.

Beantwoord

Welke frequenties gebruik ik bij Simyo?

  • 13 October 2015
  • 7 reacties
  • 1237 Bekeken

Een vraagje (ik heb dit dus al eerder geprobeerd via een telefoonwinkel en ook via Duitsland, maar werd doorverwezen naar mijn provider):

Ik zag in andere topics dat voor 3G 2100 MHz noodzakelijk is, maar ook gebruik gemaakt wordt van 900 MHz.
Mijn (toekomstige) telefoon (uit Duitsland) beschikt over volgende frequenties:

UMTS GSM/GPRS/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz)
UMTS/HSPA+ (Bands 1, 2, 4, 5, 8, 19)
4G LTE (Bands 1, 3, 4, 5, 7, 8, 17, 20, 25, 28)

Kan ik deze telefoon op het Simyo / KPN netwerk gebruiken?
icon

Beste antwoord door Angela 14 October 2015, 12:31

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Hoi CldGrg,

Welkom op het Simyo Forum.

Goed dat je dit komt checken bij ons!

Goed nieuws! Een telefoon die uit Duitsland komt, kan eigenlijk altijd ook in Nederland gebruikt worden. Daarbij hebben alle 3G telefoons UMTS21000. Als je mij laat weten welke telefoon je precies hebt, kan ik wat gerichter nakijken hoe of wat.

Wat betreft 4G zal je de frequentie even in de gaten moeten houden. 4G wordt aangeboden op 800 Mhz en 1800 Mhz. De laatste is nog niet over heel Nederland uitgerold. Je hebt dus lang niet overal 4G dekking als je deze frequentie nodig hebt.

Heb ik je vraag zo beantwoord of heb je nog andere vragen hierover?

Groetjes,
Angela
Hoi Angela,

Dank je wel! Dat klinkt alvast goed.

Het gaat om de Moto X Style, hier wijken de frequenties af als ik een Nederlandse site vergelijk met de specificaties door Motorola (2100 MHz wordt in Duitsland niet aangegeven, zie "Spezifikationen" op http://www.motorola.de/products/moto-x-style).

Ik twijfel of 3G wel voldoende ondersteunt wordt zonder 2100 MHz... En wat 4G betreft, 1800 staat er wel bij, 800 niet... Als je even na zou kunnen kijken zou dit super zijn!

Ik hoor het graag!

Groetjes Claudia
Reputatie 6
Badge +10
Hoi CldGrg,

De Moto X Style is zowel op 2G, 3G én 4G beschikbaar voor het Nederlandse netwerk 🙂. Ik zeg; go for it! Overigens moet ik erbij vertellen dat de telefoons die je in de EU koopt vaak gewoon werken in de EU.

Ga je daarbuiten, zoals de V.S. bijvoorbeeld, dan is het echt zaak dat je dit goed nakijkt.

Groetjes, Tiury
Super, bedankt voor het antwoord! Ik ga hem deze week nog bestellen. Ben hier erg blij over, want de Moto Maker hebben zij hier in Nederland niet en zo kan ik hem helemaal aanpassen aan mijn wensen en hij heeft nog eens 64 GB ipv 32 GB.

You made my day, Angela en Tiury, thx!!!
Reputatie 6
Badge +10
Graag gedaan CldGrg 😳,

Nu ben ik eigenlijk ook wel enthousiast geworden over die Motorola! Uitbreidbaar tot 128 GB, handig voor mijn muziek collectie 😉. Jammer dat hij in Nederland niet bij abonnementen wordt verkocht.

Denk er overigens wel aan dat je een Nano simkaart nodig hebt voor deze telefoon. Of heb je die al?

Groetjes, Tiury
Hoi Tiuri,

Nee, die ga ik dan ook aanvragen, eerst even een keuze maken wat de kleuren betreft. De oude simkaart blijft toch doorwerken zolang ik de nieuwe niet geactiveerd heb? Duurt namelijk een tijdje voordat ik het toestel in huis heb.

Ja, de specificaties zijn super voor deze prijs, inderdaad jammer dat je in Nederland alleen de 32 GB versie in zwart of wit kunt krijgen. Volgens mij heb ik hem trouwens wel gezien in combinatie met abonnementen...

Heb gelukkig een adres in Duitsland waar ik hem naarnaartoe kan laten sturen!

Groetjes Claudia
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Claudia,

Helemaal juist; de simkaart die je nu hebt blijft werken totdat je de nieuwe simkaart hebt geactiveerd via Mijn Simyo 🙂.

Fijn dat je 'm daar kunt laten bezorgen! Ik heb nu gelukkig een excuus om lang vrienden te gaan in Berlijn 😉.

Groetjes, Tiury

Reageer