierover te informeren, hebben we een nieuw topic aangemaakt. Je vindt dit topic door hier te klikken. Om deze reden heb je niet direct het juiste verbruik op Mijn Simyo zien staan.

Het sms'je wat gestuurd is komt realtime van het netwerk af. Dit betekent dat deze altijd leidend zijn. Ik zie dat je inderdaad buiten je bundel zit op dit moment. Daarnaast zie ik dat er inderdaad een e-mail verzonden is wat betreft het opzeggen van jouw contract 😞 Jammer dat je weggaat! Normaal gesproken hoort er een datum in deze e-mail te staan. Ik zie dat dit niet het geval is bij jouw. Sorry hiervoor. Ik heb dit gelijk doorgegeven aan de heren van onze IT afdeling.

Jouw contract zal stoppen per 1 november. Als jouw simkaart nog gewoon in een telefoon zit, kan er gewoon een verbinding met het netwerk gemaakt worden. Jouw abonnement is namelijk nog actief. Om deze reden heb je onze waarschuwingssms ook ontvangen. Ik hoop dat dit het een en ander duidelijk heeft gemaakt. Heb je nog vragen hierover?

@Koorelle, bedankt voor jouw bericht! We hebben inderdaad last van wat problemen gehad wat betreft het verwerken van het verbruik.

Groetjes,
Angela
Badge
Hoi,

Dat is ook de reden dat ik weg ga..Beetje kansloos dat ik niet de juiste info krijg. Daarna er nix geregeld is etc etc. Nou ja gelukkig ben ik er over een week vanaf. Zeg ook meteen de overige 9 abonnementen van mijn medewerkers op.

succes nog ..


Dank voor je berichtje angela.
Ik zie dat er dit weekend een storing is geweest, mijn mb`s waren s`nachts ineens allemaal weg.
Nu geven jullie aan dat dit verholpen gaat worden maar hoe zit het nu met de extra`mb`s die ik heb aangekocht en ook ineens weer op waren. Krijg ik nu mijn geld terug want de maand is nu dus bijna voorbij?
Badge
Waarschijnlijk krijg je gewoon niets
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dennisb & SharonV,

@DennisB, het is natuurlijk erg vervelend dat je via Mijn Simyo niet direct de juiste informatie te zien kreeg. Gelukkig heb je wel een sms'je van ons gehad hierover. Hierin stond de juiste informatie vermeld. We doen ons best om problemen en verstoringen te voorkomen. We blijven mensen en af en toe sluipt er wel eens wat doorheen. Dit kunnen we niet altijd voorkomen Dennis. Sorry dat je hierdoor met een vervelend gevoel bij ons weggaat. Dit is niet wat ik had gehoopt.

@SharonV, welkom op het Simyo Forum. Door de verstoring werd het verbruik niet juist weergegeven. Hierna hebben we dit rechtgezet. Jij hebt jouw standaard databundel van 1000MB opgemaakt. op 18 oktober hebt je extra MB's gekocht. Deze bundel is ook verbruik. Ik zie dat er op 22 oktober nogmaals extra Mb's zijn gekocht. Van de laatste bundel heb je nog niets verbruik. Je kunt tot 31 oktober nog gebruik maken van 500MB. Heb je hier nog vragen over?

Groetjes,
Angela
Beste Angela , Je hebt helaas nog geen( volledig) antwoord gegeven.
Ten eerste is de regulier bundel ineens op, kan best zijn dat jullie een storing hebben gehad maar waar zijn deze mb`s gebleven.
Vervolgens wordt er 500 mb bijgekocht die ineens om half een s`nachts, terwijl ik sliep, ook weg is.
Nu maar weer 500 mb bijgekocht om hoge rekeningen te voorkomen.
Waaraan is dit verbruik te herleiden? waar zijn al die mb`s van de" storing" gebleven ? en ik heb nu weer 500 mb moeten bijkopen met nog 8 dagen te gaan deze maand terwijl ik normaal niet meer verbruik dan de bundel 1000 mb, krijg ik hiervan het geld terug gestort?
Ik heb geen zin om nu voor 10 euro er een halszaak van te maken maar ik vind dit zeer onprettig en tot nu toe zeer klantonvriendelijk om het af te schuiven op een storing maar er verder niks mee te doen.
Hoor graag wat van jullie anders zal ik net als Dennisb een andere provider moeten gaan zoeken.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi SharonV,

De problemen die wij met het verbruik hadden, zat hem alleen in de weergave. Het verbruik is netjes juist gemeten. Dit werd alleen niet juist weergegeven via Mijn Simyo. We hebben dit vervolgens opnieuw doorgevoerd waardoor het wel weer goed te zien was.

Om wat meer duidelijkheid te geven, heb ik contact gehad met de netwerkspecialist van KPN. Hier hebben we kunnen zien dat je op 16 oktober om 18:50 uur het 80% sms'je hebt gehad en op 17 oktober om 00:38 uur het 100% sms'je. Jouw reguliere bundel is hiermee op.

Op 18 oktober heb je 500MB extra gekocht. Je hebt vervolgens op 18 oktober tussen 23:00 en 00:00 uur redelijk wat verbruik gehad en op 19 oktober tussen 10:00 en 13:00 uur erg veel verbruikt. Dit lijkt op een update van de software of het synchroniseren van apps. Hiermee heb je bijna de volledige extra bundel verbruikt. Gelukkig heb je hierna een nieuwe aangezet, zodat je geen buiten bundel kosten hebt verbruikt. In deze nieuwe bundel zit nog ongeveer 400MB.

Het verbruik is dus niet door een storing aan onze kant vervallen. Dit was namelijk niet het probleem wat speelde. Jij zag alleen ander verbruik staan. De registratie van het verbruik is wel goed gegaan. Laat je weten of dit het een en ander duidelijk heeft gemaakt?

Groetjes,
Angela

Reageer