.

Beantwoord

Data verkeer (internet) werkt niet, wat moet ik doen?

  • 30 April 2014
  • 14 reacties
  • 1166 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 5 reacties
Beste mensen

Mijn Simyo kaart krijg ik niet werkzaam voor data verkeer op samsung galaxy s4 mini duos (bellen en sms werkt wel); mijn kaart van t-mobile doet het wel, dus het ligt echt aan de Simyo kaart.

Wat is er fout aan deze instellingen en/of werkt de simkaart gewoon niet?
naam: Mobiel Internet
APN: internet
Proxy: Niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
Wachtwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmmsc
MMS-proxy: 10.10.100.20
MMS-poort: 5080
MCC: 204
MNC: 08
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt: default
Drager: niet gespecificeerd

Hartelijk dank alvast voor hulp.
icon

Beste antwoord door Dries 2 May 2014, 13:26

Bekijk originele reactie

14 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Probeer eens als APN: portalmmm.nl
Controleer wel Mijn Simyo.
Instellingen en simkaart.

Staat internet aan.

Wanneer advies ahmed_a niet helpt, probeer dan het volgende.
Gebruik Instellingen voor je telefoon.
En nadat je dat gedaan hebt je toestel uit en weer aan zetten.

Groet.
Friesian

Laat wel ff weten of het werkt....
Badge
Dank. Helaas beide opties werken niet.
Mijn Simyo staat goed (internet op mobiel staat aan).
Instellingen telefoon staan goed (tenminste dat kan bijna niet missen zo logisch werkt dat allemaal en aangezien het wel werkt met andere kaart van t-mobile moet het dus wel aan de kaart of instelling KPN liggen).
Heb ook al andere internet tips geprobeerd zoals toestel uit, simkaart eruit, en er weer in. Heb ook al geprobeerd of omwisselen van de twee simkaarten in de twee slots uitmaakt, dat is het ook niet.
Nog andere idee-en?
Nieuwe ronde, nieuwe kansen.

Ga naar deze pagina.
Scroll naar beneden en klik op 1 van de gekleurde vakken met het woordje Simyo.
Na alles doorlopen, toestel uit en weer aan.

Groet,
Friesian

Laat ff weten of dit helpt.
Reputatie 7
Badge +9
Heb je flex-4g aanstaan (of aan gehad)? Dan heb je andere APN instellingen. Namelijk APN: KPN4G.nl
Badge
Hoi Friesian,
Dank voor je hulp. Maar helaas...ook dit werkt niet. Heb je nog andere idee-en?
groet, mks
Hallo mks.

Je hebt een dual sim telefoon.
Je hebt 2 simslots.

Heb je de simyo kaart in 1 en hetzelfde slot geprobeerd als dat ander simkaartje?
Het zou kunnen dat internet op 1 simslot werkt

En dan wel de instellingen van mijn 2e advies gebruiken.

Dus test eens 1 slot waar de andere provider werkte.

Groet,
Friesian
Badge
Goede tip maar dat had ik al geprobeerd. Net klantenservice gebeld. Ze sturen nieuwe sim op, die ga ik uitproberen. Als die het ook niet doet is de conclusie dat deze telefoon blijkbaar niet met de Simyo kaart overweg kan... vr gr mks
Goede tip maar dat had ik al geprobeerd. Net klantenservice gebeld. Ze sturen nieuwe sim op, die ga ik uitproberen. Als die het ook niet doet is de conclusie dat deze telefoon blijkbaar niet met de Simyo kaart overweg kan... vr gr mks


Ben wel benieuwd wat straks die andere sim doet!

Wordt ff afw88.

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hoi mks,

Welkom op het forum :)

Het lijkt erop dat er al van alles geprobeerd is om het weer werkend te krijgen. Ondanks de berichten van achmed_a, Friesian en Groentjuh (dank daarvoor) is het niet gelukt om internet werkend te krijgen 😞

Je geeft aan dat je wel kunt bellen, dat betekent dat de simkaart niet stuk is. Ik snap ook niet goed waarom er een nieuwe simkaart is opgestuurd, dat zal waarschijnlijk niet helpen. Het probleem zit in de instellingen van je telefoon of je telefoon zelf. Ik wil je daarom vragen om via deze website het eens te proberen. Ook de app van Tweakker kan helpen.

Als dit ook niet werkt, doe dan je simkaart in een andere telefoon. Als het dan wel werkt, is je eigen toestel stuk :(

Zou je willen laten weten of dat is gelukt?

@ achmed_a, Friesian en Groentjuh, nogmaals dank voor jullie hulp 🙂
Badge
Beste Dries

Dank voor je advies. Ik heb de website en app geprobeerd. Helaas werkt het nog steeds niet.

Kaart van T-mobile werkt namelijk wel in deze duos telefoon; in beide slots dus het lijkt me dat de telefoon naar behoren functioneert. Dus het zit in in de APN of toch het type simkaart. Ik ben inmiddels een beetje wanhopig. Ik heb de afspraak met de klantenservice dat ik mijn abonnement bij Simyo nog kan opzeggen als ik het niet werkend krijg. Daar begint het nu wel op te lijken....

Heb je nog ander advies?

mvg, mks
Badge +8
Hoi mks,

Ik weet dat je hier inmiddels al best lang mee bezig bent. Wat ontzettend vervelend is dat. Maar ik denk dat ik de oplossing gevonden heb. Ik heb je net ook even gebeld. Ik heb de aansluiting nog eens nagekeken en de Internet optie opnieuw aan je aansluiting gekoppeld. Kun je je toestel even 10 minuten uitschakelen en daarna weer aanzetten? Dan kan de simkaart zich opnieuw aanmelden bij het netwerk.
Ik ben er haast zeker van dat je internet dan werkt :)
Ik hoor het dus graag van je,

Groetjes, Charlene
Badge
Hoi Charlene

Nadat je de internet optie opnieuw aan mijn aansluiting had bekoppeld, werkte de simkaart nu wel in mijn oude telefoon. Vervolgens heb ik deze overgeplaatst in mijn nieuwe telefoon en HOERA hij werkt nu ook in mijn nieuwe telefoon.

Mijn complimenten voor hoe je dit aangepakt hebt. Niet alleen kwam je met een heldere visie voor oplossingen, maar je gaf me ook werkelijk het gevoel dat je het ging oplossen; echt super service. Vertrouwen hersteld; Simyo mag blij zijn met mensen zoals jij. Heel hartelijk bedankt.

groet, mks
Badge +8
Hoi Mks :)

Dankjewel voor het lieve compliment 🙂 Dit maakt mijn dag helemaal goed.
Soms is dat zo gek met die internetinstellingen.. Maar zoals ik aan de telefoon al zei, ik heb nog nooit meegemaakt dat we het niet werkend kregen ;)
Soms heb je al zoveel verschillende mensen gesproken, en als ze dan net de verkeerde kant op denken, dan kan je je echt verloren voelen. Dat snap ik heel goed. Daarom heb ik je gisteren even gebeld.
Ik ben heel blij dat we je vertrouwen weer hebben kunnen terugwinnen. :)

Groetjes,
Charlene

Reageer