Ben benieuwd of er meer mensen dit probleem hebben.
Telkens wanneer ik vanuit het buitenland naar Nederland kom heb ik geen internet of of 4g meer. Meermaals naar de helpdesk gebeld en volgens hen is het jammer maar ze kunnen er niets aan doen. Handig als je meermaals per week de grens oversteekt. Dus moet ik telkens mijn telefoon aan en uit zetten of de gegevens in de mobiele data aanpassen. Ik had dit probleem niet bij mijn vorige providers. Jammer dat ik de overstap naar Simyo gedaan heb :(
Bladzijde 1 / 1
Hoi mnmsolutions, welkom op het Simyo forum!
In heb je topic verplaatst naar het subforum '4G', daar is het makkelijker vindbaar voor forumgebruikers met hetzelfde probleem en die vinden zo makkelijk hun antwoord.
Ook heb je deze vraag in dit en dit topic gesteld. Je hoeft je vraag niet vaker dan 1 keer stellen hier op ons forum, we beantwoorden hier echt álle vragen ;)
Je geeft hier aan dat je een iPhone 5s gebruikt.
Ik krijg dan het gevoel dat jouw internet instellingen niet helemaal optimaal ingesteld zijn.
Wil je je instellingen eens controleren en indien nodig aanpassen in het volgende:
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en vul de volgende instellingen in:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
(Let op de hoofdletters)
Ook in jouw geval van 4G kun je portalmmm.nl gebruiken, maar dan absoluut met de gebruikersnaam en het wachtwoord.
Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?
In heb je topic verplaatst naar het subforum '4G', daar is het makkelijker vindbaar voor forumgebruikers met hetzelfde probleem en die vinden zo makkelijk hun antwoord.
Ook heb je deze vraag in dit en dit topic gesteld. Je hoeft je vraag niet vaker dan 1 keer stellen hier op ons forum, we beantwoorden hier echt álle vragen ;)
Je geeft hier aan dat je een iPhone 5s gebruikt.
Ik krijg dan het gevoel dat jouw internet instellingen niet helemaal optimaal ingesteld zijn.
Wil je je instellingen eens controleren en indien nodig aanpassen in het volgende:
Ga naar Instellingen > (Algemeen) > (Mobiel) Netwerk > Mobiel Datanetwerk en vul de volgende instellingen in:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
(Let op de hoofdletters)
Ook in jouw geval van 4G kun je portalmmm.nl gebruiken, maar dan absoluut met de gebruikersnaam en het wachtwoord.
Kun je laten weten of dit je geholpen heeft?
Beste, bedankt voor je antwoord.
Mijn instellingen heb ik al verschillende malen aangepast volgens de aanwijzigingen die ik van de helpdesk ontvangen heb.
Het probleem blijft hetzelfde, komt ik terug uit het buitenland is het klaar met 4g en internet. Ik mijn dan m'n toestel terug aan en uit zetten of de instellingen opnieuw aanpassen. Ik heb hetzelfde probleem met een andere telefoon.
Mijn instellingen heb ik al verschillende malen aangepast volgens de aanwijzigingen die ik van de helpdesk ontvangen heb.
Het probleem blijft hetzelfde, komt ik terug uit het buitenland is het klaar met 4g en internet. Ik mijn dan m'n toestel terug aan en uit zetten of de instellingen opnieuw aanpassen. Ik heb hetzelfde probleem met een andere telefoon.
Hoi mnmsolutions,
Wat jammer dat dat bij jou niet tot de oplossing leidt :(
Het is helaas echt zo dat de simkaart hier verder geen invloed op heeft. Wij kunnen hier dus niks aanpassen om dat te verhelpen. Ik neem aan dat je je toestel al op Automatisch netwerk selecteren hebt staan, want bellen kun je wel.
Ik ben bang dat ik je ook niks anders kan geven dan een andere tip in plaats van uit en aan zetten, en dat is even vliegtuigmodus inschakelen en weer uitzetten. Vaak gaat dat wat makkelijker en sneller. Het levert hetzelfde op, namelijk dat het toestel de simkaart een seintje geeft om een bepaalde verbinding te maken.
Laat je weten of dat bij jou ook werkt?
Groetjes,
Charlene
Wat jammer dat dat bij jou niet tot de oplossing leidt :(
Het is helaas echt zo dat de simkaart hier verder geen invloed op heeft. Wij kunnen hier dus niks aanpassen om dat te verhelpen. Ik neem aan dat je je toestel al op Automatisch netwerk selecteren hebt staan, want bellen kun je wel.
Ik ben bang dat ik je ook niks anders kan geven dan een andere tip in plaats van uit en aan zetten, en dat is even vliegtuigmodus inschakelen en weer uitzetten. Vaak gaat dat wat makkelijker en sneller. Het levert hetzelfde op, namelijk dat het toestel de simkaart een seintje geeft om een bepaalde verbinding te maken.
Laat je weten of dat bij jou ook werkt?
Groetjes,
Charlene
Beste,
Ik wil geen gedoe als ik mijn telefoon gebruik. Gewoon kunnen bellen en internetten zonder dat gehannes van telefoon aan/uit zettern, vliegmode aan/uit.
daarvoor ben ik geen klant bij jullie geworden.
Met mijn zelfde telefoon (Apple iphone 5s) heb ik dit probleem nooit gehad bij vorige providers (Vodafone, mijn partner heeft met dezelfde telefoon en provider Hollandse Nieuwe dit probleem niet).
Via de tel. helpdesk is mij gezegd dat men bij Simyo op de hoogte is van het probleem maar er niks aan kan doen.
Daar ben ik als klant niet tevreden mee. Simyo levert een ondeuglijke dienst (service werkt wel in Nederland, maar bij terugkeer uit buitenland is het over en uit)
Dus het werkt niet.
Ik wil geen gedoe als ik mijn telefoon gebruik. Gewoon kunnen bellen en internetten zonder dat gehannes van telefoon aan/uit zettern, vliegmode aan/uit.
daarvoor ben ik geen klant bij jullie geworden.
Met mijn zelfde telefoon (Apple iphone 5s) heb ik dit probleem nooit gehad bij vorige providers (Vodafone, mijn partner heeft met dezelfde telefoon en provider Hollandse Nieuwe dit probleem niet).
Via de tel. helpdesk is mij gezegd dat men bij Simyo op de hoogte is van het probleem maar er niks aan kan doen.
Daar ben ik als klant niet tevreden mee. Simyo levert een ondeuglijke dienst (service werkt wel in Nederland, maar bij terugkeer uit buitenland is het over en uit)
Dus het werkt niet.
Hoi mnmsolutions,
Het is vreemd verhaal, want er zijn wel degelijk een hoop klanten die dit niet hoeven met hun iPhone 5s. We moeten dus zoeken naar de juiste instellingen voor je telefoon. Overigens is dit iets wat tussen het KPN netwerk en je iPhone speelt. Met mijn Android telefoon is mij dit namelijk nog nooit overkomen.
De instellingen zoals ze hierboven staan horen dit "probleem" te verhelpen. Mocht deze niet werken, adviseer ik je simkaart eens te stoppen in een andere iPhone 5s en hiermee de grens over te steken 🙂
Het is vreemd verhaal, want er zijn wel degelijk een hoop klanten die dit niet hoeven met hun iPhone 5s. We moeten dus zoeken naar de juiste instellingen voor je telefoon. Overigens is dit iets wat tussen het KPN netwerk en je iPhone speelt. Met mijn Android telefoon is mij dit namelijk nog nooit overkomen.
De instellingen zoals ze hierboven staan horen dit "probleem" te verhelpen. Mocht deze niet werken, adviseer ik je simkaart eens te stoppen in een andere iPhone 5s en hiermee de grens over te steken 🙂
Ik heb deze vraag vorig jaar al gesteld met een ander toestel, een iphone 5. Zie deze link
Ook dit jaar had ik hetzelfde probleem meerdere keren met een 5S en 5 op 4G. Het is een oud probleem en uit/aan zetten helpt, je moet er maar aan denken.
Misschien moet Simyo er zich toch wat meer in verdiepen...
Ook dit jaar had ik hetzelfde probleem meerdere keren met een 5S en 5 op 4G. Het is een oud probleem en uit/aan zetten helpt, je moet er maar aan denken.
Misschien moet Simyo er zich toch wat meer in verdiepen...
het verbaast mij nogal dat simyo nog niks aan heeft gedaan terwijl ik in deze topic heb neergezet wat de oplossing/foefje is
https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/geen-3g-na-terugkomst-dld-na-herstart-9452/index4.html
Bij mij werkte als volgt:
log in op mijnsimyo.nl
zet roaming in het buitenland aan
log uit
herstart telefoon
klaar.
Nu heb je wel mogelijkheid om te kunnen internetten in het buitenland als je zelf die optie aanzet op je iphone.
https://forum.simyo.nl/iphone-ios-72/geen-3g-na-terugkomst-dld-na-herstart-9452/index4.html
Bij mij werkte als volgt:
log in op mijnsimyo.nl
zet roaming in het buitenland aan
log uit
herstart telefoon
klaar.
Nu heb je wel mogelijkheid om te kunnen internetten in het buitenland als je zelf die optie aanzet op je iphone.
Hoi sylwester,
Het zit hier even iets anders. Het gaat om mensen die na terugkomst uit het buitenland hier in Nederland niet vanzelf werkend internet hebben. De enige oplossing die we daar tot nu toe voor hebben gevonden is om het toestel uit te zetten en weer aan. In sommige gevallen werkt vliegtuigmodus inschakelen en weer uitzetten ook.
We zouden dolgraag een betere oplossing hebben, Gogol, maar er is dus niets aan de aansluiting of simkaart aan te passen om dit te verhelpen. er zijn al vele gesprekken met de netwerkspecialisten aan gewijd. We geven het nog niet op natuurlijk. Mocht er een tip zijn die wij kunnen geven, dan lees je hem uiteraard op het forum :)
Groetjes,
Charlene
Het zit hier even iets anders. Het gaat om mensen die na terugkomst uit het buitenland hier in Nederland niet vanzelf werkend internet hebben. De enige oplossing die we daar tot nu toe voor hebben gevonden is om het toestel uit te zetten en weer aan. In sommige gevallen werkt vliegtuigmodus inschakelen en weer uitzetten ook.
We zouden dolgraag een betere oplossing hebben, Gogol, maar er is dus niets aan de aansluiting of simkaart aan te passen om dit te verhelpen. er zijn al vele gesprekken met de netwerkspecialisten aan gewijd. We geven het nog niet op natuurlijk. Mocht er een tip zijn die wij kunnen geven, dan lees je hem uiteraard op het forum :)
Groetjes,
Charlene
Soortgelijk probleem. Ik kwam eind september uit Azie. Daar had ik mijn iPhone4S eigenlijk continu in flightmodus. Zo af en toe tijdens mijn vakantie heb ik het toestel hier vanaf gehaald, om te zien of ik nog berichten had. Iedere keer wanneer ik dat deed ontving ik van de plaatselijke telecomboer een berichtje wat de kosten zouden zijn wanneer ik zou gaan bellen. Dus weer snel terug in flightmodus.
Bij terugkeer op Schiphol kreeg ik maar geen 3G signaal en werkte internet ook niet. Diverse keren toestel uit- en aan gezet. Het toestel van mijn partner (ook Simyo) werkte wel in 1 keer. Toen ik na een uurtje of 2 nogmaals mijn 4S ging checken bleek alles weer te werken.
Bij terugkeer op Schiphol kreeg ik maar geen 3G signaal en werkte internet ook niet. Diverse keren toestel uit- en aan gezet. Het toestel van mijn partner (ook Simyo) werkte wel in 1 keer. Toen ik na een uurtje of 2 nogmaals mijn 4S ging checken bleek alles weer te werken.
ik heb ook hetzelfde gehad,daarom heb ik bij Mijn Simyo internet in het buitenland aangezet.
nu heb ik wel internet als ik uit buitenland kom.
roaming staat wel uit op mijn telefoon.
ik vermoed dat simyo niet begrijpt hoe het kan dat dit wel werkt.
ze zijn met man en macht mee bezig terwijl olossing eerder dior mij op forum geboemd was.
dus simyo,laat even technische dienst mij bellen dan zal ik even uitleggen hoe wel werkt.
nu heb ik wel internet als ik uit buitenland kom.
roaming staat wel uit op mijn telefoon.
ik vermoed dat simyo niet begrijpt hoe het kan dat dit wel werkt.
ze zijn met man en macht mee bezig terwijl olossing eerder dior mij op forum geboemd was.
dus simyo,laat even technische dienst mij bellen dan zal ik even uitleggen hoe wel werkt.
Bij terugkeer op Schiphol kreeg ik maar geen 3G signaal en werkte internet ook niet. Diverse keren toestel uit- en aan gezet. Het toestel van mijn partner (ook Simyo) werkte wel in 1 keer. Toen ik na een uurtje of 2 nogmaals mijn 4S ging checken bleek alles weer te werken.
Hoi iGadgetman,
Wat vreemd dat je partner wel meteen verbinding kreeg met mobiel internet na terugkomst in NL op Schiphol na het aanzetten van de telefoon en jij niet.
Nu is dit wel een net wat ander probleem inderdaad, dan we meestal horen. Vaak is het namelijk het geval dat bij het passeren van de grens de telefoon niet automatisch weer verbinding maakt met mobiel internet zonder de telefoon even uit/aan te zetten.
Ik heb zo 1,2,3 geen idee wat de reden is dat je niet meteen weer verbinding had met mobiel internet, maar ik hoor het graag van je als het nogmaals gebeurt! 🙂
nu heb ik wel internet als ik uit buitenland kom.
roaming staat wel uit op mijn telefoon.
ik vermoed dat simyo niet begrijpt hoe het kan dat dit wel werkt.
ze zijn met man en macht mee bezig terwijl olossing eerder dior mij op forum geboemd was.
dus simyo,laat even technische dienst mij bellen dan zal ik even uitleggen hoe wel werkt.
Hoi sylwester,
We hebben zeker wel jouw oplossing voorbij zien komen en erg fijn dat het voor jou op deze manier is opgelost :)
Echter komt het issue dat de telefoon niet automatisch weer verbinding maakt met mobiel internet na het passeren van de grens met Nederland helaas ook voor bij klanten die wel de optie "Internet op je mobiel - Buitenland" aan hebben staan op Mijn Simyo.
Maar bedankt voor het delen van jouw oplossing! 🙂
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.