.

Beantwoord

1300 keer internet op mobiel

  • 20 April 2012
  • 8 reacties
  • 1256 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 0 reacties
Ik heb in mijn verbruik nu tussen 18 april en 20 april ruim 1300 keer internet op mobiel bij mijn verbruik staan. Telkens 8kB dataverkeer. Soms een paar uren niets, maar dan zodra het weer begint bijv. 300kB. Het lijkt of er soms wel en soms niet wordt samengevoegd.
Verder snap ik niet waarom er 1 euro aan kosten achter mijn internetverbruik staat, want ik heb in totaal nog maar ruim 20 MB gebruikt bij een bundel van 200 per maand.
Graag uitleg.

Paula.
icon

Beste antwoord door Manisha 21 April 2012, 12:26

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 2
Badge +4
Beste Paula,

De daadwerkelijk verbruikte hoeveelheid data wordt per sessie weergegeven in het verbruiksoverzicht. Als je bijvoorbeeld een whatsapp bericht verzend is dit een kleine hoeveelheid data, dit wordt ook zo weergegeven in het verbruik. Als je op het internet surft kost dit meer data, dit verklaart dat er dan een hoger dataverbruik staat bij uw verbruiksoverzicht.

Wij zullen de kosten van €1,00 vergoeden, dit bedrag is namelijk vanwege een vertraagde verwerking onterecht in rekening gebracht. Het bedrag zal verrekend worden met de eerstvolgende factuur.

Groetjes,

Manisha
Ook bij mij wordt er nagenoeg elk half uur 7 kB aan internet vermeld op het overzicht van het verbruik. Het begint om 00.15 uur. Dit terwijl de telefoon thuis gebruik maakt van ons wifi netwerk. Ik weet zeker dat er in de nacht geen berichten verstuurd dan wel ontvangen worden. Het zijn weliswaar kleine hoeveelheden data, maar toch vreemd. Er zijn geen storingen in ons wifi geweest, en dit is al zo sinds dat het internet abo is afgesloten vorige maand. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Reputatie 7
Badge +9
Zonder dat je er wat voor hoeft te doen, is er toch ongemerkt dataverkeer via 3G (je mobiele netwerk) terwijl je in je WiFi omgeving zit.
Het schijnt zelfs zo te zijn dat je mobiel WiFi uitschakelt als 'ie in de ruststand staat. Dus dat zijn die kilobytjes waar jij het over hebt.
Wil je dit niet, dan schakel je mobiel dataverkeer en 3G uit op je telefoon (dat laatste komt ook nog eens ten goede aan de gebruiksduur van je batterij)
de leon,
het vreemde is dat een andere telefoon (zelfde merk, zelfde abo) niet ongemerkt data verbruikt. Het uitzetten van 3G en mobiel data verkeer lijkt me ook een beetje flauw, dan hoef je ook geen internet abo te nemen. Het is niet echt een probleem, maar wel  vreemd, juist omdat de ene samsung het wel doet en de andere niet...
Reputatie 7
Badge +9
Hallo Mistol, het is ook afhankelijk van wat je op die mobielen hebt staan aan Apps enz. Op de ene wordt er waarschijnlijk meer / wel dataverkeer 'gevraagd' en op de andere niet. Het kan misschien flauw zijn, daar heb je inderdaad internet niet voor genomen...maar 3G uitzetten levert je wel een langer batterijgebruik op...;-). Ikzelf zet de handel uit omdat ik onderweg niet zo nodig steeds internet hoef te hebben, anders gezegd nodig heb. En als ik het wel nodig heb, schakel ik het binnen 3 seconden in... Ik vind 30-60 MB ongemerkt dataverbruik per maand best veel.
Reputatie 5
Badge +10
Hallo Mistol, het is ook afhankelijk van wat je op die mobielen hebt staan aan Apps enz. Op de ene wordt er waarschijnlijk meer / wel dataverkeer 'gevraagd' en op de andere niet. Het kan misschien flauw zijn, daar heb je inderdaad internet niet voor genomen...maar 3G uitzetten levert je wel een langer batterijgebruik op...;-). Ikzelf zet de handel uit omdat ik onderweg niet zo nodig steeds internet hoef te hebben, anders gezegd nodig heb. En als ik het wel nodig heb, schakel ik het binnen 3 seconden in... Ik vind 30-60 MB ongemerkt dataverbruik per maand best veel.

Alleen al voor de langere tijdsduur van je batterij is het al handig, want die smarthones gaan altijd zo snel leeg. Volgens mij heeft tegenwoordig iedereen een oplader bij zich.

Groetjes,

Alex
Reputatie 7
Badge +9
Of je neemt apps die 3G en wifi beheren... Op ios is dat lastig, maar Juicedefender voor android doet het best aardig. Zoals leon all zei, als je telefoon slaapt, dan synchroniseerd je toestel soms over 3G. Die 8KB kan best gewoon een aanmelding zijn om emails te kunnen checken!
Reputatie 5
Badge +10
Of je neemt apps die 3G en wifi beheren... Op ios is dat lastig, maar Juicedefender voor android doet het best aardig. Zoals leon all zei, als je telefoon slaapt, dan synchroniseerd je toestel soms over 3G. Die 8KB kan best gewoon een aanmelding zijn om emails te kunnen checken!

Juicedefender gebruik ik ook. Dit schakelt 3G over het algemeen uit als je telefoon op standby staat. Vreemd is wel, dat 3G dus niet altijd wordt uitgeschakeld als het toestel op standby staat.

Reageer