.

Beantwoord

3G werkt niet meer na thuiskomst uit het buitenland

  • 28 May 2014
  • 6 reacties
  • 569 Bekeken

Badge
Mijn 3G-verbinding doet het niet meer. Ik ben kort in D'land geweest, daar lukte het niet om internet te gebruiken, bellen wel. Ik was vergeten op Simyo mijn instellingen terug te zetten, heb ik gister gedaan. Toen ontdekte  ik ook dat 3G niet meer werkte, Wifi wel, wat ik meestal gebruik.
Wat is er aan de hand?
icon

Beste antwoord door Ernst 30 May 2014, 11:08

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi Marsta, welkom op het Simyo forum :)

Kan het zijn dat je een iPhone hebt? Wat jij omschrijft horen we namelijk met enige regelmaat van iPhone gebruikers die in het buitenland zijn geweest.
In deze gevallen blijkt dan dat bij de internet instellingen de verkeerde APN ingevuld staat; iphonekpn.nl
Op deze website kun je terugvinden hoe jouw iPhone het beste ingesteld kan worden.

Mocht je nou geen iPhone hebben, dan ben ik heel benieuwd welke telefoon je wél hebt 🙂
Badge
Hoi Ernst,
Bedankt voor je reactie. Ik heb idd een iPhone 3GS en er stond een verkerde APN. Ik heb alle stappen doorlopen op de aanbevolen website, ook aan/uit gezet wat ik bij een ander model zag staan, maar hij doet het nog niet. 
Heb je nog een ander idee? :)
Badge
Nogmaals,
Sorry ik wist niet dat bij "uitzetten" de knop lang ingedrukt moest worden. Nu gedaan ... en het werkt weer.
Hartelijk dank voor de hulp:o
Badge +8
Hoi Marsta,

Fijn dat het weer werkt 🙂 En bedankt dat je het hier ook even meldt.
Veel plezier met je iPhone!

Groetjes,
Charlene
Ik heb dit probleem ook. (heb een iPhone 5s)
Telkens wanneer ik vanuit het buitenland naar Nederland kom heb ik geen internet of of 4g meer. Meermaals naar de helpdesk gebeld en volgens hen is het jammer maar ze kunnen er niets aan doen. Handig als je meermaals per week de grens oversteekt. Dus moet ik telkens mijn telefoon aan en uit zetten of de gegevens in de mobiele data aanpassen. Ik had dit probleem niet bij mijn vorige providers. Jammer dat ik de overstap naar Simyo gedaan heb
Reputatie 5
Badge +11
Hoi mnmsolutions,

Je hebt je vraag ook in dit topic gesteld. Daar heb ik het beantwoord voor je.

Reageer