.

Beantwoord

Internet van mijn abonnement werkt niet, wat moet ik doen?


Mijn Samsung galaxy s5 kan geen gebruik maken van het internet van mijn abonnement. ik ben vrij recent van prepaid naar een abonnement gegaan met internet, maar kan geen gebruik maken van internet behalve als ik wifi heb.

Wat moet ik in mijn instellingen veranderen om wel gebruik te kunnen maken van mijn mb's?

Groeten Kees.
icon

Beste antwoord door maikel.twinnie 23 May 2015, 20:18

Bekijk originele reactie

10 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hallo Vincent97,

Welkom op het Simyo Forum.

Heb je je mobiel al een keer aan en uit gezet voor 15 minuten.
Je telefoon meldt dan automatisch je sim-kaart opnieuw aan op je netwerk. Dit lost meestal het probleem op.
Misschien een stomme vraag maar heb je je internet wel aanstaan via de optie's in het toestel en via Mijn Simyo.
Als je wil weten of het in het toestel aanstaat moet je de balk vanuit boven naar onder swipen en dan kijken naar de optie "Mobiele Gegevens". Stond die aan?

Graag je reactie!
Heel erg bedankt Maikel twinnie. Ik moest alleen even mijn telefoon 15 minuten uitzetten.

goede tip!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Vincent,

Fijn dat ik kon helpen.
Als je nog meer vragen hebt. Je weet ons nu op het forum te vinden.

Fijn weekend nog!
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Kees! Of Vincent.

Fijn dat maikel.twinnie je al zo snel en goed heeft weten te helpen. Soms kan het allemaal zó makkelijk zijn :)

In dit topic heb ik naar het antwoord van maikel.twinnie verwezen. Dat laat ik dan verder. Is dat goed, Kees? Of Vincent?
Ik heb ruim een week geleden een internet abo genomen, maar nog steeds geen gebruik van kunnen maken. Om moedeloos van te worden. Ik heb een Galaxy A3, alle instellingen staan volgens mij (en mijn zoon) goed, 20 minuten uitgeschakeld gehad, internetbundel staat op AAN bij Simyo. Geen idee wat ik nu nog meer zou moeten doen.

Graag krijg ik reactie van een deskundige om eindelijk mobiel internet te kunnen gebruiken.

Ik krijg trouwens bij mijn poging het web op te gaan, de melding: DNS lookup mislukt.
Niemand van de moderators die mij antwoord kan geven?
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Carola S. welkom op ons forum!

Sorry dat ik zo laat reageer. We proberen altijd binnen een werkdag te reageren, maar helaas lukt dat niet altijd.

De Samsung A3 is er in twee varianten. Een enkel sim en een dual sim toestel.
Als jij een de dual sim variant hebt, kun je dan eens dubbelchecken in welke simslot je simkaart zit? Er is er vaak slechts één geschikt om te internetten, die is dan enkel om mee te bellen/sms'en.
Ook kun je hier een gelijkend toestel selecteren om na te kijken of je instellingen daadwerkelijk goed staan.

Voor de zekerheid heb ik jouw internetaansluiting opnieuw aangemeld op het netwerk. Of dat effect heeft merk je wanneer je je telefoon opnieuw opstart.

Wil je laten weten of dit allemaal geholpen heeft?
Heb voor de instellingen gekeken op de site van T-M, daar staat nl. wel de A3 voor de instellingen. Nee, heb geen dualsim, dus dat kan het probleem niet zijn. Toestel uitgeschakeld en weer ingeschakeld. Resultaat: geen.

Zou klantvriendelijk zijn als Simyo even de handelingen geeft specifiek voor mijn toestel. Het is natuurlijk geen doen al die Galaxy S (die toch qua instellingen weer het nodige verschillen) af te gaan.
Eindelijk mobiel internet. https://forum.simyo.nl/internet-62/mobiel-internet-werkt-niet-28392/index1.html#post101290

Aangezien er eigenlijk geen fouten van mijn kant zijn gemaakt, heb ik toch echt het vermoeden dat activatie bij Simyo niet goed was gegaan. Ik heb uiteindelijk 10 dagen abogeld in de sloot gegooid dus.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Carola S.,

Inmiddels heb ik je ook in dit topic gevonden :)

Daar zal ik er verder op reageren.

Reageer