Skip to main content
Beantwoord

Dataverbruik buiten mijn bundel, wat is er gebeurd?

  • 14 May 2023
  • 5 reacties
  • 101 Bekeken

Beste Simyo,

Door 1x mijn verkeerde Sim op data te laten staan heb ik zojuist net zo veel moeten betalen als voor het hele jaarabonnement. 

 

Wat blijkt: internet buiten mijn bundel is 60x zo duur als binnen mijn bundel. Als je zoals ik de 2 smsjes mist krijg je een rekening van € 115 gepresenteerd. 

Mijn aanbeveling: stel een dataplafond in. Informeer je klant. Je hebt hier ook een zorgplicht. 

 

Dit is een verdienmodel die totaal uit proportie is. 

 

Ik betaal de factuur ben weg en kom nooit meer terug. En zal iedereen die het wil horen hetzelfde aanrader. Ik hoop dat jullie blij zijn met jullie €115 euro!

Vriendelijke groet,

 

Joris Hof 

~ Admin: titel aangepast i.v.m. betere vindbaarheid

 

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

5 reacties

Hallo @Jorishof als je een Android telefoon hebt kun je zelf een dataslot in je mobiel zetten.

Stel je hebt een bundel van 10GB per maand, stel dan een waarschuwing in bij 9GB en en blokkeer de boel bij 9,5GB, ga dan verder met wifi of koop een bundel bij.

Je wordt 2x gewaarschuwd door Simyo en over de buiten-bundel kosten wordt duidelijk gecommuniceerd op de website.

Succces

 

Ik weet hoe een telefoon werkt. 

 

Ik vind alleen een tariefverhoging van 60x 

Binnen men bundel €0,0025 per MB en erbuiten €0,15 echt buiten alle proporties. 

 

Lekker doen maar niet met mij als klant!

Ik weet hoe een telefoon werkt. 

 

Ik vind alleen een tariefverhoging van 60x 

Binnen men bundel €0,0025 per MB en erbuiten €0,15 echt buiten alle proporties. 

 

Lekker doen maar niet met mij als klant!

Hallo @Jorishof met alle respect, maar dat wist je van te voren toen je dit abo afsloot.

En als je weet hoe je telefoon werkt had je e.e.a. dus kunnen voorkomen.

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Jorishof,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat er extra kosten zijn gemaakt buiten je bundel vanwege internetverbruik!

Wij zijn bij Simyo transparant over het feit dat wij geen dataplafond hebben. Wij sturen om deze reden altijd twee waarschuwing sms’jes bij 80% en 100% verbruik van de internetbundel. Deze sms’jes komen rechtstreeks vanaf het netwerk en zijn altijd leidend. In de laatste sms geven wij ook duidelijk aan wat vanaf dat moment het tarief is (€ 0.15 per MB) en dat het verstandig is om het internet uit te zetten of een internetbundel bij te kopen. Vanuit Simyo doen wij ons best om onze klanten op tijd te waarschuwen. Als je binnen korte tijd hoge kosten hebt gemaakt buiten je bundel, dan blokkeren wij je simkaart uit voorzorg.

Op onze website hebben wij een blog met handige internetbesparingstips, ik raad aan om dit goed door te lezen. Indien je een Android telefoon hebt, is het vaak mogelijk om een datalimiet in te stellen in je telefoon zoals @JanD zegt (bedankt voor je hulp!). Bij een iPhone is dit helaas niet mogelijk.

Wij hebben je bericht ook via een ander kanaal binnen gekregen. Ik heb je daarin gevraagd om ons een e-mail te sturen zodat wij je verder kunnen helpen. Je kunt mij ook een privébericht sturen met je persoonlijke gegevens. Ik kijk dan graag even met je mee of wij éénmalig iets aan de kosten kunnen doen. Dit is geen garantie, maar ik wil het graag proberen.

Groetjes,
Roeqajja

Reputatie 7
Badge +6

Vanaf vandaag (14 mei 2024) biedt Simyo een dataplafond aan! Het dataplafond bij Simyo is een handige functie waarmee je zorgeloos kunt internetten, zonder je zorgen te hoeven maken over extra kosten buiten je bundel. Het dataplafond zorgt ervoor dat je internetverbinding automatisch stopt zodra je je internetbundel hebt verbruikt. Hierdoor voorkom je onverwachte kosten buiten je bundel. Het dataplafond is beschikbaar voor internetgebruik in Nederland en zone 1 (EU).

Voor het dataplafond betaal je slechts €0,50 per maand, dat automatisch aan je maandelijkse factuur wordt toegevoegd. Zonder dataplafond betaal je €0,15 per MB buiten je bundel. Lees hier onze aankondiging van het dataplafond [link]. Vragen en opmerkingen zien wij graag terug in het aankondigingstopic! 

Hierbij sluit ik deze topic.Â