.

Beantwoord

75 euro in een dag verbruikt!

  • 24 June 2014
  • 9 reacties
  • 595 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Tot mijn enorme schrik heb ik vandaag meer dan 75 euro verbruikt - er was een download van TomTom en ik had geen flauw idee dat ik niet op WiFi zat op dat moment. Ik ben 78 jaar oud en ik weet het verschil niet zo precies tussen al die vormen van Internet. Wat moet ik nu doen? Is mijn SIM kaart nu afgesloten?
icon

Beste antwoord door Groentjuh 25 June 2014, 09:45

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Op mobieltjes zijn er 2 vormen van internet:
Je kunt internetten via Wifi of draadloos netwerk. Dit loopt niet via Simyo, maar via de provider waar dat netwerk aan aangesloten is. Heb je thuis bijvoorbeeld ziggo, dan loopt het internet van je draadloze netwerk via Ziggo. Dit kost zoveel als die provider ervoor rekent (over het algemeen betaal je daar een bepaald bedrag per maand en meestal niet per MB). Simyo ziet hier niets van, want ze hebben met deze manier van internetten helemaal niets te maken.

Je kunt ook internetten via 2G/3G/4G/GPRS/EDGE/UMTS(=3G)/HSDPA. Dat zijn allemaal benamingen voor hetzelfde en het kan dan ook op meerdere manieren op het scherm van je mobiel staan (G/E/3G/H/H+). Dit is allemaal internet via het mobiele netwerken en dus via Simyo. Bij Smyo betaal je een bundel met een bepaald aantal MB of een bepaalde prijs per MB.

Gezien het feit dat Simyo weet hoeveel verbruikt is, is het kennelijk via mobiel internet gegaan en dus via Simyo. Indien je meer dan 75 euro buiten de bundel gebruikt, dan wordt je afgesloten i.v.m. hoogverbruik. In dit link staan ook wat je zou moeten doen om weer aangesloten te worden. Deze maatregel is enkel voor het beperken van de "schade", want zo'n rekening kan zoals je hebt gezien flink oplopen. Bij een hele hoge rekening heeft niemand baat.

Wat ik kan aanraden is het uitzetten van mobiel internet voor de rest van deze maand, want je bundel (als je die hebt) is op. Om dat te doen log je in op Mijn Simyo en zet je de optie "Internet op je mobiel" uit. Als je een nieuwe bundel hebt (op 1 juli), dan kun je die optie weer aanzetten.

Nou ben ik enkel een klant. Ik zou in dit geval het antwoord van een moderator ook nog even afwachten.
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JvdN, welkom op het Simyo forum 🙂

Wat vervelend om te lezen dat dit je is overkomen zeg 😞 Je internet is er echt doorheen gevlogen! Tussen 9:45 en 10:47 is er ongeveer 1 gigabyte aan internet verbruikt. Zeker met een update van TomTom kan heel snel gaan. Ongeveer de helft van die 1000 MB binnen je bundel gevallen en is er 504 MB in rekening gebracht.

Omdat ik uit je verhaal begrijp dat dit absoluut niet de bedoeling was en je niet doorhad dat je op het 3G netwerk zat, kom ik je dit keer tegemoet in de kosten 😉 Ik zal de 504 MB (€75,48) vergoeden tegen het bedrag van een 1000 MB (€10,-) bundel.

Dit mag ik maar een keer doen, dus het is verstandig om de tips uit onze blog over internetverbruik goed door te lezen. Deze kun je HIER vinden. Zoals Groentjuh al aangeeft is je internetbundel op en is het verstandig de optie "internet op je mobiel - Nederland" uit te zetten via Mijn Simyo.

Ter bevestiging stuur ik je hier zo meteen een e-mail over. Dat is ook meteen het seintje dat je simkaart weer is geactiveerd! Ben je het eens met de oplossing JvdN? Ik hoor het graag van je!
Nou dat is wel een heel erg aardige oplossing, mijn vrouw vond het werkelijk heel erg dat er plotseling zoveel was gebruikt. Ik heb een heel kostbare les geleerd en ik ben erg dankbaar dat jullie zo meeleven. Ook hartelijk bedankt voor de grondige uitleg! Mijn dochter heeft iniddels de Internet optie uitgeschakeld tot 1 juli. Dit overkomt me niet weer!
Nou dat is wel een heel erg aardige oplossing, mijn vrouw vond het werkelijk heel erg dat er plotseling zoveel was gebruikt. Ik heb een heel kostbare les geleerd en ik ben erg dankbaar dat jullie zo meeleven. Ook hartelijk bedankt voor de grondige uitleg! Mijn dochter heeft iniddels de Internet optie uitgeschakeld tot 1 juli. Dit overkomt me niet weer!
Reputatie 6
Badge +10
Hoi JvdN,

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je vrouw hier mee zat, het was natuurlijk een behoorlijk bedrag! De optie is er goed afgehaald 🙂 Hierdoor wordt internetten onmogelijk. Vanaf 1 juli heeft je dochter weer een nieuwe bundel, dus vergeet de optie niet te heractiveren!

Mocht je nog met wat vragen zitten, hoor ik het graag van je 🙂
Hoi

Wat goed dat je tegemoet bent gekomen.
Ik heb binnen een half uur bijna 64 euro buiten bundel verbruikt door automatisch updates.
Heb contact met simyo opgenomen en zei dat ik geen vergoeding kreeg omdat ik een sms heb gekregen toen de bundel op was.
Daar heb je veel aan als je de automatisch update al in gang is.

Heb je toen ook een sms ontvangen?
Badge +6
Hoi fenny, welkom op het forum van Simyo!

Elke situatie wordt apart bekeken en beoordeeld of een klant coulance krijgt, destijds is er inderdaad besloten om je geen coulance toe te kennen.

Nu heb ik nogmaals naar je situatie gekeken en omdat ik het wel erg vervelend vind en begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze extra kosten te maken, zal ik je eenmalig tegemoetkomen door de kosten die ontstaan zijn door mobiel internet (€63,41/€0,15=423MB) in juni te vergoeden tegen een extra Internetbundel 500 (€7).

Om dit voor je in orde te kunnen maken, wil ik je vragen de incasso van de factuur van juni die gepland staat voor komende donderdag/vrijdag te blokkeren in je Internet Bankieren-omgeving óf om de incasso te storneren, nadat deze is gedaan, zodat we de coulance kunnen toepassen op je factuur.

Ik hoor het graag van je wanneer je de incasso hebt geblokkeerd of gestorneerd om de coulance voor je in orde te kunnen maken! :)

Overigens een tip voor in de toekomst: wanneer je telefoon bezig is met een automatisch update is het ook mogelijk om je verbinding met mobiel internet te verbreken hoor 🙂
Hoi,

Hartelijk dank voor het tegemoetkomen van de kosten.

Ik heb net de aankomende incasso geblokkeerd.

nogmaals bedankt.

Groetjes,

Fenny.



Hoi fenny, welkom op het forum van Simyo!

Elke situatie wordt apart bekeken en beoordeeld of een klant coulance krijgt, destijds is er inderdaad besloten om je geen coulance toe te kennen.

Nu heb ik nogmaals naar je situatie gekeken en omdat ik het wel erg vervelend vind en begrijp dat het niet je bedoeling is geweest om deze extra kosten te maken, zal ik je eenmalig tegemoetkomen door de kosten die ontstaan zijn door mobiel internet (€63,41/€0,15=423MB) in juni te vergoeden tegen een extra Internetbundel 500 (€7).

Om dit voor je in orde te kunnen maken, wil ik je vragen de incasso van de factuur van juni die gepland staat voor komende donderdag/vrijdag te blokkeren in je Internet Bankieren-omgeving óf om de incasso te storneren, nadat deze is gedaan, zodat we de coulance kunnen toepassen op je factuur.

Ik hoor het graag van je wanneer je de incasso hebt geblokkeerd of gestorneerd om de coulance voor je in orde te kunnen maken! :)

Overigens een tip voor in de toekomst: wanneer je telefoon bezig is met een automatisch update is het ook mogelijk om je verbinding met mobiel internet te verbreken hoor :)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi fenny,

Je krijgt dan binnenkort van ons een mailtje met een iDeal link om het juiste bedrag te voldoen 🙂

Reageer