.

Beantwoord

Ben thuis en heb WiFi, toch afboeking van aantal bundels bij het appen. Het appen via WiFi?

  • 29 July 2015
  • 4 reacties
  • 206 Bekeken

Ik ben thuis. Thuis heb ik WiFi. Met mijn iPad en computer kan ik alles doen wat gebruikelijk is. Als ik dit doe met mijn IPhone wordt er van mijn aantal bundels afgeboekt, ook al komt een app naar binnen. Dit gebeurde niet toen ik bij de KPN slechts een telefoon abonnement had. Ik kon thuis via mijn WiFi zonder kosten bellen.
Kunt u mij uitleg geven?
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 29 July 2015, 22:51

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Geldeloos123,

Welkom op het Simyo Forum.

Als je thuis bent kun je het beste je dataverkeer uitzetten.
Dit voorkomt namelijk dat je mobiel via het netwerk van Simyo dataverkeer binnen haalt wat van je bundel afgaat.
Het kan namelijk zo zijn dat je Iphone het eigen wifi netwerk te traag vind.
Hij schakelt daarom automatisch over naar het netwerk van Simyo omdat hij verwacht dat dit sneller is.
Dit is een automatisch proces in de mobiel en aan dat proces kan Simyo weinig veranderen.

Heb ik je zo goed geholpen?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Geldeloos123,

Welkom op het forum.

Ik zie dat maikel.twinnie uitleg heeft gegeven hoe het mogelijk is om toch internetverbinding te hebben via je simkaart. Het beste wat je kan doen is de Wifi instellingen van je telefoon controleren.
Op onze toestelhulp pagina vind je instructies voor het instellen van je Wifi.

@maikel.twinnie, bedankt voor je reactie.
In jip en janneke taal is het heel eenvoudig te zeggen.

Een Ipad (tablet) en laptop hebben een grotere antenne dan een Iphone, en daardoor wordt het verschil gemaakt wat maikel.twinnie aangeeft. Alleen hoeft het niet te gaan om te traag het kan ook zijn dat de wi-fi net wat te zwak is, de foon pakt dan het sterkste signaal.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Geldeloos123,

Heb je al iets met de bovenstaande tips kunnen doen? We horen graag of het verschil maakt 🙂.

Groetjes, Tiury

Bedankt voor je extra uitleg Friesian.

Reageer