.

Beantwoord

Internet in grensgebieden en buitenland werkt niet, wat moet ik doen?

  • 19 October 2014
  • 8 reacties
  • 434 Bekeken

Afgelopen zomer reden we naar België. Ergens bovenin Limburg wilde ik nog even mijn mail checken, maar er was geen bereik meer voor de dataverbinding. Ook in het buitenland kon ik internet niet gebruiken. Bij terugkomst werkte de dataverbinding pas weer na uit- en aanzetten (op vakantie ook uit- en aangezet, maar dat hielp niet). Twee weken geleden hetzelfde verhaal.

En vandaag had ik weer geen dataverbinding in twee Drentse plaatsen (Emmen en bij Beilen in de buurt).

Waar kan dit aan liggen?
icon

Beste antwoord door Dries 20 October 2014, 16:57

Bekijk originele reactie

8 reacties

Hallo Wendyh.

Heb je prepaid of sim only? Alleen bij sim only kun je op Mijn Simyo Internet in het buitenland aanzetten. 
Plus, maar houd wel scherp in de gaten dat daar extra kosten aan vast zitten, roaming staat aan?

Groet,
Friesian.
Ik heb Sim Only inderdaad. Ik heb roaming standaard uitstaan (en de dataverbinding ook, in het buitenland), zodat ik niet per ongeluk voor verrassingen kom te staan. Als ik de dataverbinding wil gebruiken, zet ik dit uiteraard beiden wel aan 🙂
Ik ga er vanuit dat op mijn simyo bij simkaart en instellingen alles goed staat ingesteld...... (internet in het buitenland!)

Groet,
Friesian
Ja, dat heb ik allemaal gecheckt.

Het probleem van de grensgebieden (en hartje Drenthe) is volgens mij een ander probleem?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Wendyh,

Welkom op het forum! Ik heb je topic verplaatst naar het subforum Internet. Zo kunnen andere klanten je vraag makkelijker vinden :)

Je hebt de optie voor internet in het buitenland uit staan. Het is dus niet mogelijk om te internetten in het buitenland. Als je dat wel wil, log dan in op Mijn Simyo en zet deze optie aan bij het tabblad Mijn instellingen & internet.

Wat voor telefoon gebruik je en welke APN heb je ingesteld? Internet in Drenthe zou gewoon moeten werken. Heb je toevallig een postcode waar het bereik minder is? Dan kun je dat hier controleren.

Ik hoor graag van je :)

@Friesian, bedankt voor je antwoord!
Hallo Dries,

In de vakantie had ik die optie wel aan staan 🙂 maar ik zet alle buitenlandopties altijd uit als ik terug ben in NL.

Ik heb een Windows Phone, Nokia 820. APN, wat is dat?
Hoi Wendyh.

Dat zal ik je wel ff zeggen, des te sneller (tgv) kan het Dries dan lezen.
APN vindt je op je telefoon bij instellingen, namen toegangspunten.......(mobiele netwerken).

Groet,
Friesian
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Wendyh,

Ik heb de juiste instellingen voor jouw Nokia Lumia 820 kunnen vinden 🙂 Je stelt je APN als volgt in:

• Ga naar het Startscherm.

Scroll naar rechts.

Scroll naar beneden.
• Kies Instellingen.

Scroll naar beneden.
• Kies mobiel netwerk.
• Onder dataverbinding, kies het tekstveld.
• Kies ingeschakeld.

Druk op de terug-toets.
Scroll naar beneden.
• Kies toegangspunt.
• Kies toevoegen.
• Bij Naam verbinding, voer KPN in.
• Bij Gegevenstype, kies standaard.

Bewerk de details voor internet-APN als volgt:
• Bij Naam toegangspunt, voer portalmmm.nl in.
• Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Scroll naar beneden.
• Bij Wachtwoord, voer niets in.
• Bij Proxyadres, voer niets in.
• Bij Proxypoort, voer niets in.
• Bij Netwerktype, kies IPv4.
• Bij Verificatietype, kies PAP.
• Kies het vink-symbool.
• Kies KPN en houd deze vast.
• Kies activeren.

Keer terug naar het Startscherm.
Zet de Nokia Lumia 820 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Gaat het lukken om je telefoon opnieuw in te stellen met deze aanwijzing?

Reageer