.

Beantwoord

Dekking 3G en 4G in de trein niet al te best

  • 5 April 2014
  • 10 reacties
  • 1286 Bekeken

Badge
Ik reis dagelijks met de trein van Apeldoorn naar Utrecht en heb hele stukken geen 4G en ook geen 3G dekking, ben overgestapt van tele2 omdat het KPN net beter zou zijn, dat valt dus lelijk tegen.
icon

Beste antwoord door Charlene 7 April 2014, 15:12

Bekijk originele reactie

10 reacties

Hoi jan.

Dat is vreemd.
Kijk eens hier.
En hier.

Groetjes,
Friesian
Badge +8
Hoi janvast,

Wij zijn blij dat je voor ons gekozen hebt, janvast 🙂 Maar het is inderdaad een veel voorkomende frustratie, internetverbinding in de trein. Bij alle providers:(
De dekking is er wel op de locaties, zoals je op de websites waar Friesian naar verwijst kunt zien. Maar je hebt te maken met veel externe factoren. In dit topic legt Ernst dit heel goed uit, vind ik.
Vervelend blijft het wel. Wordt er op dat traject geen Wifi in de trein aangeboden? Dat is vaak een stabieler alternatief.


Groetjes,
Charlene
Badge
Tsja. Ik heb natuurlijk geen 4G genomen als wifi in de trein voldoet. In de spits is te in wifi tergend traa
@ Charlene

Ik heb die link ook gebruikt en de tekst gelezen.
En idd zijn tekst is heel erg goed qua uitleg.
En wanneer je er over nadenkt zijn het (zou je kunnen zeggen) 2 vormen van mobiele netwerken. 🆒

En wanneer je het niet erg vind wil ik toch een aanvulling maken m.b.t. wifi.

****

Er bestaat openbaar wifi en beveiligde wifi (bijvoorbeeld voor thuis).
Met openbaar (niet beveiligde wifi) is het raadzaam om daar voorzichtig mee te zijn.
Het gebeurt dat kwaadwillenden met een bekendstaande, vertrouwenswekkende wifi-naam binnen kunnen dringen in je gegevens en daar misbruik van maken.

Een beveiligde wifi is wat dat betreft beter.

*****
Dames en heren mocht mijn aanvulling niet kloppen.
Correct me if i'm wrong.

Groetjes,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Tsja. Ik heb natuurlijk geen 4G genomen als wifi in de trein voldoet. In de spits is te in wifi tergend traa

Hoi janvast,

Heb je alleen 4G genomen om in de trein snel te kunnen internetten? 😉 Zoals Charlene al heeft aangegeven, legt Ernst de reden van het trage internet in de trein heel goed uit in dit topic. We kunnen dit helaas niet verbeteren wegens de vele storingsfactoren waar je in de trein mee te maken hebt. Ik begrijp dat het vervelend is, maar we kunnen dit niet veranderen :(

Zoals je hier kunt zien is het 4G netwerk van KPN wel een stuk beter dan dat van Tele2. Dankje Friesian voor de link 🙂
Badge
Zeg je daarmee dat ik ongelijk heb en dat ik wel dekking heb, vreemde reactie.
Qua gemiddelde landelijke dekking zal dat wel kloppen, maar ik rij door de witte vlekken op de kaart en daar is echt niks, zelfs soms geen telefoon.
Reis maar eens mee.
En daar heeft tele2 echt wel betere dekking, ook niet super.
Dan de dooddoener dat treinen en GSM niet samen gaat, oftewel leer er maar mee leven.
1,2 miljoen reizigers per dag. De helft gebruikt in de trein zijn tablet of telefoon. Dat is een groot klant segment waar je dat tegen zegt.
Ik word graag wat serieuzer genomen
Reputatie 5
Badge +11
Hoi janvast,

In dit topic heb je jou al eerder uitgelegd hoe het zit met het bereik in de trein.
We zeggen niet dat je wél bereik hebt, maar op de plekken waar het minder goed is met het KPN netwerk, is dat helaas nu eenmaal zo.
De oorzaken zijn je ook al eerder uitgelegd, dus die ga ik niet herhalen.
De providers hebben vaak de antennes niet op dezelfde plekken staan, dus waar met het KPN netwerk de bandbreedte ergens minder sterk is, kan dat bij een andere provider juist heel goed zijn. En vice versa.

Het is ook niet zo dat dit overal zo is, dus gelukkig zijn het niet alle 1,2 miljoen reizigers die hier last van hebben 😮
Badge
Laten we maar stoppen met deze discussie, dit leidt tot niets.
Op een belerende toon wordt mij ingewreven dat het KPN netwerk goed is, dat ik op mijn traject er maar mee moet leven
Badge
Jammer dat je zo reageert op mensen die je het gewoon feitelijk en uitvoerig hebben uitgelegd. Jouw ervaring in de trein herken ik zelf ook. Echter sinds ik Simyo heb en dus KPN netwerk is mijn ervaring beter. (Voorheen had ik T-Mobile). Het probleem wat jij, ik en veel meer mensen ervaren is simpelweg een beperking van de techniek van nu. 4G is iedergeval al beter dan 3G omdat de verbinding stabieler is en de zendmast een groter bereik biedt.

Als je wilt horen dat het probleem opgelost kan worden moet ik je teleurstellen. Dat gaat niet. (Met de techniek van nu).
Reputatie 2
Badge +6
Jammer dat je zo reageert op mensen die je het gewoon feitelijk en uitvoerig hebben uitgelegd. Jouw ervaring in de trein herken ik zelf ook. Echter sinds ik Simyo heb en dus KPN netwerk is mijn ervaring beter. (Voorheen had ik T-Mobile). Het probleem wat jij, ik en veel meer mensen ervaren is simpelweg een beperking van de techniek van nu. 4G is iedergeval al beter dan 3G omdat de verbinding stabieler is en de zendmast een groter bereik biedt.

Als je wilt horen dat het probleem opgelost kan worden moet ik je teleurstellen. Dat gaat niet. (Met de techniek van nu).


Hoi Pieterbalk,

Dank je voor je reactie. Het is inderdaad nu eenmaal zo dat het met de huidige techniek niet snel beter zal worden. Het is een bekend probleem waar meer mensen van verschillende providers last van hebben. De komst van 4G helpt wel. De 4G verbinding is een stuk beter en sterker dan het 3G netwerk op plekken waar 3G niet heel goed is.

Om samen te vatten: Ja, het is een bekend en een vervelend probleem en nee we kunnen dit helaas niet oplossen 😞

Reageer