.

Beantwoord

Waarom werkt mobiel internet niet?

  • 29 May 2015
  • 9 reacties
  • 648 Bekeken

Had mijn vraag gesteld in een soortgelijk topic, maar daar komt geen enkele respons op van een moderator. Nu dan maar even een eigen topic hierover aangemaakt, in de hoop wel een antwoord te krijgen voordat ik mijn abonnement ga beëindigen.

Ik heb ruim een week geleden een internet abo genomen, maar nog steeds geen gebruik van kunnen maken. Om moedeloos van te worden. Ik heb een Galaxy A3, alle instellingen staan volgens mij (en mijn zoon) goed, 20 minuten uitgeschakeld gehad, internetbundel staat op AAN bij Simyo. Geen idee wat ik nu nog meer zou moeten doen.

Graag krijg ik reactie van een deskundige om eindelijk mobiel internet te kunnen gebruiken.

Ik krijg trouwens bij mijn poging het web op te gaan, de melding: DNS lookup mislukt.
icon

Beste antwoord door Ray 29 May 2015, 16:00

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Ik ben geen moderator, maar het is inderdaad soms beter om een eigen topic aan te maken. Je vorige post was in een een topic waarin de oorspronkelijke vraag als beantwoord was gemarkeerd.
Hoi Scotsman,

Ging er eigenlijk van uit dat een moderator wel checkt op 'onbeantwoorde vragen'. Heb ondertussen in het andere topic wel reactie gekregen. Bedankt voor je antwoord.
Maar werkt het internet nu ook?
Maar werkt het internet nu ook?

Nee, nog steeds niet.
Deze al doorgenomen?

Handmatig internetinstellingen invoeren

Gebruik de handleiding van je telefoon om de instellingen in het juiste menu te wijzigen. Kom je er met de onderstaande instellingen niet uit? Probeer het dan eens met onze Toestelhulp.

Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);
Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in;
Bij Wachtwoord: voer niets in;
Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);
Bij Toegangspuntnaam: voer portalmmm.nl in. (Toegangspuntnaam wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen);
Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen);
Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in;
Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen);
Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zet je telefoon uit en weer aan. Na ongeveer tien minuten kun je gebruik maken van internet op je mobiel. Controleer of de optie 'Internet op je mobiel' aan staat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

https://www.simyo.nl/klantenservice/vragen/handmatig-internetinstellingen-invoeren-148?c=54

Hallo Raytje,

Thnx voor je uitgebreide informatie. Hoera, hoera! Met veel Google search en dankzij uitgebreide informatie van Vodafone bij eenzelfde probleem, kreeg ik ineens verbinding met het KPN netwerk.

Stond maar 1 dingetje 'fout' (maar vlg mij geen echte fout) hij stond op alleen gsm en niet op gsm/wcdma. Zelf heb ik niet het idee dat het daaraan lag dat ik geen mobiel internet had.

Heb het vermoeden dat mobiel internet niet (goed) geactiveerd was bij Simyo. Mooi 2 weken abogeld weggegooid dus.

Weet jij dat? Kan ik hem het beste op wcdma zetten? Of de combi die ik nu heb ingesteld?

In ieder geval bedankt voor alle moeite.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Carola S.,

Fijn dat je alweer zo'n eind op weg bent geholpen :

Wanneer je aansluiting door ons niet goed geactiveerd wordt en je daardoor er geen gebruik van kunt maken, zullen we kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
Als je telefoon niet goed ingesteld stond, dan kunnen wij daar niets aan doen. Alle instellingen van je telefoon gaan automatisch, of moeten handmatig ingesteld worden.

De combinatie GSM/WCDMA is overigens de beste optie. Mocht er op een moment of locatie geen WCDMA zijn, dan schakelt je telefoon automatisch naar GSM.

Raytje, dank je voor alle hulp!
Hi Carola S.,

Fijn dat je alweer zo'n eind op weg bent geholpen :

Wanneer je aansluiting door ons niet goed geactiveerd wordt en je daardoor er geen gebruik van kunt maken, zullen we kijken of we iets voor je kunnen betekenen.
Als je telefoon niet goed ingesteld stond, dan kunnen wij daar niets aan doen. Alle instellingen van je telefoon gaan automatisch, of moeten handmatig ingesteld worden.

De combinatie GSM/WCDMA is overigens de beste optie. Mocht er op een moment of locatie geen WCDMA zijn, dan schakelt je telefoon automatisch naar GSM.

Raytje, dank je voor alle hulp!


Hallo Ernst,

Vlg mij (en anderen) stonden mijn instellingen correct. Ook had ik diverse keren mijn mobiel volledig uitgeschakeld en opnieuw aangezet bij mijn pogingen mobiel internet te krijgen. Out of the blue zag ik vrijdagmiddag ineens dat hij contact maakte met KPN netwerk.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi CarolaS.,

Fijn dat internet nu werkt.:D

Voor de volledige informatie, GSM staat voor 2G en WCDMA(of UMTS in sommige telefoons) staat voor 3G.
Ik denk dat dat uiteindelijk wel de oplossing geboden heeft;)

Reageer