.

Beantwoord

beschikken alle KPN antennes in Leeuwarden over glasvezel?

  • 10 January 2014
  • 32 reacties
  • 1587 Bekeken

Badge +2
Ik heb gezien dat de antennes op postcode 8916AD zijn vervangen door nieuwe antennes en later ook nieuwe systemen. Hier door hebben we nog steeds geen 3g dekking binnens- en buitenshuis(8916AH). De 2g dekking is wel zeer goed, die heeft een update gehad naar EDGE. Mijn vraag is dus waarom zenden deze antennes geen 3g uit? Heeft dit misschien te maken dat de antennes niet aangesloten zijn op glasvezel?
icon

Beste antwoord door Ernst 12 January 2014, 12:38

Bekijk originele reactie

32 reacties

Volgens de site van KPN (http://www.coveragechecker.nl/ ) moet je dus goed bereik hebben. Vandaar mijn tip om die kruistest te doen.
Badge +2
Klopt maar die website is maar een indicatie de praktijk is vaak anders. De dekking was jaren lang perfect maar sinds een paar weken is het dus veranderd.
Reputatie 2
Badge +5
Hoi Nikostweak,

Net als Raytje kan ik ook niet zien waar staat dat de antennes uitstaan. De enige storing die er nu in jouw postcode gebied is, is voor interactieve TV. Is het gelukt om een kruistest uit te voeren, zoals Raytje aangaf? Dit houdt in dat je jouw simkaart in een ander toestel doet om te kijken of het dan wel werkt. Zo kunnen we zien of het aan de telefoon of aan de simkaart ligt. Voor de zekerheid heb ik een reset uitgevoerd op je simkaart. Dit houdt in dat deze even van het netwerk wordt gehaald. Zou je je telefoon voor tien minuten uit willen zetten?

Laat je even weten of dit heeft gewerkt?

Groetjes, Angelica
Badge +2
Hoi Angelica,

Ik heb nog een andere telefoon die ook gebruikt maakt van het netwerk van KPN. Deze telefoon heeft wel gewoon goed ontvangst. Als ik de sim uit deze telefoon in mijn telefoon plaats is het ontvangst ook slecht. Het lijkt dus zo te zijn dat mijn telefoon niet verbinding kan maken met de 2G antennes op 8916AD. Interactieve TV werkt hier trouwens prima. Het zal dan wel eens tijd worden voor een nieuwe telefoon:P Het is alleen vervelend dat mensen mij niet altijd kunnen bereiken op mijn telefoon. Op andere locatie heb ik er geen last van. Kan het zijn dat het imei nummer van de telefoon niet erkend wordt door de zendlocatie op 8916AD?

Groeten,
Niek
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nikstweak,

Onderscheid in IMEI nummers wordt er niet gemaakt op dit netwerk. Wat ik denk is dat jouw telefoon de frequentie niet meer kan ontvangen, waar het KPN netwerk nu naar over is geschakeld. Dit verklaart het waarom het in de ene telefoon werkt en in de andere niet 🙂.

In dit geval is een nieuwe telefoon (omdat je aangeeft dat hij het in een ander wel doet) geen slecht plan 😉!

Groetjes, Tiury
Badge +2
Hoi Tiury,

Ik heb navraag gedaan bij KPN zelf en die geven aan dat de mast in mijn buurt aan de Spanjaardslaan in juli 2015 is uitgeschakeld omdat er bezwaar was aangetekend tegen deze antennes.

Groeten,
Niek
Reputatie 6
Badge +10
Hoi nikostweak,

Deze info kregen wij niet mee, dus dat is vreemd! Toch neemt het niet weg dat het op de ene simkaart en telefoon wel werkt en de andere niet 😛.

Groetjes, Tiury

Reageer